هیولای ایدز

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
هیپاتی

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۳۰ - ۲۲:۲۰


پست: 161

سپاس: 195

هیولای ایدز

پست توسط هیپاتی »

سلام.
این مطلب و مطالبی رو که بازم میذارم رو بخونید.شاید این امید تازه ای باشه واسه کسایی که با این بیماری دست و پنجه نرم میکنن.

این حقیقت که تیموتی براون 46 ساله اکنون آدم تقریبا سالمی است را نباید کوچک شمرد. تنها چند سال پیش بود که او مبتلا به ایدز بود.
به گزارش ای بی سی نیوز براون می‌گوید: "حال خوبی دارم. بیماری عمده‌ای ندارم، تنها سرماخوردگی‌های گاهگاهی مانند مردم عادی."
براون تنها شخصی در جهان است که بیماری ایدز او ، در نتیجه پیوند سلولهای بنیادی خون برای درمان سرطان خونش، شفا یافته است.
او می‌گوید: "مورد من شاهدی بر این موضوع است که HIV را می‌توان علاج کرد."
براون شانس آورد. سلولهای بنیادی او که دریافت کرد از اهداکننده‌ای آمده بود که جهش ژنتیکی خاصی داشت که باعث شد او در مقابل HIV مقاوم شود. این جهش ژنتیکی در کمتر از یک درصد افراد سفیدپوست رخ می‌دهد، و در نژادهای دیگر شیوع کمتری دارد.
پیش از آنکه براون در سال 2007 تحت پیوند قرار گیرد، پزشکان تقریبا 70 اهداکننده را از لحاظ داشتن این جهش ژنتیکی مورد آزمایش قرار دادند تا فردی را یافتند که با براون تطبیق داشته باشد.
اما پزشکان امیدوارند که برای سایر افراد مبتلا به HIV راه حل مشابهی پیدا کنند: پیوند خون بند ناف.
دکتر لاورنس پتز، مدیر پزشکی استم‌سایت، یک بانک خون بند ناف، می‌گوید گرچه براون بوسیله پیوند علاج پیدا کرد، اما این فرآیند درمانی پیچیده بود زیرا سلولهای بنیادی خون از یک اهداکننده بزرگسال گرفته شده بود.
پتز می‌گوید: "هنگامی این کار ممکن است که تطبیق بسیار نزدیکی میان اهداکننده و گیرنده وجود داشته باشد، با وجود خون بند ناف، نیازی به یافتن چنین فردی با تطبیق کامل وجود ندارد. بنابراین یافتن اهداکننده ساده‌تر می‌شود."
اما حتی در این حالت هم کار به این سادگیها نیست. پتز و همکارانش 17000 نمونه خون بند ناف را تا به حال آزمایش کرده‌اند، و تنها در 102 نمونه جهش مقاوم ژنتیک مقاومت به HIV را یافته‌اند.
این گروه چند هفته پیش اولین پیوند خون بند ناف را به یک بیمار مبتلا به HIV انجام دادند، و قرار است یک پیوند دیگر را بر روی بیمار مشابه دیگری تا چند ماه دیگر در مادرید اسپانیا انجام دهند.
البته به گفته این پژوهشگران هنوز ماه‌‌ها باید صبر کرد تا معلوم شود این پیوندها در بیماران مبتلا به HIV موثر است یا نه.
پتز همچنین می‌گوید این پیوندها صرفا برای درمان ایدز کاربرد ندارد. بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز با پیوند سلولهای بنیادی خون درمان می‌شوند. علاج ایدز یک پاداش اضافی است.
پتز می‌گوید: "چنین درمانی قابل انجام است. فقط مسئله زمان مطرح است."
برواون در فوریه 2007 مورد پیوند قرار گرفت. امروز در بدن او هیچ نشانه‌ای از ویروس باقی نمانده است.
براون می‌گوید از این لحاظ که تنها شخصی است که ایدز او درمان شده است، در حالیکه میلیون‌ها نفر همچنان با این بیماری زندگی می‌کنند، احساس گناه می‌کند. اما امیدوار است ماجرای او الهامبخش دیگران باشد و به آنها نشان دهد که ایدز قابل علاج است.
او می‌گوید: "من نمی‌خواهم تنها شخصی باشم در جهان باشم که HIV او درمان شده است. من می‌خواهم همه این بیماران درمان شوند."

منتظر ادامه ی مطالب باشید. smile072

نمایه کاربر
ehsan.helli1

نام: احسان

محل اقامت: تهران

عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۰/۳۰ - ۲۱:۳۰


پست: 1688

سپاس: 624

جنسیت:

تماس:

Re: هیولای ایدز

پست توسط ehsan.helli1 »

مرسی از مطلب خوبت.ولی ایدز مثل سرما خوردگی نیس که الکی بگیری.ادم باشی نمیگیری

نمایه کاربر
هیپاتی

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۳۰ - ۲۲:۲۰


پست: 161

سپاس: 195

Re: هیولای ایدز

پست توسط هیپاتی »

ehsan.helli1 نوشته شده:مرسی از مطلب خوبت.ولی ایدز مثل سرما خوردگی نیس که الکی بگیری.ادم باشی نمیگیری
یه جورایی آره اما فکر آدمایی که به خاطر بی دقتی بعضی آدمای بی مسئولیت و با وسایل پزشکی آلوده یا تیغ های آرایشگری،بدون اینکه خودشون بفهمن دچارش میشن رو هم کردی؟ smile037

نمایه کاربر
ehsan.helli1

نام: احسان

محل اقامت: تهران

عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۰/۳۰ - ۲۱:۳۰


پست: 1688

سپاس: 624

جنسیت:

تماس:

Re: هیولای ایدز

پست توسط ehsan.helli1 »

درصد اون افراد به درصد کل افراد hiv+ خیلی کمتره تقریبا 1/1000

نمایه کاربر
هیپاتی

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۳۰ - ۲۲:۲۰


پست: 161

سپاس: 195

Re: هیولای ایدز

پست توسط هیپاتی »

درسته اما این دلیل نمیشه دنبال درمانش نباشیم.
باید به آدما فرصت دوباره برای درست زندگی کردن رو داد smile072

نمایه کاربر
ehsan.helli1

نام: احسان

محل اقامت: تهران

عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۰/۳۰ - ۲۱:۳۰


پست: 1688

سپاس: 624

جنسیت:

تماس:

Re: هیولای ایدز

پست توسط ehsan.helli1 »

دنباله درمانش بودن که درسته ولی یکی یه کاری میکنه جورش رو هم باید بکشه

نمایه کاربر
هیپاتی

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۳۰ - ۲۲:۲۰


پست: 161

سپاس: 195

Re: هیولای ایدز

پست توسط هیپاتی »

روزنامه اينترنتي روسي لنتا نوشت : در حال حاضر استفاده دائمي از داروهاي ترکيبي ضد ويروس تنها روش درمان اين عفونت محسوب مي شود که البته ويروس را از بين نمي برند و فقط مانع تکثير آن در بدن مي شود و در صورت توقف مصرف داروها بيماري به رشد خود ادامه مي دهد.

با در نظر گرفتن اين موضوع که بسياري از بيماران به دلايل مختلف دوره درمان را متوقف مي کنند و در عين حال ويروس اچ.اي.وي دائما در حال تغيير و مقاوم شدن در برابر داروهاست ضرورت يافتن روشهاي درماني جايگزين احساس مي شود.

بر اساس اين گزارش ، روش جديدي که محققان دانشگاه آمستردام کشف کرده اند مي تواند تاثير بسيار طولاني داشته باشد. در اين روش ژنهاي ضد ويروس موجود در دي.ان.اي سلول هاي ايمني بدن مورد استفاده قرار مي گيرد که مي تواند به طور مستقل با ويروس اچ.اي.وي مقابله کند.

به اين منظور بخشي از سلولهاي بنيادي خون ساز از مغز استخوان بيمار خارج و در شرايط آزمايشگاهي ژن هايي به آنها تزريق مي شود سپس سلولهاي بنيادي که به اين روش تغيير ژنتيکي يافته اند به مغز استخوان بيمار بازگردانده مي شود و شروع به توليد دائمي لمفوسيت مي کند و در صورتي که ويروس اچ.اي.وي با اين لمفوسيت ها برخورد کند تکثير مجدد آن به طور کامل متوقف مي شود.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
هیپاتی

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۳۰ - ۲۲:۲۰


پست: 161

سپاس: 195

Re: هیولای ایدز

پست توسط هیپاتی »

ehsan.helli1 نوشته شده:دنباله درمانش بودن که درسته ولی یکی یه کاری میکنه جورش رو هم باید بکشه
تو اگه رئیس قوه قضائیه بودی احتمالا همه رو اعدام میکردی smile038 smile001

نمایه کاربر
هیپاتی

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۳۰ - ۲۲:۲۰


پست: 161

سپاس: 195

Re: هیولای ایدز

پست توسط هیپاتی »

پوریا ناظمی: سپتامبر سال 1982 / شهریور 1361 اولین باری بود که سی.دی.سی (مرکز کنترل بیماری ها) در ایالات متحده برای نخستین بار نام AIDS را برای خطاب قرار دادن بیماری ای که به تازگی شیوع آن کشف شده بود، به کار برد. بدین ترتیب امسال سی امین سالی است که انسان با تهدید شبحی به نام AIDS دست و پنجه نرم می کند هرچند که مدت زمان بیشتری از آشنایی انسان با این بیماری و تلاش برای مبارزه با آن سپری شده است.
در طی 30 سال گذشته یکی از اولویت های اصلی جوامع پزشکی و تحقیقات پزشکی به پیدا کردن راهی برای جلوگیری از بیماری ایدز و یا درمان آن اختصاص یافته است. نه تنها مراکز موجود پروژه های فراوانی را برای حل معمای درمان ایدز در دستور کار دارند، که بسیاری از سازمان های غیرانتفاعی و خیریه نیز ترجیح داد اند سرمایه هایی را برای تحقیق به این امر اختصاص دهند. بیل گیتس و همسرش ملیندا بخشی مهمی از سرمایه بنیاد خیریه خود را به تحقیق در باره ایدز اختصاص داده اند. از سوی دیگر در حوزه مسایل اجتماعی هنرمندان برجسته ای چون بونو و دیگر چهره های شاخص هنری، کمپین هایی را برای آشتی مردم با بیماران ایدزی و اصلاح دیدگاه غلط ولی رایج درباره این بیماران رهبری می کنند. یکی از دو بزرگ ترین رویدادهای موسیقی به نام کنسرت لایو8 در سراسر جهان برای مبارزه با ایدز برگزار شده است. اگر به تصویر بزرگی از تلاش هایی که در زمینه مهار ایدز در زمینه های مختلف رخ می دهد نگاه کنیم، دیدن اینکه ایدز امروز یکی از اصلی مسایل و دغدغه های جهان ما است کار دشواری نخواهد بود.
اما چگونه دانش پیشرفته بشری در طول تمام این سه دهه و علی رغم بسیج همه نیروها و توان خود هنوز نتوانسته است راه حل و درمانی برای ایدز پیدا کند. آیا هنوز نتوانسته ایم به مرزهای درمان این بیماری نزدیک شویم
شاید نزدیک ترین تجربه پزشکی به درمان بیماری ایدز مربط به پرونده ای باشد که در جهان پزشکی به پرونده بیمار برلینی معروف شده است. دربین بیش از 30 میلیون مبتلا به ایدز، از زن و مرد گرفته تا کودک، شاید تنها نمونه ای که در آن تاکنون درمانی برای ایدز ثبت شده است، به پرونده تیموتی ری برایان باز می گردد، بیمار 40 ساله آمریکایی که در شهر برلین تحت درمانی آزمایشی قرار گرفت و نتایج این درمان تاکنون مثبت بوده است.
اما این موفقیت پایان تلاش برای درمان ایدز نیست. در همان سال 2009/1388 در سراسر جهان 1.8میلیون نفر در اثر ابتلا به ایدز درگذشتند و 2.6میلیون نفر دیگر به این بیماری آلوده شده اند. هنوز در هر ساعت به طور متوسط 30 کودک در اثر ابتلا به ایدز جان خود را از دست می دهند. اما اگر بیمار برلینی توانست بر ایدز غلبه کند، چرا این روش درمان عمومیت پیدا نکرده است برای پاسخ به این پرسش باید به شیوه درمان این بیمار اشاره کنیم. داستان بیمار برلینی
براون، بیماری که اجازه داد پزشکان درمانی را در مرز های دانش روز پزشکی بر روی او اعمال کنند، مشکلی بیش از ابتلا به ایدز داشت. او 10 سال پس از ابتلا به ایدز دچار سرطان خون پیشرفته نیز شده بود به همین دلیل زمانی که پزشک معالج او، دکتر گرو هوتر (Dr. Gero H tter) در بیمارستان چریته (Charit Hospital) در برلین درمان او را بر عهده گرفت ، متوجه شد که به طور همزمان باید مساله ایدز او را نیز در فرآیند درمان در نظر بگیرد. در مورد بیماری سرطان خونی که براون به آن مبتلا بود، یکی از درمان های رایج استفاده از پیوند سلول های بنیادی است. بر این کار لازم بود در ابتدا سلول های خونی سرطانی براون را از بین ببرند، این کار با پرتو درمانی و یک رژیم دارویی امکان پذیر بود. این اقدام نه تنها گویچه های سفید سرطانی بیمار را از بین می برد، که تقریبا همه سلول های سیستم دفاعی او را نیز نابود می کرد. با توجه به این که ویروس HIV عموما در این سلول ها خانه می کند، این فرآیند باعث می شود تا ویروس جایی برای ادامه زندگی و تکثیر نداشته باشد. البته از بین بردن این سلول ها به تنهایی نمی توانست مانع بازگشت بیماری پس از پیوند شود. ویروس می توانست در جایی پنهان شده و پس از آنکه پیوند سلول های بنیادی انجام شد و سلول های جدید جایگزین شدند، دوباره میزبان مناسبش را پیدا کرده و فعال شود.
دکتر هوتر و تیم پزشکی اما نسبت به وجود یک جهش ژنتیکی در برخی از افراد آگاه بودند که به طور طبیعی آنها را در برابر ویروس HIV مقاوم می کند. یک جهش ژنتیکی مفید
بر سطح سلول های گویچه های سفید خون، پروتئینی به نام CCR5 قرار دارد. تحقیقات انجام شده برروی بیماری ایدز نشان می دهد که این پروتئین به ویروس HIV اجازه می دهد تا به سطح این سلول ها بچسبد و ساختار ژنتیکی خود را به درون آن وارد کند. این عملی است که ویروس با انجام آن امکان ازدیاد و تکثیر خود را به دست می آورد.
بر اساس تحقیقات بین 1 تا 2 درصد مردم آمریکا و اروپای غربی به طور طبیعی دارای جهشی به نام جهش دلتا 32 در ژنی هستند که مسوول رمزنگاری این پروتئین (CCR5) است. این جهش در ژن CCR5 باعث می شود تا جلوی تولید پروتئین های فعال و کارآمد گرفته شود و در نتیجه در غیاب عملکرد این پروتئین، ویروس HIV دیگر نمی تواند از این درگاه برای نفوذ به درون سلول های سیستم ایمنی استفاده کند. البته این جهش ژنتیکی همیشه هم به سود بیمار نیست و یکی از معایبش این است که امکان ابتلا به ویروسی مانند ویروس نیل غربی را افزایش می دهد. اما اگر قرار باشد کسی که در حال حاضر به ایدز مبتلاست بین درمان ایدز و بالا رفتن احتمال ابتلا به ویروس نیل غربی در آینده یکی را انتخاب کند، به نظر می رسد درمان بیماری قطعی ایدز را انتخاب کند.
دکتر هوتر نیز به همین نتیجه رسید که شاید استفاده از این جهش ژنتیکی در هنگام پیوند راه حلی برای درمان بیماری ایدز براون نیز باشد. فهرست اولیه افراد داوطلب اهداکننده شامل 13میلیون نفر می شد. بررسی ها نشان داد از بین این افراد بررسی ها 232 مورد دارای هماهنگی و مشخصات لازم برای پیوند مناسبی هستند که در بردارنده بیشترین شانس موفقیت برای براون است. وقتی این فهرست آماده شد، تیم پزشکی بررسی مجددی را روی این فهرست کوتاه شده انجام داد تا ببینند آیا کسی از بین این افراد داری جهش دلتا 32 در ژن CCR5 هست یا نه. عدد شانس براون 61 بود!
شانس با تیم پزشکی و براون یار بود و بررسی داوطلب اهداکننده شماره 61 نشان داد که او نه تنها اهداکننده مناسبی برای براون است، که میزبان این جهش نیز هست. بدین ترتیب بدن تهی شده از سیستم ایمنی براون میزبان سلول های جدیدی شد که از کمک سلول های بنیادی این نمونه اهدا کننده برای او فراهم شده بود.
سیستم ایمنی جدید بدن او نه تنها دیگر فاقد سلول های سرطانی بود، که در برابر HIV نیز مقاوم شده بود. اما ممکن بود ویروس دوباره حمله خود را آغاز کند به همین تیم پزشکی منتظر ماند تا ببیند آیا بدن او در طول زمان بار دیگر به ویروس اجازه تکثیر را می دهد یا خیر. اما با گذشت زمان بدن او کماکان نشانه ای از افزایش ویروس را نشان نمی دهد. او بارها مورد نمونه برداری از بافت های مختلف بدن قرار گرفت، از مغز گرفته تا دیگر اندام هایی که ممکن بود ویروس در آنجا پنهان شده باشد و ویروس کماکان پایین تر از سطح قابل تفکیک قرار داشت. بدین ترتیب جامعه پزشکی پس از انکارهای اولیه در نهایت پذیرفت که براوان اولین کسی است که بیماری ایدز در او درمان شده است. این درمان ایدز نیست!
اگرچه این امر مساله ای بی سابقه است، اما بازتاب ها نسبت به آن بیش از واقعیت خوش بینانه بود. در واقع درمان براون را نمی توان درمان ایدز به شمار آورد، بلکه می توان آن را گامی در راستای تحقیقات در زمینه درمان این بیماری دانست.
دلایل زیادی وجود دارد که بر مبنای آن نمی توان این روش را بر روی میلیون ها نفر از مبتلایان ایدز تکرار کرد. نخست اینکه براون و تیم معالج او ریسک های خطرناکی را برای انجام این درمان پذیرفتند. البته از پذیرش این خطرات هم گریزی نبود که مهم ترین دلیل آن، توانایی ویروس برای سازگار کردن و مقاوم کردن خود در برابر درمان هاست.
براون در طول سالیانی که به ایدز مبتلا بود، به طور موفقی بیماری خود را با استفاده از درمان های ضد ویروسی کنترل کرده بود. در هنگام درمان سرطان خون، وی موافقت کرد که استفاده از داروهای کنترل کننده بیماری را متوقف کند. این کار عملا به ویروس فرصت می داد تا توسعه سریع خود را ادامه دهد. خوشبختانه پس از دریافت سلول های بنیادی، ویروس به سطح غیر قابل تشخیصی کاهش پیدا کرد و در همان سطح باقی ماند. اما در نظر داشته باشید که بر مبنای آخرین بررسی ها هنوز در بدن براون ویروس ایدز وجود دارد، هرچند که مقدار آن در سطح پایین و غیر قابل تشخیص باقی مانده است. توقف استفاده از درمان های کنترل کننده ایدز عملا به معنی معنی فرصت دادن به ویروس برای افزایش فعالیت خود است و این ریسک بزرگی به شمار می رود.
نکته دوم اینکه ریسک و خطر مرگ در عملی مانند پیوند سلول های بنیادی در چنین مواردی بین 10 تا 40 درصد است. این ریسکی نیست که اغلب مردم حاضر به پذیرش آن باشند، به خصوص در بین کسانی که همچون براون با موفقیت در حال کنترل بیماری ایدز خود هستند.
نکته دیگر این است که بررسی ها نشان می دهد او مبتلا به گونه ای از ویروس ایدز بوده که می توانسته گویچه های سفید را بدون اتکا به پروتئین CCR5 آلوده کند. هنوز کسی نمی داند چرا این ویروس ها سلول های پیوندی را آلوده نکرده اند.
در نهایت اینکه براوان اثرات جانبی دردناکی را در طی این درمان تجربه کرد. از جمله این عوارض جانبی، نابینایی موقت و از دست دادن بخشی از حافظه به طور موقت بود. در مرحله ای از درمان، پزشکان براوان را به کمای تحت کنترل بردند تا بتوانند با تاثیرات جانبی درمان که در او بروز کرده بود، دست و پنجه نرم کنند. او سال ها در حال طی کردن دوره های درمانی و توانبخشی بود تا بتواند تعادل خود و همچنین توانایی صحبت کردن عادی را دوباره به دست آورد.
اگرچه کسی نمی تواند ارزش کار تیم پزشکی را در این مورد نادیده بگیرد، اما این درمان حاصل شرایط پیچیده، دشوار و در عین حال استثنایی بود که شانس و اقبال براون نیز در آن نقش مهمی ایفا کرد. پیدا کردن اهداکننده ای که با شرایط براون هماهنگ باشد و در عین حال میزبان این جهش باشد، خود تصادف بزرگی به شمار می رفت. امیدهای جدید برای درمان ایدز
با وجود همه این ها روشی درمانی در این بیمار راه های جدیدی برای تحقیق در زمینه درمان ایدز باز کرده است. یکی از رویکردهای جدیدی که مورد توجه قرار گرفته، روش پیشرفته ای بر مبنای مهندسی ژنتیک است که به کمک آن می توان به طور مستقیم DNA مشخصی در ژنوم را دست کاری کرد. در این فناوری به کمک روش های پیچیده فناوری ژنتیک می توان جهش دلتا32 را در سلول های اهدا کننده به طور مصنوعی ایجاد کرد. بدین ترتیب دامنه کسانی که می توانند در رده اهداکنندگان قرار بگیرد افزایش پیدا می کند . حتی یک گام جلو تر اینکه در صورت توسعه این روش، محققان می توانند سلول های بنیادی خود بیمار را گرفته، در آن جهش مورد نظر را ایجاد کرده و آن را دوباره به بیمار پیوند بزنند. این کار در عین حال باعث کاهش چشمگیر در اثرات جانبی درمان نیز می شود. اما این فرآیند به حدی گران قیمت است که نمی توان به آن به عنوان درمان عمومی بیماری ایدز نگاه کرد و باید روش های دیگر و درمان های موثرتر و اقتصادی تری را مد نظر داشت.
تلاش برای یافتن درمان ایدز به طور جدی ادامه دارد . اگرچه برخی از محققان بیان می کنند شاید ما هیچگاه نتوانیم درمان قطعی برای این بیماری پیدا کنیم، اما گروه دیگری از محققان خوشبین ترند آنها گمان می کنند سرانجام روزی درمان ایدز کشف خواهد شد . اما تا آن زمان شانس بیشتر محققان در زمینه پیدا کردن راه های مقاوم سازی بدن در مقابل ایدز است. در واقع احتمال پیدا کردن نوعی واکسن علیه ایدز در حال حاضر بالاتر از پیدا کردن درمانی قطعی و عمومی برای این بیماری است و این حوزه دیگری از تحقیقات پزشکی است که به طور جدی در جهان دنبال می شود
در این فاصله اما تنها راه کار مبارزه با ایدز در دو مسیر خلاصه می شود:
نخست توسعه و ترویج استفاده از درمان های ضد ویروسی که روند توسعه ویروس ایدز را در مبتلایان کند کرده و اکنون به عنوان بخشی از روند درمانی و با هدف کند کردن تاثیر ایدز در حال انجام است و گام مهم بعدی، تلاش برای کاهش شمار مبتلایان تازه به این بیماری است. راه های محدود انتقال ایدز عملا فرصت بسیاری را در اختیار محققان و مردم می گذارد تا با افزایش آگاهی جامعه ، توضیح شفاف علل و روش های انتقال بیماری و در اختیار قرار دادن همه ابزارها و دانش عمومی مورد نیاز برای جلوگیری از این انتقال روند توسعه بیماری را کاهش دهند.
شاید روزی درمان قطعی ایدز کشف شود،اما تا آن زمان باید مراقب توسعه لجام گسیخته ایدز در جامعه بود.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
ehsan.helli1

نام: احسان

محل اقامت: تهران

عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۰/۳۰ - ۲۱:۳۰


پست: 1688

سپاس: 624

جنسیت:

تماس:

Re: هیولای ایدز

پست توسط ehsan.helli1 »

proksima نوشته شده:
ehsan.helli1 نوشته شده:دنباله درمانش بودن که درسته ولی یکی یه کاری میکنه جورش رو هم باید بکشه
تو اگه رئیس قوه قضائیه بودی احتمالا همه رو اعدام میکردی smile038 smile001
نه اخه این یه بیماریه که گرفتن نگرفتنش دسته خودته

Unrated

نام: رضا

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۱/۳/۱۸ - ۰۸:۰۸


پست: 46

سپاس: 20

Re: هیولای ایدز

پست توسط Unrated »

ehsan.helli1 نوشته شده:مرسی از مطلب خوبت.ولی ایدز مثل سرما خوردگی نیس که الکی بگیری.ادم باشی نمیگیری
ehsan.helli1 نوشته شده:دنباله درمانش بودن که درسته ولی یکی یه کاری میکنه جورش رو هم باید بکشه
سلام
نگو که تا حالا اشتباه نکردی؟
اگه قرار بود آدما جور همه اشتباهاتشون رو بکشن الان هیچ کسی رو کره زمین نبود!

