میدونم با چرخوندن مجموعهای از پرههای کمپرسور در جلو هوا با فشار بالا به محفظه احتراق منتقل میشه. اینجا با سوخت مخلوط شده . گازهای داغ اگزوز سپس با فشار حتی بیشتر از پشت خارج میشن این باعث نیروی محرکه ای میشه کمپرسور را در جلو هدایت میکنه و هوای بیشتری را به داخل میکشه اما Dyson Air Multiplier طراحی هوشمندانه فن بدون تیغه که در آن یک کمپرسور جت هوا را از لبه داخلی یک حلقه بزرگ فشار میده هوا از طریق پایه توسط یک موتور الکتریکی مکیده میشه و سپس با سرعت زیاد از طریق لبه ای که در اطراف سر دایره ای آن قرار دارد به بیرون رانده میشه با خروج اجباری هوای دیگری به جریان هوا کشیده میشه و در نتیجه در هر ثانیه مقداری زیادی هوا خارج میشه.
اما مقدار زیادی تلفات که جریان هوا را از موتور به یک نوار کوچک هدایت میکنه که از آن با سرعت بالا رانده میشه
رانش $\dot m \cdot \Delta V$ و$½ \cdot \dot m \Delta V^2$
. بنابراین راندمان رانش زمانی بالاتره که بیشترین مقدار جریان هوا کمترین شتاب را داشته باشه. و این دقیقا برعکس کاریه که Dyson انجام میده
بنابراین یک ملخ با پره های بزرگ که هوا را مستقیماً به عقب شتاب میده بهترینه.شاید نامیدن یک فن بدون پره یک مولتیپلایر هوای Dyson گمراه کننده باشه. آنها تیغه دارن فقط من و . شما فقط نمیتونیم آنها را ببینیم زیرا آنها در داخل پایه ها پنهان شدن
جریان هوا از پشت دستگاه منحرف میشه. اما چگونه فن میزان هوای ورودی به پایه دستگاه را چند برابر می کنه؟.
خوب درسته که جو گازیه و گازها از قوانین فیزیکی دینامیک سیالات پیروی می کنند. همانطور که هوا از طریق شکاف های لوله دایره ای جریان مییابه و از جلوی فن خارج میشه هوای پشت فن نیز از طریق لوله کشیده میشه. به این می گویند القاء. جریان هوا که توسط موتور رانده میشه هوای پشت فن را وادار می کنه که به دنبالش حرکت کنه.
هوای اطراف لبه های فن نیز در جهت نسیم شروع به جریان م کن . به این فرآیند حبابه. دایسون میگه که از طریق القاء و حباب خروجی جریان هوا را 15 برابر مقداری که از طریق موتور پایه وارد میکنه افزایش میده
چند برابر شدن هوا کاهش نویز ونسل دوم ضرب کننده هوا
بخشی از مشکل نویز ناشی از تلاطمه Air Multiplier اصلی هوا را به داخل پایه خود میمکه جایی که خواه ناخواه به اطراف میچرخه و هرج و مرج و سر و صدا ایجاد میکنه.
موتور دایسون
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3288-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: