چرا از چرخ واکنش استفاده نمی کنید؟ موتور اصلی میتوانست چرخ را به حرکت درآورد و میتوان آن را در یک منطقه زرهی قرار داد و کمتر در برابر مهمات متلاشیکننده آسیبپذیر بود. آیا به این دلیل است که هر چرخ واکنشی بسیار بزرگ است؟شما در مورد وسیلهای صحبت میکنید (در هلیکوپترها، فن دمی که نیروی رانش افقی ایجاد میکند) که با گشتاور وارد شده به روتور اصلی (و در نتیجه به هلیکوپتر) توسط هوای اطراف، در حالی که روتور اصلی در هوا کشیده میشود، مقابله میکند.

در عوض پیشنهاد میکنید که یک گشتاور مخالف را از طریق چرخ واکنش اعمال کنید. این در واقع گشتاور مخالف را برای مدت زمان کوتاهی ایجاد می کند. با این حال، شما از چرخاندن چرخ واکنش با سرعت زاویه ای ثابت، گشتاور دریافت نمی کنید، بلکه با تغییر و شتاب دادن به آن سرعت زاویه ای.
اکنون گشتاور وارد شده به هلیکوپتر توسط هوا از طریق روتور اصلی ثابت است - یا حداقل جهت آن تقریباً ثابت است. بنابراین، برای مقابله با این گشتاور، چرخ واکنش باید به طور یکنواخت و نامحدود شتاب بگیرد. بدیهی است که این از نقطه نظر مهندسی غیرممکن است.
شما همچنین می توانید از حفظ تکانه زاویه ای به این موضوع فکر کنید، بدون اینکه به منشا گشتاورها فکر کنید. هوا یک ضربه زاویه ای ثابت به هلیکوپتر می دهد. بنابراین، تکانه زاویه ای سیستم هلیکوپتر باید به طور پیوسته افزایش یابد (مگر اینکه گشتاور مقابله ای از طرف فن وجود داشته باشد). بنابراین یا آن تکانه زاویه ای چرخش بدنه هلیکوپتر است (که ما سعی می کنیم از آن اجتناب کنیم) یا چرخ عکس العمل که تکانه زاویه ای آن باید به طور پیوسته تحت تأثیر ضربه زاویه ای به سیستم افزایش یابد.Hesami, sixth
semester of aerospace engineering





