آیا دو وجهی ثبات رول را در شرایط طوفانی بهبود می بخشد؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

آیا دو وجهی ثبات رول را در شرایط طوفانی بهبود می بخشد؟

پست توسط rohamavation »

در برابر ناپایداری رول، آیا باید دو وجهی/بالای بلند بیشتری اضافه کنم؟
من در تلاشم تا یک هواپیمای آرسی بسازم که بتواند شرایط باد را تحمل کند. برای آن من ثبات آیرودینامیکی خارق العاده می خواهم. برای پایداری استاتیکی طولی، هواپیماهایم را کاملاً سنگین می‌کنم و آن را با نیروی رو به پایین دم بیشتر جبران می‌کنم. که کار می کند. چیزی که کار نمی کند پایداری جانبی/پایداری رول است. در تئوری، اگر رگبار هواپیما من را بچرخاند، دچار لغزش می شوم. با توجه به پیکربندی بال بالا و زاویه دو وجهی، من یک لحظه غلتشی خواهم داشت که با زاویه رول اصلی مقابله می کند.
بنابراین سعی کردم هواپیماهایم زوایای دو وجهی/چند وجهی عالی داشته باشند و یک بال واقعاً بلند با سطح جامد در زیر آن برای مقابله با هرگونه غلتشی بیشتر باشد.
هر زمان که روی بال های دو وجهی و بلند دیوانه می شدم، هواپیماهای من به دلیل انحرافات بسیار ناگهانی و بسیار قدرتمند به سمت عقب و پشت به شدت سقوط می کردند. در ابتدا متوجه نشدم، زیرا این ویژگی‌ها باید هواپیمای من را تقریباً غیرقابل چرخش می‌کرد.
با این حال، آنچه من شک دارم این است که این ویژگی ها تأثیر معکوس داشتند. ، که وقتی هواپیمایی که در پرواز همسطح پرواز می‌کند با یک تندباد جانبی مواجه می‌شود، هواپیما را نیز به‌طور تهاجمی واژگون می‌کند، درست مثل اینکه تندباد جانبی از آن ناشی شده باشد. یک لغزش کناری ناشی از رول.
آیا این ارزیابی درستی است؟ آیا این ویژگی‌های پایداری رول باعث شد هواپیماهای من به‌طور غیرقابل کنترلی بچرخند؟
آیا راهی وجود دارد که هواپیما من به طور معمول به یک وزش جانبی واکنش نشان دهد و در عین حال دارای ثبات غلتشی است؟ آیا برای این مقادیر دو وجهی به تثبیت کننده های عمودی بزرگتری نیاز دارم؟
من فکر می کنم که شما با یک معضل کلاسیک ثبات جهت ایستا در مقابل اثر دو وجهی روبرو هستید. همیشه بین این دو سازش وجود دارد. افزایش دو وجهی حالت مارپیچ را پایدارتر می کند. اما این یک عارضه جانبی دارد که رول هلندی کمتر پایدار است. علاوه بر این، در موارد شدید، رول هلندی ممکن است حتی ناپایدار شود. تلنگرهای جانبی که توضیح می‌دهید به نظر می‌رسد یک حالت چرخش هلندی بسیار ناپایدار است، که در نهایت ممکن است به پرواز کنترل‌نشده ختم شود.
اگر نمی‌توانید اثر دو وجهی را کاهش دهید، یکی دیگر از راه‌حل‌هایی که می‌توانید اعمال کنید، افزایش پایداری جهت با افزایش اثربخشی تثبیت‌کننده عمودی است. اگرچه، این تعمیر باعث می شود هواپیما در حالت مارپیچی پایداری کمتری داشته باشد، تقریبا همیشه ترجیح داده می شود که هواپیمای مارپیچی با ثبات کمتری نسبت به هواپیمای دارای رول هلندی ناپایدار داشته باشد. زیرا یک خلبان می تواند به راحتی جلوی اثرات غلتیدن ناپایدار توسط ایلرون را بگیرد. با این حال، توقف یک رول هلندی ناپایدار می تواند در هواپیماهای بزرگ، به ویژه در شرایط استرس، کمی مشکل و حتی خطرناک باشد.
بنابراین توصیه می کنم در ابتدا، اثر دو وجهی را کاهش دهید. اگر این امکان پذیر نیست، اثربخشی دم عمودی (خوانده: حجم) را افزایش دهید (حجم = ناحیه دم x فاصله تا cg).
دو وجهی به پایداری غلتش در برابر وزش نیروی جانبی کمک نمی کند. کاملاً برعکس، یک تندباد هواپیما را به یک لغزش تبدیل می‌کند، که سپس هواپیما را به سمت باد می‌چرخاند.
اولا، من تنظیم هواپیمای مدل با "پایداری استاتیک" بیش از حد در شرایط باد را توصیه نمی کنم. شما می خواهید به طور ایستا پایدار باشید، اما نه آنقدر که طوفان شما را به یک غرفه ببرد. بارگذاری بالاتر بال نیز کمک می کند.
اما پایداری رول از دو وجهی برای پرواز کروز خوب است، اما برای وزش جانبی، به خصوص در یک مدل، مناسب نیست.
کاری که برای حفظ دو وجهی باید انجام دهید این است که ناحیه کناری را زیر CG قرار دهید. این به عنوان "anhedralling" شناخته می شود. مرغان دریایی نوک بال های خود را پایین می آورند. سسنا بال (و سوخت)
طرح چهارم، هواپیمای کاغذی معمولی، این کار را با ذوق انجام می دهد. تعادل "کلید" کناری با بال برجسته در اطراف مرکز ثقل برای پایداری رول باد متقابل بهترین است.
بنابراین می توانید با بالا بردن کاهش CG، اضافه کردن ناحیه کناری
تصویر

ارسال پست