لیفت و درگ هواپیما در مراحل مختلف پرواز

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3288

سپاس: 5494

جنسیت:

تماس:

لیفت و درگ هواپیما در مراحل مختلف پرواز

پست توسط rohamavation »

چگونه می توان لیفت و درگ هواپیماهای تجاری را در مراحل مختلف پرواز محاسبه کرد؟
بهترین راه برای محاسبه مقادیر نیروهای بالابر و درگ در مراحل مختلف پرواز: برخاستن، صعود، کروز، فرود و نزدیک شدن چیست؟
من ایده محاسبه نیروی بالابر را با استفاده از اطلاعات سرعت و زاویه حمله (برای ضریب ارتفاع) در مراحل مختلف پرواز شرایط ISA $L=CL*(r+v⌃2/2)x$ ناحیه بال. برای کشیدن، . و ضریب درگ کل برابر با ضریب پسا در بالابر صفر است، به علاوه ضریب پسا القایی Cd = Cd0 + Cl^2 / (pi * Ar * e)، که در آن ضریب بازده (e) برای یک بیضوی برابر با 1.0 است. توزیع و مقداری کمتر از 1.0 برای هر توزیع بالابر دیگری است. –
بنابراین لیفت و درگ ویژگی هایی هستند که مستقیماً با زاویه حمله (AoA) هواپیما متناسب هستند. معادله بالابر و درگ یک ایرفویل به صورت زیر خواهد بود:تصویر
$L=N*cos(phi)-Asin(phi)$
$%D=N*sin(phi)+Acos(phi)$
N و A به ترتیب بیانگر نیرو در جهت عادی و در جهت محوری هستند.
و N به فشار روی ایرفویل بستگی دارد، در حالی که A به تنش برشی روی ایرفویل بستگی دارد.
بنابراین اگر پارامترهای ایرفویل، AoA، فشار و تنش برشی را در نظر بگیرید، می‌توانید لیفت و درگ را محاسبه کنید. نمودار بدنه آزاد یک ایرفویل
علاوه بر این، اگر ضریب لیفت و درگ به شما داده شود، به سادگی از معادله استفاده می کنید
$C_{L}=L/(q_inf*S)$
$C_{D}=D/(q_inf*S)$
و q_inf در اینجا فشار دینامیکی هوا را در فاصله دور نشان می دهد. معادله $q_inf q_inf=1/2rho_infV_inf^2 $است. و همانطور که ممکن است حدس زده باشید، rho_inf چگالی دور و V_inf سرعت جریان آزاد دور است. (این معادله بسیار شبیه 1/2mv^2$ $است)و S در این مورد مساحت سطح ایرفویل شما، یا به طور کلی تر، اندازه جسم شما است.
امیدوارم کمی کمک کرده باشم :)
تصویر

ارسال پست