چگونه موقعیت یک کانارد را محاسبه کنیم؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

چگونه موقعیت یک کانارد را محاسبه کنیم؟

پست توسط rohamavation »

آیا کسی می داند چگونه می توان موقعیت، شکل و اندازه یک هواپیما را با کانارد محاسبه کرد؟
بنابراین هدف اصلی پیکربندی کانارد: افزایش لیفت + افزایش چابکی/مانورپذیری
بنابراین حداقل می‌توانم مرکز فشار کل هواپیما را محاسبه کنم، که باید پشت CoG باشد تا ثبات استاتیکی در زمین تضمین شود.
اما با این حال، من محدوده ای در جهت x دارم که می توانم کانارد را در آن قرار دهم. برای قرار دادن کاناردم باید چه تعریفی داشته باشم یا بدانم؟
لیفت: من می توانم بال اصلی و بالابر آن A_W_wing را طراحی کنم. در پرواز افقی A=W=A_Wing +A_Canard ; بنابراین من اکنون می توانم A_Canard خود را طراحی کنم (شکل، اندازه).
اما در مورد مانورپذیری چطور؟ الان به چی نیاز دارم؟
بنابراین به نظر من: برای اینکه یک منحنی با سرعت چرخش خاصی پرواز کند، سطوح کنترلی من (دم + کانارد) باید یک لحظه خاص ایجاد کنند. از آنجایی که لحظه = نیرو * بازو می توانم بازوها / موقعیت مورد نیاز را محاسبه کنم؟
برای راهنمایی در مورد ادبیات یا محاسبات از شما متشکرم
، اما در مورد بخش چابکی/مانورپذیری چندان مطمئن نیست، در پیکربندی که در نظر گرفته شده است که هرگز اجازه ندهد سطح اصلی بالابر نزدیک به توقف شود. من فکر نمی‌کنم طرح‌های روتان در محور زمین چابک‌تر از هواپیماهای معمولی دنباله دار با پیکربندی کلی مشابه باشند، زیرا قدرت زمین محدودی که در طراحی وجود دارد.
چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید و بسته به ترجیحات شما یک اندازه و مکان ایده آل برای کانارد وجود ندارد. برای اولین مفهوم خشن به طرح های مشابه نگاه کنید و از همان حجم کانارد استفاده کنید. این حاصل ضرب مساحت کانارد و فاصله بین نقاط خنثی آن و بال، نسبت به پارامترهای مرجع هواپیما است.
$V_{Canard} = \frac{S_{Canard}}{S_{ref}}\cdot\frac{X_{NP, wing}-X_{NP, Canard}}{l_{ref}}$
تا جایی که می توانید از طرح های مختلف اما مشابه حجم های کانارد جمع آوری کنید و از آن برای اولین پیش نویس استفاده کنید.
بعد، در مورد اولویت های خود تصمیم بگیرید. آیا می‌خواهید میرایی زمین خوب را برای یک سواری دلپذیر حتی در هوای ناهموار می‌خواهید، از یک ناحیه کانارد کوچک‌تر روی بازوی اهرمی بلندتر استفاده کنید. میرایی با مربع بازوی اهرم کانارد رشد می کند در حالی که اثر تثبیت کننده آن فقط خطی است. اگر چابکی بیشتری را ترجیح می دهید برعکس عمل کنید.
بعد، چه مرکز ثقلی را می خواهید؟ به عنوان مثال، اگر یک دو نفره پشت سر هم برنامه ریزی می کنید که به دلیل وزن موتور و موقعیت خلبان، صندلی دوم در فاصله ای از مرکز فشار قرار دارد، بر این اساس سطح کانارد را افزایش دهید.
تا اینجا ما فقط به منطقه و موقعیت طولی نگاه کردیم. اما باید موقعیت عمودی را نیز در نظر گرفت. در حالت ایده‌آل، بال کانارد برای تمام زوایای حمله عملی (از کروز تا استال) بالای بال خواهد بود، که می‌توان با قرار دادن بال کانارد در بالا روی بدنه و بال را در پایین به دست آورد. با این حال، در آن موقعیت، بال کانارد ممکن است دید خلبان را مسدود کند، بنابراین ممکن است بخواهید به توافقی دست یابید که در آن بال زیر بال در حرکت کروز و بالاتر از نزدیکی استال باشد. با این حال، این تنها با یک بازوی اهرمی کوتاه امکان پذیر است.
در مورد شکل: یک بال مستقیم و با نسبت تصویر بالا بهترین خواهد بود. از این گذشته، کانارد با بالاترین ضریب بالابر در بین تمام سطوح پرواز می کند، بنابراین باید بالاترین نسبت تصویر را داشته باشد. از یک پلان ذوزنقه ای با نسبت وتر نوک به وتر ریشه 0.6 - 0.7 یا، برای سادگی، از یک پلان مستطیل شکل که فقط به یک دکل/قالب برای هر دو طرف نیاز دارد، استفاده کنید.
اما اگر چیزی که واقعاً می‌خواهید یک هواپیمای خوب است آن سطح کوچک‌تر را پشت بال اصلی قرار دهید.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:
تصویر

ارسال پست