موتور احتراق داخلی و خارجی

مدیران انجمن: javad123javad, parse

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami

محل اقامت: Tehran, Qeytariyeh

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 849

سپاس: 524

جنسیت:

تماس:

موتور احتراق داخلی و خارجی

پست توسط rohamjpl »

تفاوت موتور IC با موتور EC چیست؟
یک موتور احتراق داخلی به دیگ بخار یا اجزای دیگر نیاز ندارد ، بنابراین سبک و کم حجم است. در حالی که موتور احتراق خارجی برای انتقال انرژی به دیگ بخار و سایر اجزا نیاز دارد ، بنابراین سنگین است. راندمان موتور احتراق داخلی حدود 35-45٪ استتفاوت بین موتور احتراق داخلی و موتور احتراق خارجی به شرح زیر است:تصویر
– احتراق داخلی سوخت درون سیلندر کار می کند.
در حالی که احتراق خارجی سوخت در خارج از سیلندر کار می کند.
– مایع کار شده در موتور احتراق داخلی ممکن است بنزین ، دیزل و انواع مختلفی از گازها باشد.
در حالی که مایع کار شده در موتور احتراق خارجی ممکن است بخار باشد.
در حال حاضر دو نوع موتور احتراق داخلی در حال تولید است: موتور بنزینی با احتراق جرقه ای و موتور دیزل با احتراق تراکمی. بیشتر اینها موتورهای چهار زمانه هستند ، یعنی چهار حرکت پیستونی برای تکمیل یک چرخه لازم است.4 نوع متداول طراحی موتور کدامند؟
انواع موتورها و نحوه کار آنها
موتورهای حرارتی. موتورهای احتراق داخلی (موتورهای IC) موتورهای احتراق خارجی (موتورهای EC) موتورهای واکنش.
موتورهای الکتریکی.
موتورهای فیزیکی
موتور و انواع IC چیست؟
هر دو موتور IC و EC دو نوع هستند ، یعنی موتور رفت و برگشتی و روتاری. مدار مجتمع. موتور ، نام اختصاری موتور احتراق داخلی ، موتوری است که در آن احتراق و احتراق سوخت در داخل موتور اتفاق می افتد.
دو نوع عمده موتور پیستونی کدامند؟
نیروگاه های مبتنی بر موتور پیستونی
موتور پیستونی دو نوع اصلی دارد: موتور جرقه زنی و موتور دیزلی. موتور دیزلی کارایی بیشتری دارد اما آلودگی بیشتری نیز ایجاد می کند. همچنین دو چرخه موتور مشترک وجود دارد: چرخه دو زمانه و چرخه چهار زمانه.
موتورهای حرارتی
موتورهای احتراق داخلی (موتورهای IC)
موتورهای احتراق خارجی (موتورهای EC)
موتورهای واکنش
موتورهای الکتریکی
موتورهای فیزیکی
موتورهای حرارتی
در گسترده ترین تعریف ممکن ، این موتورها برای تبدیل به حرکت به منبع گرما نیاز دارند. بسته به نحوه تولید گرمای گفته شده ، این موتورها می توانند موتورهای احتراقی (که باعث سوختن مواد می شوند) یا موتورهای غیر احتراقی باشند. آنها از طریق احتراق مستقیم یک پیشرانه یا از طریق تبدیل مایعات برای تولید کار می کنند. به همین ترتیب ، اکثر موتورهای حرارتی نیز با سیستم های محرک شیمیایی هم پوشانی دارند. آنها می توانند موتورهای تنفس هوا (که اکسید کننده ای مانند اکسیژن از اتمسفر را می گیرند) یا موتورهای تنفس غیر هوا (که دارای اکسید کننده هایی هستند که از نظر شیمیایی در سوخت بسته شده اند).موتورهای احتراق داخلی
موتورهای احتراق داخلی (موتورهای IC) امروزه بسیار فراگیر شده اند. آنها ماشین ها ، ماشین های چمن زنی ، هلی کوپترها و غیره را تأمین می کنند. بزرگترین موتور آی سی می تواند 109000 اسب بخار نیرو تولید کند تا کشتی ای که 20 هزار کانتینر را جابجا کند. موتورهای IC انرژی را از سوخت سوزانده شده در داخل منطقه خاصی از سیستم به نام محفظه احتراق به دست می آورند. فرآیند احتراق محصولات واکنشی (اگزوز) با حجم کل بسیار بیشتر از واکنش دهنده های ترکیبی (سوخت و اکسید کننده) ایجاد می کند. این انبساط واقعی موتورهای IC است - این همان چیزی است که در واقع حرکت را فراهم می کند. گرما فقط یک محصول جانبی از احتراق است و نشان دهنده یک قسمت هدر رفته در ذخیره انرژی سوخت است ، زیرا در واقع هیچ کار فیزیکی ایجاد نمی کند.موتورهای IC با تعداد "حرکت" یا چرخه هایی که هر پیستون برای چرخش کامل میل لنگ ایجاد می کند ، متفاوت هستند. امروزه متداول ترین آنها موتورهای چهار زمانه است که در چهار مرحله واکنش احتراق را از بین می برد:
القای یا تزریق مخلوط سوخت و هوا (کربورات) در محفظه احتراق.
فشرده سازی مخلوط.
احتراق توسط شمع یا فشرده سازی - سوخت رونق می گیرد.
انتشار اگزوز.
برای هر مرحله ، یک پیستون 4 زمانه به پایین فشار داده می شود یا عقب می رود. احتراق تنها مرحله ای است که در موتور کار تولید می شود ، بنابراین برای تمام مراحل دیگر ، هر پیستون به انرژی از منابع خارجی (پیستون های دیگر ، استارت برقی ،
میل لنگ دستی یا اینرسی میل لنگ) متکی است. به همین دلیل شما باید آکورد ماشین چمن زنی خود را بکشید و به همین دلیل ماشین شما برای شروع کار به یک باتری کار می کند.
معیارهای دیگر برای تمایز موتورهای IC نوع سوخت مصرفی ، تعداد سیلندرها ، جابجایی کل (حجم داخلی سیلندرها) ، توزیع سیلندرها (خطی ، شعاعی ، موتورهای V و غیره) و همچنین قدرت و قدرت است. خروجی به وزن
موتورهای احتراق خارجی
موتورهای احتراق خارجی (موتورهای EC) سوخت و محصولات اگزوز را جداگانه نگه می دارند - آنها سوخت را در یک محفظه می سوزانند و مایع کار داخل موتور را از طریق مبدل حرارتی یا دیواره موتور گرم می کنند. پدر بزرگ انقلاب صنعتی ، موتور بخار ، در این گروه قرار می گیرد.از برخی جنبه ها ، موتورهای EC مشابه موتورهای IC خود عمل می كنند - هر دو به گرما نیاز دارند كه از سوختن مواد بدست می آید. تفاوت های زیادی نیز وجود دارد.
موتورهای EC از مایعاتی استفاده می کنند که تحت انقباض حرارتی - انقباض یا تغییر فاز قرار می گیرند ، اما ترکیب شیمیایی آنها بدون تغییر باقی مانده است. مایعات مورد استفاده می تواند گازی (مانند موتور استرلینگ) ، مایع (موتور چرخه ارگانیک رانکین) یا تغییر فاز (مانند موتور بخار) باشد - برای موتورهای IC ، مایع تقریباً در کل سوخت مایع است و مخلوط هوا که احتراق می کند (ترکیب شیمیایی آن را تغییر می دهد). سرانجام ، موتورها می توانند مانند موتورهای IC (موتورهای چرخه باز) پس از استفاده مایعات را تخلیه کنند یا به طور مداوم از همان مایعات (موتورهای چرخه بسته) استفاده کنند.
با کمال تعجب ، اولین موتورهای بخار که شاهد استفاده های صنعتی بودند ، با ایجاد یک خلاuum به جای فشار ، کار می کردند. این موتورها "موتورهای جوی" نامیده می شوند ، ماشین های بسیار خوبی بودند و بسیار کم مصرف بودند. با گذشت زمان ، موتورهای بخار شکل و خصوصیاتی را به دست آوردند که انتظار می رود امروزه از موتورها ببینیم و کارآیی بیشتری پیدا کردند - با موتورهای بخار رفت و برگشتی سیستم پیستون را معرفی می کنند (امروزه نیز توسط موتورهای IC استفاده می شود) یا سیستم های ترکیبی موتور که مایع را دوباره استفاده می کنند در سیلندرها با کاهش فشار برای تولید "oomph" اضافی.
امروزه موتورهای بخار از استفاده گسترده خارج شده اند: آنها چیزهای سنگین و بزرگی هستند ، دارای بازده سوخت و نسبت قدرت به وزن بسیار کمتری نسبت به موتورهای IC هستند و نمی توانند به همین سرعت خروجی را تغییر دهند. اما اگر از نظر وزن ، اندازه آنها اذیت نیستید و به یک کار ثابت نیاز دارید ، بسیار جالب هستند. به همین ترتیب ، EC در حال حاضر با موفقیت زیادی به عنوان موتور توربین بخار برای عملیات های دریایی و نیروگاه ها استفاده می شود.
کاربردهای انرژی هسته ای از این جهت متمایز هستند که موتورهای حرارتی غیر احتراقی یا خارجی نامیده می شوند زیرا از همان موتورهای EC کار می کنند اما قدرت خود را از احتراق نمی گیرند.
موتورهای واکنش
موتورهای واكنش ، كه در اصطلاح عامیانه به آنها موتور جت می گویند ، با بیرون راندن جرم ارتجاعی ، رانش ایجاد می كنند. اصل اساسی یک موتور واکنشی قانون سوم نیوتن است - اساساً ، اگر چیزی را با نیروی کافی از قسمت عقب موتور بکشید ، این قسمت جلو را به جلو سوق می دهد. و موتورهای جت واقعاً در انجام این کار مهارت دارند.مواردی که ما معمولاً از آنها به عنوان یک موتور "جت" یاد می کنیم ، موتورهایی که در هواپیمای مسافربری بوئینگ بسته می شوند ، موتورهای جت تنفس دقیق هوا هستند و در گروه موتورهای توربینی قرار می گیرند. موتورهای Ramjet که معمولاً ساده تر و قابل اطمینان تر در نظر گرفته می شوند زیرا حاوی قطعات متحرک کمتری (تا هیچ کدام) هستند ، همچنین موتورهای جت تنفس کننده هوا هستند اما در کلاس مجهز به رم قرار دارند. تفاوت این دو در این است که رمجتس برای تغذیه هوا به موتور به سرعت زیاد متکی است ، در حالی که توربوجت ها برای جذب و فشرده سازی هوا به محفظه احتراق از توربین استفاده می کنند. فراتر از آن ، عملکرد آنها تقریباً یکسان است.
در توربوجت ها هوا به داخل محفظه موتور کشیده می شود و توسط توربین چرخان فشرده می شود. Ramjets با سرعت بسیار سریع آن را ترسیم و فشرده می کند. در داخل موتور با سوخت پرقدرت مخلوط شده و مشتعل می شود. وقتی هوا (و در نتیجه اکسیژن) را متمرکز می کنید ، آن را با مقدار زیادی سوخت مخلوط کرده و منفجر می کنید (در نتیجه باعث تولید اگزوز و انبساط حرارتی تمام گاز می شود) ، یک محصول واکنشی بدست می آورید که نسبت به هوای جذب شده حجم زیادی دارد. تنها مکانی که این جرم گازها می توانند از آن عبور کنند ، انتهای عقب موتور است که این کار را با شدت زیاد انجام می دهد. در راه ، توربین را تأمین می کند ، هوای بیشتری را جذب می کند و واکنش را حفظ می کند. و فقط برای توهین به آسیب دیدگی ، در قسمت انتهایی موتور یک نازل پیشرانه وجود دارد.
این قطعه سخت افزاری تمام گاز را مجبور می کند از فضای کوچکتر از آنچه در ابتدا به آن وارد شده عبور کند - بنابراین باعث تسریع بیشتر آن در یک "جت" ماده می شود. اگزوز با سرعتی باورنکردنی ، تا سه برابر سرعت صدا ، از موتور خارج می شود و هواپیما را به جلو سوق می دهد.
موتورهای جت بدون تنفس یا موتورهای موشکی دقیقاً مانند موتورهای جت بدون ذره جلو کار می کنند - زیرا برای تداوم احتراق به مواد خارجی احتیاج ندارند. ما می توانیم از آنها در فضا استفاده کنیم ، زیرا آنها تمام اکسید کننده مورد نیاز ، بسته بندی شده در سوخت را دارند. آنها یکی از معدود موتورهایی هستند که به طور مداوم از سوخت جامد استفاده می کنند.
موتورهای حرارتی می توانند بسیار مسخره باشند ، یا بسیار کوچک باشند. اما اگر تمام سوکت شما باشد و نیاز به تأمین انرژی وسایل خود داشته باشید چه می کنید؟ خوب ، در این صورت ، شما نیاز دارید:.i hope i helped roham hesami smile072
تصویر

ارسال پست