ممنون از مطلب

نمایه کاربر
ehsan.helli1

نام: احسان

محل اقامت: تهران

عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۰/۳۰ - ۲۱:۳۰


پست: 1688

سپاس: 624

جنسیت:

تماس:

Re: هیولای ایدز

پست توسط ehsan.helli1 »

بله اشتباه که کردم ولی تاوانش رو هم پس دادم بعد اشتباهاتم

نمایه کاربر
mahboobeh

محل اقامت: رامسر

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۷/۲/۲۲ - ۲۰:۰۷


پست: 1431

سپاس: 381

جنسیت:

تماس:

Re: هیولای ایدز

پست توسط mahboobeh »

مبارزه با ایدز با گلبول های سفید آهن ربایی


محققان موفق شده اند گام های نخست را برای استفاده از گلبول های سفید مهندسی شده به منظور مبارزه با بیماری هایی مانند ایدز بردارند.




به گزارش خبرگزاری مهر،‌ دانشمندان توانسته اند به فناوری درمان با سلولهای بنیادی دست یابند، با این حال زمانی که چنین درمان هایی توسعه یابند، مشخص کردن اینکه سلول های وارد شده به بدن، دقیقا به کجا می روند و چه تعداد از آنها به هدف خود می رسند، کار دشواری است.

از این رو محققان مرکز علوم قلب و عروق دانشگاه ادینبورگ موفق شده اند به این سلول ها برچسب یا نشانگر مغناطیسی و آهن ربایی بزنند.

جنیفر ریچاردز مجری این تحقیقات و جراح عروق و همکارانش، ذرات اکسید آهن مغناطیسی کوچکی را به گلبول های سفید خونی وارد کردند.

آنها این شیوه را بر روی شش نفر آزمایش کردند. در این آزمایش سلول های دارای آهن ربا، سلول های بدون آهن ربا و فقط مواد مغناطیسی از طریق تزریق عضلانی به فرد تزریق شد.

تا هفت روز بعد، سلول های دارای آهن ربا هنوز از طریق اسکن های MRI قابل مشاهده بودند. اما از سوی دیگر، روش های دیگر برچسب گذاری سلولی فقط امکان ردیابی را به مدت چند ساعت فراهم می آورد و یا اینکه بیمار باید در معرض پرتو قرار گیرد که اسکن MRI نیازی به پرتودهی نیز ندارد.

مشخص شده است که سلول های دارای برچسب مغناطیسی برای دریافت کننده ها ضرری ندارند و 2 فرد مورد آزمایش که دوزهای بسیار زیادی از این سلولها به آنها تزریق شد هیچ عوارض جانبی از خود نشان ندادند.

همچنین با وجود ذرات مغناطیسی، گلبول های سفید هنوز می توانند عملکرد ایمنی خود را داشته باشند به طوریکه وقتی این سلولهای برچسب دار به بدن بیمار مبتلا به التهاب در ران پا تزریق شد، گلبول های سفید مانند همیشه در درمان و از بین بردن التهاب موفق عمل کردند.

با این حال ریچاردز گفت پیش از آنکه گلبول های سفید نشاندار شده مغناطیسی بتوانند به طور وسیعی بکار گرفته شوند باید آزمایش های انسانی بیشتری صورت گیرد.

نتایج این تحقیقات درنشریه Circulation: Cardiovascular Imaging منتشر شده است.

نمایه کاربر
mahboobeh

محل اقامت: رامسر

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۷/۲/۲۲ - ۲۰:۰۷


پست: 1431

سپاس: 381

جنسیت:

تماس:

Re: هیولای ایدز

پست توسط mahboobeh »

موفقيت جديد دانشمندان در درمان ايدز


پيوند مغز استخوان، ويروس ايدز ( HIV ) را نابود مي‌كند.

محققان علوم پزشكي بيمارستان بيرگام آمريكا با انجام عمل پيوند مغز استخوان روي دو بيمار مبتلا به ويروس ايدز، موفق شدند شيوه اي جديد در مبارزه با اين ويروس خطرناك ارائه كنند.

اين محققان با بررسي نمونه خون دو بيمار پس از عمل پيوند مغز استخوان اعلام كردند هيچ علائمي از اين ويروس در اين دو بيمار ديده نمي‌شود.

