دینامیک برای مانور چرخشی سطح غیر متقارن
ارسال شده: شنبه ۱۴۰۱/۶/۱۲ - ۰۷:۴۷
من در حال حاضر مشغول مطالعه مکانیک پرواز در یک موضوع در رشته مهندسی خود هستم و سعی می کنم برخی از تمرین های موردی استاندارد را با معادلات کلی و چارچوب های مرجع مختلف حل کنم. من توانسته ام چندین تمرین را در مانورهای حلقه ای مختلف که در صفحه عمودی محصور شده اند حل کنم، اما نمی توانم معادلات کلی یک صفحه افقی را استنتاج کنم.
$T
\cos\varepsilon\cos\nu - D - mg\sin\gamma-m\dot{V}=0\\
T\cos\epsilon\sin\nu-Q+mg\cos\gamma\sin\mu+mV(\dot{\gamma}\sin\mu-\dot\chi\cos\gamma\cos\mu)=0\\
-T\sin\varepsilon-L+mg\cos\gamma\cos\mu+mV(\dot\gamma\cos\mu+\dot\chi\cos\gamma\sin\mu)=0$
بنابراین با شروع با موارد بالا و در نظر گرفتن برخی سادهسازیها، به حالت میانی میرسم که کاملاً شبیه راهحل مشکل است که به شرح زیر است:
$T\cos\nu-D=0\\
L\sin\mu+T\sin\nu\cos\mu=\dfrac{W}{g}\dfrac{V^2}{R} \\
L\cos\mu-T\sin\nu\sin\mu-W=0$
سوال من این است: چگونه ممکن است که عبارت Lift در معادله دوم ظاهر شود اگر معادله شروع آن را در نظر نگرفته باشد؟ و همچنین، چرا روابط مثلثاتی برای رانش تغییر می کند؟ (این نتایج برای یک مانور غیر متقارن است). نمی توانم به این فکر کنم که چرا معادلات کلی به کار رفته در همه کتاب ها نمی توانند به طور مستقیم و بدون افزودن اصطلاحات جدید نتیجه مطلوب را به دست آورند.
چارچوب مرجع برای معادلات، محور باد است. زوایای استفاده شده عبارتند از:
$\nu =$= زاویه لغزش جانبی رانش
ε= زاویه رانش حمله
همانطور که ما از چارچوب مرجع باد محور استفاده می کنیم:
$\mu=$= زاویه چرخش سرعت
$\gamma=$= زاویه شیب سرعت
$\chi=$ = زاویه انحراف سرعت
W=mg، T= رانش، D= کشش و Q= نیروهای آیرودینامیکی جانبیHesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
$T
\cos\varepsilon\cos\nu - D - mg\sin\gamma-m\dot{V}=0\\
T\cos\epsilon\sin\nu-Q+mg\cos\gamma\sin\mu+mV(\dot{\gamma}\sin\mu-\dot\chi\cos\gamma\cos\mu)=0\\
-T\sin\varepsilon-L+mg\cos\gamma\cos\mu+mV(\dot\gamma\cos\mu+\dot\chi\cos\gamma\sin\mu)=0$
بنابراین با شروع با موارد بالا و در نظر گرفتن برخی سادهسازیها، به حالت میانی میرسم که کاملاً شبیه راهحل مشکل است که به شرح زیر است:
$T\cos\nu-D=0\\
L\sin\mu+T\sin\nu\cos\mu=\dfrac{W}{g}\dfrac{V^2}{R} \\
L\cos\mu-T\sin\nu\sin\mu-W=0$
سوال من این است: چگونه ممکن است که عبارت Lift در معادله دوم ظاهر شود اگر معادله شروع آن را در نظر نگرفته باشد؟ و همچنین، چرا روابط مثلثاتی برای رانش تغییر می کند؟ (این نتایج برای یک مانور غیر متقارن است). نمی توانم به این فکر کنم که چرا معادلات کلی به کار رفته در همه کتاب ها نمی توانند به طور مستقیم و بدون افزودن اصطلاحات جدید نتیجه مطلوب را به دست آورند.
چارچوب مرجع برای معادلات، محور باد است. زوایای استفاده شده عبارتند از:
$\nu =$= زاویه لغزش جانبی رانش
ε= زاویه رانش حمله
همانطور که ما از چارچوب مرجع باد محور استفاده می کنیم:
$\mu=$= زاویه چرخش سرعت
$\gamma=$= زاویه شیب سرعت
$\chi=$ = زاویه انحراف سرعت
W=mg، T= رانش، D= کشش و Q= نیروهای آیرودینامیکی جانبیHesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا