نازل چه تأثیری بر رانش تولید شده دارد.

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

نازل چه تأثیری بر رانش تولید شده دارد.

پست توسط rohamavation »

بفهمم که یک نازل چه تأثیری بر رانش تولید شده دارد. تئوری من به این صورت است: اگر قطر خروجی مجرا را کاهش دهم، فشار کاهش می‌یابد و سرعت هوا و در نتیجه رانش افزایش می‌یابد. در نتیجه، شما یک قطر خروجی کوچک می خواین
با این حال، در آزمایش‌هایم، نیروی رانش یک پروانه 12×12 اینچی را در حدود 5500 دور در دقیقه اندازه‌گیری کردم و 20 نیوتن بدون نازل (فقط یک کانال با قطر ثابت) و تنها 4 نیوتن با نازلی که قطر خروجی را تا 50 درصد قطر پروپ کاهش می‌دهد، به دست آوردم. .
این نتایج برخلاف نظریه من است! کسی توضیحی برای این موضوع داره؟ و چه چیزی را باید تغییر دهم تا در واقع نیروی رانش را در مقایسه با پایه بدون نازل افزایش دهم؟تصویر
.پروانه و احتمالاً ایجاد مقداری جریان معکوس شد.
طراحی نازل موضوع پیچیده ای است. من نمی توانم راهی برای فشرده کردن آن، حتی محدود به یک مورد خاص، به یک پاسخ مناسب فکر کردم. شاید من خودم آن را به اندازه کافی درک نمی کنم. این را در نظر داشته باشید؛ تصویر زیر تنها یک قطعه کوچک از کل است و به هیچ وجه تصویر کاملی ندارد.
به طور کلی، وظیفه یک نازل این است که فشار خروجی موتور جت را با فشار خارج از آن مطابقت بده. اگر فشار متفاوت باشد، در خارج از موتور، جایی که نیروی رانش تولید نمی کند، مطابقت می یابد.
هنگامی که موتور یک موشک است، که فشار بالایی ایجاد می کند، نازل نیاز به انبساط گاز دارد و از طریق عمل بر روی نازل، فشار را به رانش تبدیل می کند. هنگامی که موتور یک فن سرد است که هوا را تسریع می کند، برعکس است - نازل باید افت فشار را با کمی فشرده سازی جبران کند، به طوری که جریان هوا بتواند بدون مقابله با فشار هوای بیرون در پشت خارج شود.
برای یک نازل همگرا مهم است که اگزوز را به فشاری بالاتر از هوای بیرون فشرده نکند، در غیر این صورت نیروی رانش را از بین می برد. این مورد شما بود، نازل خیلی باریک بود، بنابراین هوا را به بالاتر از محیط فشرده می کرد - که باعث شد سعی کند از طریق فن برگردد.
برای دادن یک پاسخ عملی، یک نازل بهینه در این سرعت ها بسیار شبیه به یک مجرای ساده است که در انتها فقط یک یا دو درصد باریک می شود و شکل خروجی صافی دارد.
، احتمالاً با انقباض نازل، مقداری کشش در قسمت بیرونی نازل اضافه خواهید کرد. هوای جریان در اطراف آن در صورت زاویه انقباض جدا می شود
بیش از حد شیب دار است
کمی انقباض منطقی است، زیرا جریان تسریع شده پشت پروانه برای جریان جرمی معین به مقطع کمتری نیاز دارد. همچنین می‌خواهید که سطح تصویربرداری را کمی بزرگ‌تر از سطح مقطع در صفحه پروانه کنید. فقط افزایش سرعت را از طریق دیسک پروانه محاسبه کنید و فرض کنید که نیمی از آن در صفحه پروانه رسیده است. این اطمینان حاصل می کند که فشار در طول کل مجرا تقریباً ثابت است و تلفات به حداقل می رسد.
این موضوعی است که اهالی هلیکوپتر به آن فکر زیادی کرده اند. از این شکل از لیشمن می‌توانیم ببینیم که پی به خودی خود منقبض می‌شود.
تصویر
پوشش انقباضی در تنظیمات آزمایشی شما، دقیقاً در پشت پروانه فشار بیشتری نسبت به اگزوز پوشش دارد. این گرادیان فشار استاتیک، نیرویی را بر ناحیه کفن وارد می‌کند که منجر به رانش منفی می‌شود. به علاوه نیروهای اصطکاک از جریان هوا در مجرای.
همین کتاب دارای یک رساله در مورد طراحی فن در فین روتور دم بر اساس تئوری تکانه است که در واقع یک شکل در حال گشاد شدن را نشون میده
معادله رانش، رانش = جرم x شتاب را به ما میده
شما سرعت هوا را افزایش دادید اما جریان هوا را کاهش دادین.
این کار عالیه و شما شروع خوبی دارین. ممکن است بخواهید طراحی موتور جت را مرور کنید. به نظر می رسد آنچه شما می سازید نیمه کمپرسوره. باریک کردن "انتهای اگزوز" باعث افزایش فشار در مجرای میشه این همان کاری است که شما می خواهید کمپرسور انجام دهد. حرکت رو به جلو که هنگام اعمال بر روی هواپیما ایجاد می شود به این تأثیر می افزاید. این می تواند یک "اسکوپ" هوا برای یک موتور پیستونی باشد!
بهترین راه برای آزمایش طرح های شما ممکنه دریچه گاز کامل در پرواز سطح باشه، زیرا این کار همچنین داده های درگ ناسل را به شما می دهد. مقایسه‌های حداکثر سرعت احتمالاً تا حد زیادی نشان می‌دهد که یک تکیه‌گاه با شیب مناسب و بدون مجرای تست راندمان نیروی رانش را به دست می‌آورد، اما نه بدون آموختن چیزهای زیادی.
فن‌های کانالی در طرح‌های مدل‌های مقیاسی عالی به نظر می‌رسند، اما به طور کلی باتری‌ها را بسیار سریع‌تر از پایه‌ها تخلیه می‌کنند. آن‌ها در سرعت‌های بسیار کم یا شناور مزایایی دارند، اما وسایل نقلیه از حدود 50 تا حدود 400 مایل در ساعت سرعت می‌گیرند.
تصویر

ارسال پست