ويروس اچ آي وي، پيش از عمل پيوند مغز استخوان در لنفوسيت‌هاي هر دو بيمار وجود داشت، اما هشت ماه پس از پيوند هيچ علائمي از ويروس كشف نشد.

پس از عمل پيوند مغز استخوان و با ادامه درمان‌ها، سلول‌هاي اهدايي جايگزين سلول‌هاي بيمار شده و سطح آنتي بادي اچ آي وي نيز در هر دو بيمار بطور چشمگيري كاهش يافتند.

نمایه کاربر
mahboobeh

محل اقامت: رامسر

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۷/۲/۲۲ - ۲۰:۰۷


پست: 1431

سپاس: 381

جنسیت:

تماس:

Re: هیولای ایدز

پست توسط mahboobeh »

کشف 2 روش جدید برای مقابله با ایدز/ تصویر سه بعدی ویروس ایدز


به تازگی تیم تحقیقاتی در دانشگاه تهران با اجرای پروژه تحقیقاتی 2 روش را که بر اساس مطالعات درمان بیماری ایدز انجام داده بودند،‌ ارائه کردند.

حسین یاری پور از محققان این طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مطالعات اخیر محققان جهان، افزود: مطالعات جدید نشان می دهد که فاکتورهای محدود کننده بیماریها، پروتئین های طبیعی در سلول های انسانی هستند که از سلولهای تخصصی بدن در برابر عفونت ویروسی دفاع می کنند. این پروتئین ها به نام "آپوبک"(APOBEC) شناخته می شوند.

وی ادامه داد: سلولهای تخصصی با تولید این پروتئین در برابر عفونت های ویروسی از بدن دفاع می کند. این پروتئین در سال 2007 از سوی دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا کشف شد.
پروتئین اپوبک (APOBEC)

تصویر
یاری پور با بیان اینکه پروتئین های آپوبک دارای 7 عضو هستند، خاطر نشان کرد: مهمترین آنها 9 آپوبک 3G و 3F است که باعث از هم پاشیدگی (نابودی) ویروس HIV می شود.

وی با بیان اینکه مکانیزم عملکرد این پروتئین هنوز به طور کامل شناخته شده نیست، ادامه داد: زمانی که ویروس ایدز وارد بدن می شود، سلولها اقدام به تولید پروتئین آپوبک می کنند ولی این پروتئین ها قادر به مقابله با ویروس HIV نیست.

وی دلیل این امر را وجود پروتئین های Vif در ویروس ایدز ذکر کرد و یادآور شد: این پروتئین ها به دلیل مکانیزمهایی که دارند می توانند بر پروتئین های آپوبک غلبه کنند.
پروتئین اپوبک

تصویر
این محقق با اشاره به مطالعات انجام شده در این زمینه، توضیح داد: در این مطالعات 2 راهکار برای مقابله با ویروس ایدز ارائه شد. یکی اینکه پروتئین آپوبک را تقویت کرد تا بتوانند بر ویروس ایدز غلبه کنند.

وی راهکار دوم را ضعیف کردن پروتئین Vif عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجایی که مکانیزم پروتئین VIF شناخته شده نیست از این رو تقویت پروتئین آپوبک روش مناسبی برای مقابله با ویروس HIV است. تقویت این پروتئین منجر به ضعیف شدن ویروس Vif می شود.
تصویر سه بعدی ویروس ایدز که بخش نارنجی محلهایی است که ویروس به سیستم ایمنی حمله کرده و قسمت خاکستری بخشهایی است که مقابله میان سیستم ایمنی ویروس HIV را نشان می دهد

تصویر
یاری پور با اشاره به نحوه تقویت پروتئین آپوبک، یادآور شد: با استفاده از روشهای ژنتیکی می توان ژن پروتئین آپوبک را از بدن دریافت و پس از تقویت آن و قرار دادن آن در سلولها، سلولها اقدام به تکثیر می کنند.

وی با تاکید بر اینکه از زمان کشف پروتئین آپوبک 3G پیشرفت های زیادی در راه چگونگی فهم مکانیسم فعالیت آنها و همچنین چگونگی مکانیسم فعالیت Vif در خنثی کردن عمل آپوبک صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با توجه به تحقیقات در حال انجام در ایران و سایر کشورهای دنیا، بتوان در آینده دستاوردهای خوبی برای ارائه روشهای بهینه برای درمان بیماری ایدز ارائه شود.

حبرگزاری مهر

ارسال پست