آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
DARKENERGY

نام: Melina

محل اقامت: krj_teh

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۷


پست: 7033

سپاس: 4152

جنسیت:

تماس:

آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

پست توسط DARKENERGY »

با گذشت بیش از یک ماه از شروع رسمی کار دولت حسن روحانی هنوز مشخص نشده است چه کسی پست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برعهده خواهد گرفت. اگرچه هر از چندگاهی رسانه‌های خبری اسامی مختلفی را برای این پست اعلام می‌کنند ولی تا کنون خبری رسمی از طرف نهاد ریاست جمهوری یا معاونت علمی و فناوری در این باره منتشر نشده است.

نامشخص بودن وضعیت سرپرست این معاونت در حالی است که سوالی مهمتر در این زمینه مطرح است؛ آیا بطور کلی این نهاد با همان ساز وکاری که در دولت محمود احمدی نژاد داشت، به کار خود ادامه خواهد داد یا نه؟ این پرسشی است که هم رییس جمهور و هم دیگر مسوولان درباره آن سکوت کرده‌اند.

این سوال به این خاطر مهم است که از بدو تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۵ بحث‌های زیادی در تائید یا انتقاد از این نهاد در بین کارشناسان و مدیران نظام پژوهشی کشور در گرفته است بطوریکه در سال‌های پایانی دولت آقای احمدی نژاد کار به دخالت مجلس و تهیه دو گزارش از عملکرد نهادهای مدیریت پژوهش در کشور، بطور کلی، و احتمال تحقیق و تفحص از معاونت علمی، بطور خاص، رسید.
حتی تلاش‌های ناموفقی نیز برای انتقال بودجه این معاونت به دیگر نهادهای حوزه پژوهش و فناوری در هنگام بررسی بودجه سال ۱۳۹۲ در مجلس به اجرا درآمد. با این حال مخالفان وجود این نهاد هنوز دست از تلاش برای حذف یا محدود کردن حوزه مسئولیت آن نکشیده‌اند. البته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مدافع کم ندارد.


هر دو گروه مدافعان و منتقدان وجود معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دلایل و مستنداتی را ارائه می‌کنند که به تنهایی قابل توجه است ولی در کل به دلیل نبود مستندات و آمارهای دقیق نمی‌توان آنها را تائید یا رد کرد. مشکلی که حتی برای کارشناسان مجلس در هنگام بررسی وضعیت پژوهش و نهادهای مدیریت پژوهش در کشور وجود داشته‌است.
در دو گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه تهیه کرده، آمده است که کارشناسان مجلس گزارش خود را بر اساس اطلاعات عمومی منتشر شده در وب سایت‌ها، گزارش‌های رسمی سالانه و گزارش‌های رسمی و غیر رسمی جلسات و بازرسی‌ها تنظیم کرده‌اند. گروهی از کارشناسان معتقدند که این مشکل نه به خاطر پنهان کاری مسئولان است و نه به دلیل کشمکش‌های سیاسی؛ دلیل بسیار ساده‌تر از این‌هاست، اطلاعات منسجم و سازمان دهی شده‌ای وجود ندارد که بتوان به آن رجوع کرد.


فارغ از بود یا نبود اطلاعات و آمارهای دقیق و همچنین دور از جزئیاتی مانند عملکردها و بودجه‌ها و اثر بخشی و بازده هزینه‌ها؛ مدافعان و منتقدان وجود معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چه دلایلی برای نظرات خود دارند و چه می‌گویند؟
=======================================================================
مدافعان چه می‌گویند؟

گرچه در بین مدافعان معاونت علمی گروهی نیز هستند که معتقدند باید تغییراتی در شرح وظایف و چگونگی عملکرد این نهاد بوجود آید ولی بطور کلی همه آنها به دو نکته بعنوان نقاط قوت معاونت علمی اشاره می‌کنند:

1:
این معاونت ستادی کوچک و چابک است که خدمات گسترده‌ای در زمینه تجاری‌سازی نتایج حاصل از تحقیق، طرح‌های کلان ملی، صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان‌ ارائه کرده است.

2:
برای جلب همکاری و مدیریت توان پژوهشی همه نهادهای پژوهشی کشور باید سازمانی فرابخشی این نقش را برعهده داشته باشد و وزارت علوم به دلیل نقش سرپرستی دانشگاه‌ها و دخالت در ریزترین امور آنها، نمی‌تواند چنین نقشی داشته باشد. در حالی که معاونت علمی ماهیتی غیرتصدی‌گر دارد و می‌تواند کارکرد فرابخشی بهتری داشته باشد.
===================================================================
نظر منتقدان چیست؟

کارشناسان می‌گویند پیش از این تصور بر این بود که افزایش دانش مساوی است با افزایش نوآوری و فناوری، ولی امروز اعتقاد بر این است که علاوه بر افزایش دانش، تعامل بین دولت و صنعت و دانشگاه و محیط پیرامون آنهاست که منجر به نوآوری و فناوری می‌شود. به جز این وجود چارچوبی در بالاترین سطح مدیریتی و حکمرانی (دولت) برای هماهنگی و پشتیبانی و توسعه زیرساخت‌ها و نظارت و ارزیابی سیاست‌های اتخاذ شده در زمینه نوآوری و فناوری الزامی است. این نکته دلیل تشکیل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) و نهادهای مشابه پیش از آن بوده است.

در همان حال تعدد مراکز تصمیم گیری و سیاست‌گذاری و مدیریت از یک سو و شفاف نبودن حوزه‌های مسئولیت و ناهماهنگی و تداخل وظایف این مراکز از سوی دیگر موجب عدم تحقق برنامه‌ها، دور از دسترس شدن اهداف، سردرگمی جامعه علمی و هدر رفتن منابع مالی می‌شود. وضعیتی که امروز ایران با تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با آن دست به گریبان است.
بر اساس مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس عدم هماهنگی و همکاری مناسب، تشابه اهداف، ابهام در تعریف اختیارات و موازی کاری در وزارت علوم، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون مشکلات فراوانی را برای نظام پژوهشی کشور بوجود آورده است، بخصوص تداخل وظایف که کمترین مقدار آن در حوزه آموزش عالی و نیروی انسانی است و بیشترین در پژوهش و توسعه فناوری و تجاری سازی و سیاست‌گذاری.


با اینکه کسی منکر خدمات معاونت علمی در حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و تکمیل چرخه ملی نوآوری نیست، از نظر برخی از منتقدان به نظر می‌رسد آقای احمدی نژاد برای وزارت علوم نقشی بیش از مدیریت آموزش در دانشگاه‌ها قایل نبوده و از ابتدای شروع ریاست جمهوری‌اش نیز با وجود شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مخالف بوده است و به همین دلیل با ناکام ماندن تلاش‌هایش در حذف شورای عالی عتف، با انتقال بسیاری از وظایف این شورا و وزارت علوم به معاونت علمی در عمل ضمن ایجاد محدودیت برای آن دو نهاد، پیچیدگی بیشتر در نظام مدیریت پژوهش کشور ایجاد کرده است.

"کسی منکر خدمات معاونت علمی در حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و تکمیل چرخه ملی نوآوری نیست، اما برخی منتقدان می گویند که آقای احمدی نژاد برای وزارت علوم نقشی بیش از مدیریت آموزش در دانشگاه‌ها قایل نبود"

آنها معتقدند که این نهاد موازی‌کاری‌های زیادی با شورای عالی عتف، وزارت علوم و وزارت بهداشت دارد و بودجه‌ای را که باید برای پیشبرد فعالیت‌های تحقیقاتی تعیین شده توسط این نهادها صرف می‌شد، به خود اختصاص داده است. از نظر آنها جایگاهی خالی در حوزه مدیریت پژوهش و فناوری کشور وجود نداشته است که معاونت علمی بر اساس آن تشکیل شود و وجود این نهاد به ناکارآمدی شورای عالی عتف منجر شده است.
===========================================================================
آینده معاونت علمی


دست اندرکاران حوزه پژوهش معتقدند دلیل تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هر چه که بوده، چه خواست آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی همانطور که در پایگاه اطلاع رسانی معاونت آمده است یا سلیقه و روش کار آقای احمدی نژاد آنطور که منتقدان می‌گویند، اکنون سرنوشت برخی از طرح های پژوهشی کشور و حوزه‌های فناوری با آن گره خورده است و سرنوشت آنها حداقل در کوتاه مدت به بود و نبود این نهاد و چگونگی تغییرات ساختاری در حوزه نظام پژوهشی کشور وابسته است.
آنها بلا تکلیفی و خطر شکست پروژه‌های پژوهشی کلان ملی نظیر طرح رصدخانه ملی و شتابگر ملی که از قضا بسیار آسیب پذیر هم هستند و تاکنون مدیریت مالی و بودجه آنها بر عهده معاونت علمی بود را بسیار جدی می‌دانند، و معتقدند این وضعیت تصمیم سریعتر مدیران را در تعیین تکلیف این نهاد و باز تعریف وظایف و حوزه‌های مسئولیت آن ‌طلب می‌کند.

================================================================================
تاریخچه نهادهای مدیریت پژوهش در ایران:

۱۳۱۳: تاسیس دانشگاه تهران
۱۳۴۴: تاسیس شورای مرکزی دانشگاه‌ها برای هماهنگی بین دانشگاه‌های کشور
۱۳۴۶: وزارت فرهنگ و آموزش عالی تشکیل شد.
۱۳۵۰: برای سازماندهی پژوهش در دانشگاه‌ها شورای توسعه و تشویق پژوهش‌های علمی کشور شکل گرفت.

۱۳۵۴: معاونت پژوهش‌های علمی کشور به مجموعه وزارت افزوده شد.
۱۳۵۴: شورای توسعه و تشویق پژوهش‌های علمی کشور منحل و وظایف و اختیارات آن به سازمان جدیدی به نام شورای پژوهش‌های علمی کشور منتقل شد.
۱۳۵۹: انقلاب فرهنگی

۱۳۶۴: تفکیک و انتقال آموزش و پژوهش در گروه پزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت
۱۳۷۹: حذف شورای پژوهش‌های علمی کشور و انتقال وظایف آن به وزارت فرهنگ و آموزش عالی و تغییر نام این وزارتخانه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
۱۳۸۳: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاستگذاری کلان اجرایی در حوزه تحقیقات و فناوری و با عضویت نمایندگان وزارتخانه‌ها و نهادهای اجرایی کشور و ریاست رئیس جمهوری، تشکیل شد.

۱۳۸۴: با دستور رئیس جمهور (احمدی نژاد) معاونت فناوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم در هم ادغام شدند.
۱۳۸۵: تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
۱۳۸۶: انحلال شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به دستور رئیس جمهور (احمدی نژاد)
۱۳۸۶: تشکیل مجدد شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به دستور مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام

۱۳۸۶: تفکیک معاونت فناوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم از هم به خواست ریاست جمهوری
۱۳۸۸: ادغام مجدد معاونت فناوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم
۱۳۹۲: بحث تحقیق و تفحص از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حذف یا ابقا یا محدود کردن اختیارات آن در مجلس

smile124

*

آنکه رفت، به حُرمت آنچه با خود برد حقِ بازگشت ندارد

*

آدمی که از آفتابِ صبح گرم نشه، از آفتاب غروب گرم نمیشه

rappelle_toi: l'amour devrait te faire sentir bien

نمایه کاربر
me-alone

محل اقامت: Winnipeg

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۹/۶/۲۹ - ۱۴:۳۲


پست: 364

سپاس: 76

Re: آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

پست توسط me-alone »

امیرکاوه نوشته شده:یه رشته خاصی هست که نامش رو نمی برم ،
بیتکنولوژی.
امیرکاوه نوشته شده: حالا بذار ایران در سال 1404 رتبه اول علمی جهان بشه ، اون وقت همه نخبه هامون بر میگردن .
smile058 smile058
من زنم و به همان اندازه از هوا سهم میبرم
که ریه های تو!
درد آور است که من آزاد نباشم تا تو به گناه نیفتی!
قوس های بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایت ما آیند!
تاسف بار است که باید
لباس هایم را به میزان ایمان تو تنظیم کنم!

سیمین دانشور

نمایه کاربر
Cartouche

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۸۹/۷/۲۹ - ۱۹:۳۶


پست: 1197

سپاس: 957

Re: آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

پست توسط Cartouche »

امیرکاوه نوشته شده:ه رشته خاصی هست که نامش رو نمی برم ، هر سال 200 نفر میان دانشگاه شریف
هیچ کدام از رشته های ِ دانشگاه صنعتی شریف، 200 نفر نمیگیرند. آماری که به شما دادند اشتباه هست. البته با موضوع ِ کلی که شما ذکر کردید ( که در کشور ِ ما شرایط و انگیزه های ِ لازم برای ِ نگه داشتن ِ افراد ِ بااستعداد و پرتلاش، وجود نداره) موافقم.
----------------------
* بهتر هست، وقتی یادداشت هایی رو از جایی انتقال میدیم، ( یادداشت های کپی پیستی، یا چیز هایی شبیه به اینها) منابع رو بیاریم. یکی از فواید ِ این کار این هست که اشتباهات ِ احتمالی ِ اون متوجه منتقل کننده نخواهد شد.
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد

ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند

نمایه کاربر
هیپاتی

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۳۰ - ۲۲:۲۰


پست: 161

سپاس: 195

Re: آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

پست توسط هیپاتی »

me-alone نوشته شده:
امیرکاوه نوشته شده:یه رشته خاصی هست که نامش رو نمی برم ،
بیتکنولوژی.
مگه شریف بیوتکنولوژی داره؟ smile024
بعیده ها! smile024
حالا اگه داره با چه رتبه ای میگیره؟ دکتری پیوسته که نیست مسلما؟
درگیر شدم الآن smile023

نمایه کاربر
me-alone

محل اقامت: Winnipeg

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۹/۶/۲۹ - ۱۴:۳۲


پست: 364

سپاس: 76

Re: آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

پست توسط me-alone »

هیپاتی نوشته شده:
me-alone نوشته شده:
امیرکاوه نوشته شده:یه رشته خاصی هست که نامش رو نمی برم ،
بیتکنولوژی.
مگه شریف بیوتکنولوژی داره؟ smile024
بعیده ها! smile024
حالا اگه داره با چه رتبه ای میگیره؟ دکتری پیوسته که نیست مسلما؟
درگیر شدم الآن smile023
نمیدونم بابا! smile039 شایدم شریف نداره! smile044 اما براساس آماری که یکی از اساتید به من داد, این رشته در ایران, بالاترین آمار ِ گرفتن ِ بورسیه ی تحصیلی ِ معتبر ترین دانشگاه های جهان رو داراست...
چون در ایران هنوز به اندازه ی خارج از ایران جا نیاافتاده و امکاناتش وجود نداره.
دکتری پیوسته هم هست.
اون موقعی که من این اطلاعات رو گرفتم, پسر یکی از همکارای بابام با رتبه ی 130 قبول نشد. واسه همین فکر نکنم تعداد دانشگاه هایی که دارنش زیاد باشه. حد اکثر دوتا فکر کنم (بازم میگم که فکر کنم چون نمیدونم کجا داره...)
بعدم بعید نیست که شریف داشته باشه این رشته رو. چون هم از رشته ی تجربی میپذیره و هم از ریاضی. چندین گرایش ِ مختلف هم داره, از جمله پزشکی, مهندسی ژنتیک, و یه سری گرایش های مربوط به ریاضی مثه مهندسی یه چیزی یا اینا....

نکته ی قابل به عرض هم اینه که شما اگه با معدل بالا داروسازی در ایران خونده باشی باز میتونی بورسیه ی همین رشته رو در همون دانشگاه های معتبر بگیری... (کاریست که من در ذهن دارم کنم...) smile039 خیلی خفنه. یعنی رشتش خداست.
من زنم و به همان اندازه از هوا سهم میبرم
که ریه های تو!
درد آور است که من آزاد نباشم تا تو به گناه نیفتی!
قوس های بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایت ما آیند!
تاسف بار است که باید
لباس هایم را به میزان ایمان تو تنظیم کنم!

سیمین دانشور

نمایه کاربر
me-alone

محل اقامت: Winnipeg

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۹/۶/۲۹ - ۱۴:۳۲


پست: 364

سپاس: 76

Re: آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

پست توسط me-alone »

girl. نوشته شده:این پست شما که شد همش فک میکنم فک میکنم
خب اگه اطلاعات نداری پست نذارین دیگه!!!
مشکل این جاست که کوته بینان فقط یک نیمه ی لیوان رو میبینن! چیزی که مطمئن نباشم رو اعلام میکنم اما چیزایی هم هست که میدونم و در اختیار دیگران میذارم.
تو میتونی فقط اونی که نمیدونم رو ببینی و بگی اطلاع ندارم. smile036
خود دانی و کوته بینی ِ خود. smile072
من زنم و به همان اندازه از هوا سهم میبرم
که ریه های تو!
درد آور است که من آزاد نباشم تا تو به گناه نیفتی!
قوس های بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایت ما آیند!
تاسف بار است که باید
لباس هایم را به میزان ایمان تو تنظیم کنم!

سیمین دانشور

نمایه کاربر
هیپاتی

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۳۰ - ۲۲:۲۰


پست: 161

سپاس: 195

Re: آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

پست توسط هیپاتی »

me-alone نوشته شده: نمیدونم بابا! smile039 شایدم شریف نداره! smile044 اما براساس آماری که یکی از اساتید به من داد, این رشته در ایران, بالاترین آمار ِ گرفتن ِ بورسیه ی تحصیلی ِ معتبر ترین دانشگاه های جهان رو داراست...
چون در ایران هنوز به اندازه ی خارج از ایران جا نیاافتاده و امکاناتش وجود نداره.
البته ایران با اینکه توی علوم پایه کمی ضعیفه اما توی رشته هایی مثل بیوتکنولوژی و نانو و ... خوبه. اما خب امکانات آزمایشگاهیش محدوده متاسفانه و همه به راحتی نمیتونن ازش استفاده کنن.
me-alone نوشته شده: دکتری پیوسته هم هست.
دکتری پیوسته بیوتک مخصوص دانشگاه تهرانه.
me-alone نوشته شده: اون موقعی که من این اطلاعات رو گرفتم, پسر یکی از همکارای بابام با رتبه ی 130 قبول نشد. واسه همین فکر نکنم تعداد دانشگاه هایی که دارنش زیاد باشه. حد اکثر دوتا فکر کنم (بازم میگم که فکر کنم چون نمیدونم کجا داره...)
معلومه با 130 قبول نمیشه. اصلا رتبه ی بالای 50 هیچ شانسی برای قبولی نداره، مگر اینکه مدال المپیاد داشته باشه. اگه اشتباه نکنم دانشگاه تهران فقط16 نفر میگیره که نصفشون مال المپیادی هاست و هشت نفر بعدی یا کنکوری تک رقمی هستن یا دو رقمی هایی که مدال دارن smile039 کلا بیخیالش! smile055 یکی از دوستام با رتبه ی 75 و مدال المپیاد نانو تونست قبول شه.
البته یکی میگفت یکی از دانشگاه های تبریز هم قراره 10 نفر پذیرش داشته باشه. ما که تبریز برو نیستیم!
me-alone نوشته شده:بعدم بعید نیست که شریف داشته باشه این رشته رو. چون هم از رشته ی تجربی میپذیره و هم از ریاضی. چندین گرایش ِ مختلف هم داره, از جمله پزشکی, مهندسی ژنتیک, و یه سری گرایش های مربوط به ریاضی مثه مهندسی یه چیزی یا اینا....
من که فک نمیکنم شریف بیوتک داشته باشه!
اینا رو که دیگه میدونم smile040
me-alone نوشته شده:نکته ی قابل به عرض هم اینه که شما اگه با معدل بالا داروسازی در ایران خونده باشی باز میتونی بورسیه ی همین رشته رو در همون دانشگاه های معتبر بگیری... (کاریست که من در ذهن دارم کنم...) smile039 خیلی خفنه. یعنی رشتش خداست.
منظورت از دانشگاه های معتبر کدوم دانشگاهه؟
بله/من فقط دو تا رشته رو تو تجربی دوس دارم که اولیش همین بیوتکه. حالا شما هم انقد تبلیغ نکن، رقیب زیاد میشه smile059 smile059 smile059
از زیست هم میشه رفت. گرچه از زیست خالی خیلی خوشم نمیاد ولی برای بیوتک مجبورم 4 سال زیست بخونم smile039 اگه قبول شم البته smile039
خوشحالم که یه نفر پیدا شد که میخواد بیوتک بخونه، هر خبری به دستت رسید در این مورد به منم بگو smile124 منم میگم.
شما چ سالی کنکور میدید؟





دقت داری که تاپیکو ترکوندیم کلا؟!؟ smile039

نمایه کاربر
me-alone

محل اقامت: Winnipeg

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۹/۶/۲۹ - ۱۴:۳۲


پست: 364

سپاس: 76

Re: آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

پست توسط me-alone »

