چرا از پشته های آلومینیومی یا تیتانیوم کامپوزیت در هواپیما استفاده می کنیم؟
ارسال شده: پنجشنبه ۱۴۰۱/۶/۳۱ - ۰۷:۴۹
چرا از آلومینیوم یا تیتانیوم کامپوزیت در هواپیما استفاده می کنیم؟مواد پلیمری تقویتشده با الیاف در زمینه هوافضا، پشتههای Metal-FRP به دلیل عملکرد خستگی برتر، وزن کم خارقالعاده و استحکام ویژه خوب، اهمیت دارن. با این حال، ماشینکاری، بهویژه حفاری این مواد چند پشتهای همیشه یک چالش بوده است... همان ویژگیهایی که باعث برتری کامپوزیت FRP میشود، آن را به چالشی برای ماشینکاری تبدیل میکند. مکانیسم ماشینکاری که در اینجا مشاهده می شود، کم و بیش شکستگی و شکستن الیاف موجود در سیستم است. این شکستن فیبر همچنین باعث شکستگی در ابزار و در نتیجه سایش ابزار تسریع می شود. این ویژگی ها فرآیند را غیرقابل اعتماد می کند. همچنین دما در حین ماشینکاری کامپوزیتها به دلیل خواص رسانایی حرارتی پایین کامپوزیت نسبت به ماشینکاری فلز بیشتر است. هنگامی که دو عنصر بسیار متفاوت در قالب یک پشته FRP-Metal کنار هم قرار می گیرند، چالش های مختلفی برای دستیابی به اندازه سوراخ، کیفیت، عمر ابزار و ...
آلومینیوم و تیتانیوم در هواپیما استفاده می شوند زیرا مواد سبک وزنی هستند که مانند فولاد قوی و بادوام هستند، اما برخلاف فولاد غیرآهنی هستند به این معنی که زنگ نمی زنند. این دو فلز معمولاً با مواد دیگری مانند کربن ترکیب می شوند، کامپوزیت ها به دلیل استحکام قوی تر از استفاده از یک ماده پایه شناخته می شوند زیرا خواص شیمیایی یا فیزیکی را تغییر می دهند. این باعث می شود به دلیل ویژگی هایی که دارند برای پشته های هواپیما ایده آل باشند. و منظور شما از ماشینکاری را متوجه نمی شوم.هوانوردی و کامپوزیت ها. مواد کامپوزیت برای صنعت هوانوردی مهم هستند زیرا استحکام ساختاری قابل مقایسه با آلیاژهای فلزی را ارائه می دهند، اما با وزن سبک تر. این منجر به بهبود راندمان سوخت و عملکرد هواپیما می شود..I hope I have helped you in understanding the question. Roham Hesami, seventh semester
aerospace engineering
رهام حسامی ترم هفتم مهندسی هوافضا
آلومینیوم و تیتانیوم در هواپیما استفاده می شوند زیرا مواد سبک وزنی هستند که مانند فولاد قوی و بادوام هستند، اما برخلاف فولاد غیرآهنی هستند به این معنی که زنگ نمی زنند. این دو فلز معمولاً با مواد دیگری مانند کربن ترکیب می شوند، کامپوزیت ها به دلیل استحکام قوی تر از استفاده از یک ماده پایه شناخته می شوند زیرا خواص شیمیایی یا فیزیکی را تغییر می دهند. این باعث می شود به دلیل ویژگی هایی که دارند برای پشته های هواپیما ایده آل باشند. و منظور شما از ماشینکاری را متوجه نمی شوم.هوانوردی و کامپوزیت ها. مواد کامپوزیت برای صنعت هوانوردی مهم هستند زیرا استحکام ساختاری قابل مقایسه با آلیاژهای فلزی را ارائه می دهند، اما با وزن سبک تر. این منجر به بهبود راندمان سوخت و عملکرد هواپیما می شود..I hope I have helped you in understanding the question. Roham Hesami, seventh semester
aerospace engineering
رهام حسامی ترم هفتم مهندسی هوافضا