تفاوت تصویر درون آینه با تصویر واقعی؟!

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
آرمان شریعتی

عضویت : چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۰۳:۲۸


پست: 31

سپاس: 18

تفاوت تصویر درون آینه با تصویر واقعی؟!

پست توسط آرمان شریعتی »

باسلام.
یک سوال فیزیکی.. آیا دقیقا آینه تصویر دقیقه یک شیء ک مقابلش قرارگرفته رو نشون می ده یا چیزه نادقیق و کمی متفاوت از این شیء رو (همونقدر متفاوت که متن رو برعکس از نظر عرضی(چپ به راست) نشون میده) !؟؟

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

Re: تفاوت تصویر درون آینه با تصویر واقعی؟!

پست توسط rohamavation »

شما می توانید یک تصویر واقعی را بر روی صفحه یا دیوار قرار دهید و همه افراد در اتاق می توانند آن را مشاهده کنند. یک تصویر مجازی فقط با مشاهده اپتیک دیده می شود و قابل نمایش نیست.
به عنوان یک مثال عینی ، می توانید با استفاده از لنز محدب نمایی از سمت دیگر اتاق را نمایش دهید و نمی توانید این کار را با لنز مقعر انجام دهید.
تصویری که از خود می بینید ، تصویر واقعی است که در فضا شناور است. آینه در حال بازتاب / هدایت نور از شما و تمرکز مجدد آن است تا به نظر می رسد از آن نقطه در فضا آمده است. اگر نمی دانستید که آینه آنجاست ، احتمالاً تعجب می کنید که "آن شخص" چگونه وارونه است.اگر چشم های خود را روی سطح آینه متمرکز کنید ، تصویر در کانون توجه قرار نمی گیرد (انجام این کار بسیار دشوار است زیرا سیستم مغز / چشم شما برای جستجو در تصویر شما آموزش دیده است).آینه "منعکس کننده" تصویر واقعی نیست. آینه در حال تولید تصویر واقعی است. در حقیقت ، اگر می توانستید یک صفحه نمایش (به عنوان مثال ، یک قطعه کاغذ) را در محل تصویر قرار دهید ، روی صفحه نمایش داده می شود. با چراغ های روشن روی جسم (شما) و کمی آینه کج شدن به آینه ، این یک نمایش جالب است. این ترفند در نمایش های جادویی نیز مورد استفاده قرار گرفت و اساس توهم شی شناور است. استتصویر
تصویر واقعی تصویری است که پرتوهای تشکیل دهنده تصویر از طریق نقطه ای که تصویر مشاهده می شود عبور می کنند. تصویر مجازی تصویری است که در آن انجام نمی شود ، اما پیش بینی اشعه انجام می شود.در حالت اخیر ، اشعه ها (خطوط قرمز جامد) از طریق تصویر عبور نمی کنند (بزرگتر از دو فلش) فقط پیش بینی های آن (خطوط قرمز تیره) انجام می شود. در حالی که در تصویر واقعی خطوط قرمز جامد در واقع از تصویر عبور می کنند (فلش روی RHS لنز).
یک تصویر واقعی می تواند بر روی صفحه نمایش داده شود و توسط چشم ما دیده شود. اما از آنجا که تصویر مجازی اشعه در واقع به تصویر مجازی همگرا نمی شود ، نمی توان آن را بر روی صفحه مشاهده کرد اما توسط چشم ما قابل مشاهده است (که به عنوان یک سیستم نوری اضافی عمل می کند). در حالت مجازی ، تصویر فقط با عبور از یک سیستم نوری دیگر قابل مشاهده است ، در یک دوربین شما چنین سیستم نوری دارید ، بنابراین هم تصویر مجازی و هم تصویر واقعی قابل تصویر و دیدن است.مهمتر از هر چیز، مشکل پرسپکتیو (چشم‌انداز) است، آدمها نزدیک به آینه می‌ایستند اما خود کاملشان را می‌بینند. این پرسپکتیو معقولی ایجاد می‌کند اما خیلی خاص است: این چشم‌انداز فردی است که نزدیکتان ایستاده است، چشم‌ها نسبتاً به سرتان نزدیک‌تر از پاهایتان هستند. این چشم‌انداز فردی است که با او صحبت می‌کنید نه یک عکاس. طور دیگری که از یک متری به نظر می‌رسید به این معنی نیست که از ۱۵ متری هم همانطور به نظر می‌رسید.
تصویر

آرمان شریعتی

عضویت : چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۰۳:۲۸


پست: 31

سپاس: 18

Re: تفاوت تصویر درون آینه با تصویر واقعی؟!

پست توسط آرمان شریعتی »

”او هرگاه به آینه مینگریست گویا داشت به خودش نگاه میکرد، اما دریغ که متنه روی لباسه فرده درون آینه برعکس نوشته شده بود.
ضمنا خاله صورتش هم برعکسه او در سمته راسته صورتش قرار داشت. (راسته خودش)
همینطور ساعت مچی و زمانی که ساعتش نشان می داد...؟
ضمنا فرده درون آینه بر خلاف او چب دست بود.“
یواخیم مگنوتزیلو.

ارسال پست