هیپاتی نوشته شده:البته ایران با اینکه توی علوم پایه کمی ضعیفه اما توی رشته هایی مثل بیوتکنولوژی و نانو و ... خوبه. اما خب امکانات آزمایشگاهیش محدوده متاسفانه و همه به راحتی نمیتونن ازش استفاده کنن.
ضعیف منظورم همون امکانات بود. متاسفانه حتا اگه بخونن هم بعدش بدای تحقیقاتشون با مشکل روبهرو میشن. یعنی رک بهت بگم با این رشته آینده تو خارج و یه زندگی مرفه تضمینه (از خودم در نمیارمااا.... منبعم یکی از استادای کله گنده ی قدیمه دانشگاه تهرانه. فک کنم باز نشسته شده باشه الان چون استاد بابای من بوده...)
هیپاتی نوشته شده:معلومه با 130 قبول نمیشه. اصلا رتبه ی بالای 50 هیچ شانسی برای قبولی نداره، مگر اینکه مدال المپیاد داشته باشه. اگه اشتباه نکنم دانشگاه تهران فقط16 نفر میگیره که نصفشون مال المپیادی هاست و هشت نفر بعدی یا کنکوری تک رقمی هستن یا دو رقمی هایی که مدال دارن کلا بیخیالش! یکی از دوستام با رتبه ی 75 و مدال المپیاد نانو تونست قبول شه.
آها... راجع به تبریز نمیدونستم... smile072
هیپاتی نوشته شده:منظورت از دانشگاه های معتبر کدوم دانشگاهه؟
راستش من خودم بیشتر دنبال ادامه تحصید در استرالیام... واسه همین اونجا رو میدونم... موناش , که جز ترکونده ترین دانشگاه های استرالیاست و در شهر رویایی ملبورنه, دوسال قبل شنیدم یکی از دوستام رفت....خوش بحالش... الان حقوق هم حتا میگیره (البته برای phd رفته بوداااا...)
دانشگاه اصلی ملبورن و سیدنی هم جفتشون تو استرالیا بی رقیب اند و حتا دانش جو به آکسفورد و هاروارد و اونجور جاها مفرستن هم از همون بنده خدا شنیدم میگیرن...
اون دوستم هم از داروسازی رفته بود... smile026
هیپاتی نوشته شده:شما چ سالی کنکور میدید؟
من امسال کنکور دادم گلم. smile036 منم همین جور چیزا رو میخونم به دنبال همین تک آرزو...
نگاه به سنم نکن کمه ها... یه جریاناتی داره, من یازده سال رفتم مدرسه... smile039

موفق باشی تو... smile043 smile072
من زنم و به همان اندازه از هوا سهم میبرم
که ریه های تو!
درد آور است که من آزاد نباشم تا تو به گناه نیفتی!
قوس های بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایت ما آیند!
تاسف بار است که باید
لباس هایم را به میزان ایمان تو تنظیم کنم!

سیمین دانشور

نمایه کاربر
Ali.T

عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۳/۱۵ - ۲۰:۰۸


پست: 398

سپاس: 450

جنسیت:

Re: آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

پست توسط Ali.T »

me-alone نوشته شده: یکی از دوستام رفت....خوش بحالش... الان حقوق هم حتا میگیره (البته برای phd رفته بوداااا...)
تو دانشگاههای خارج از کشور به یه سریها Fund هم می دن ولی در قبالش باید TA یا RA بشی و کلا در قبال پولی که بهت می دن ازت هم کار می کشن.

نمایه کاربر
me-alone

محل اقامت: Winnipeg

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۹/۶/۲۹ - ۱۴:۳۲


پست: 364

سپاس: 76

Re: آشفته بازار مدیریت پژوهش در ایران

پست توسط me-alone »

koorosh kabir نوشته شده:
me-alone نوشته شده: یکی از دوستام رفت....خوش بحالش... الان حقوق هم حتا میگیره (البته برای phd رفته بوداااا...)
تو دانشگاههای خارج از کشور به یه سریها Fund هم می دن ولی در قبالش باید TA یا RA بشی و کلا در قبال پولی که بهت می دن ازت هم کار می کشن.
به نظرم کار خوبیه. (تا یه حدودی در ایران هم هست اما نه کاملن به این شکل) اما به طور کل خیلی خوبه در کنار تحصیل ازت کار هم کشیده بشه و تازه حمالی هم نباشه و در قبال کارت حقوق دریافت کنی... smile072
من زنم و به همان اندازه از هوا سهم میبرم
که ریه های تو!
درد آور است که من آزاد نباشم تا تو به گناه نیفتی!
قوس های بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایت ما آیند!
تاسف بار است که باید
لباس هایم را به میزان ایمان تو تنظیم کنم!

سیمین دانشور

ارسال پست