زاویه حمله دقیقا چیه؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

زاویه حمله دقیقا چیه؟

پست توسط rohamavation »

از آنجایی که یک بال در زوایای حمله بالا متوقف می شود، چگونه ممکن است یک هواپیما یک مانور حلقه یا مشابه را بدون توقف انجام دهد؟
توجه داشته باشید که جهت جریان هوا در حالی که ایرفویل به سمت بالا متمایل است به صورت همسطح ترسیم می شود. تصاویری از این دست اغلب افراد را به این باور می رساند که زاویه حمله، وضعیت وسیله نقلیه نسبت به سطح هموار است. با این حال، ترسیم همان تصویر با سطح ایرفویل و جهت جریان هوا که در یک زاویه متمایل است، به همان اندازه معتبر است.
علاوه بر این، وضعیت مشابهی نه با ایرفویل و نه در سطح جریان هوا، اما هر دو در یک زاویه دلخواه قابل ارائه است.
با این وجود، ایرفویل در هر یک از سه مورد نشان داده شده در بالا در همان زاویه حمله باقی می ماند. چرا؟ توضیح این است که زاویه حمله از یک صفحه تراز اندازه گیری نمی شود بلکه به عنوان زاویه بین خط وتر ایرفویل و باد نسبی تعریف می شود. باد نسبی اصطلاحی است که اغلب در آیرودینامیک استفاده می‌شود و جهتی را توصیف می‌کند که وسیله نقلیه در حال پرواز با جریان هوای مقابل برخورد می‌کند.
اصطلاح فنی صحیح تری که می توانیم به جای باد نسبی استفاده کنیم، سرعت جریان آزاد است که اغلب با نماد V∞ (تلفظ "V بی نهایت") نشان داده می شود. سرعت جریان آزاد به عنوان سرعت جریان هوا بسیار جلوتر از هواپیما تعریف می شود به طوری که هوا تحت تأثیر حرکت وسیله نقلیه از طریق آن قرار نگیرد. زاویه حمله "آلفا میگن به عنوان زاویه بین خط وتر ایرفویل هواپیما و بردار سرعت جریان آزاد تعریف میشه
سیار مهم است که زاویه حمله را با سایر زوایای رایج در هوانوردی اشتباه نگیرید. یکی از این تصورات غلط رایج ما دانشجویان هوافضا اشتباه بین زاویه حمله و زاویه برخورد است.
این زاویه را بین محوری که طول هواپیما یا محور x نامیده می شود و خط وتر ایرفویل بال اندازه گیری می کنیم و این مقدار را زاویه برخورد می نامیم. زاویه برخورد معمولاً برای هر هواپیما مشخص است و هرگز تغییر نمی کند.
یکی دیگر از زاویه های کلیدی که اغلب با زاویه حمله اشتباه گرفته می شود، زاویه زمین هواپیما نامیده می شود. زاویه گام یکی از سه زاویه ای است که به آنها زوایای اویلر می گویند. این سه زاویه جهت گیری هواپیما را در رول، گام و انحراف با توجه به یک سیستم مختصات مرجع ثابت تعریف می کنند.
اغلب، زاویه ها به سطح زمین اشاره می کنند. زاویه گام به عنوان زاویه بین محور طولی هواپیما و افق تعریف می شود. گام معمولا با حرف یونانی θ (تلفظ "تتا") نشان داده می شود. تصویر زیر تعاریف زاویه حمله α با توجه به بردار سرعت و زاویه گام θ با توجه به افق را نشان می‌دهد.
چند مثال دیگر نیز ارائه شده است که تفاوت های کلیدی بین این دو زاویه مهم را نشان می دهد. مجموعه اول نمونه ها سه ایرفویل را نشان می دهد که همگی در یک زاویه حمله اما در زوایای زمین متفاوت هستند. این وضعیت نشان می دهد که یک بال به راحتی می تواند در همان زاویه حمله قرار گیرد، حتی در هنگام پرواز با مانورهای بسیار متفاوت، مانند بالا رفتن یا پایین آمدن از طریق یک حلقه.
مجموعه دوم مثال ها یک ایرفویل را در زوایای مختلف حمله نشان می دهد که همیشه با زاویه گام برابر است. این سناریو نیز بسیار رایج است. به عنوان مثال، در طول پرواز در سطح، یک هواپیما ممکن است با سرعت های متفاوتی حرکت کند. همانطور که در معادله لیفت نشان داده شده است، بالابر با سرعت و زاویه حمله متفاوت است. بنابراین، با کاهش سرعت، زاویه حمله باید افزایش یابد تا همان بالابر و همان ارتفاع کروز حفظ شود.
تصوراتی که ممکن است در مورد زاویه حمله داشته باشید زیرا درک این موضوع برای درک آیرودینامیک حیاتی است. زاویه حمله یکی از اساسی ترین و مهم ترین کمیت ها در آیرودینامیک است، اگر نگوییم مهم ترین. مقادیر دیگری مانند بلند کردن و کشیدن به زاویه حمله بستگی دارد، همانطور که در بسیاری از موضوعاتی که قبلاً در مورد آنها نوشته ایم نشان داده شده است. اگر اهمیت زاویه حمله را درک کنید و بتوانید درک کنید، برای درک بسیاری از دیگر مفاهیم اساسی آیرودینامیک به خوبی مجهز خواهید شد.
تصویر

ارسال پست