هنگامی که یک پروانه را می چرخانید، می توانید هوا را فشرده کنید (این کار نیاز به کار دارد) و وقتی هوای فشرده منبسط می شود، می توان از آن برای چرخاندن یک توربین استفاده کرد (این کار تولید می کند).
از نظر ترمودینامیکی، هنگامی که هوا را گرم می کنید، آنتالپی آن را افزایش می دهید، که متناسب با خروجی کاری است که می توانید از انبساط هوا بدست آورید.
با این حال هوای گرمتر برای فشرده سازی به کار بیشتری نیاز دارد.
بنابراین، اگر هوای خنک را فشرده کنیم (که اثر جانبی افزایش دما نیز دارد)، هوا را گرم کنیم (محفظه احتراق)، سپس هوای گرم را منبسط کنیم، توان تولید شده توسط انبساط (توربین) بیشتر از توان مصرف شده توسط تراکم است. (کمپرسور). و این تفاوت را می توان در جاهای دیگر استفاده کرد، به عنوان مثال. برای تولید برق
با این حال، من در تلاش هستم تا این درک را با چرخه کارنو، که موتور حرارتی ایده آل است، تطبیق دهم.
با چرخه کارنو، افزودن گرما همدما است، بنابراین آنتالپی هوا در واقع افزایش نمییابد و هوا در واقع پس از افزودن گرما «گرمتر» نمیشود - بنابراین توضیح بالا من به نوعی از هم میپاشد.
آیا تمام گرمایش در طول فشرده سازی انجام می شود؟ پس با هوای خنک شروع میکنید، آن را فشرده میکنید و سپس هوای گرم و پرفشار دارید؟
آیا کسی می تواند مشخص کند که درک فعلی من چه مشکلی دارد؟برای چرخه ژول یا برایتون (توربین گاز)، هوا فشرده می شود و سپس گرما با فشار ثابت اضافه می شود. گرما باعث انبساط هوا می شود و برای حفظ فشار ثابت و حفظ تداوم جریان جرم از طریق موتور، نیاز است که هوای گرم در مسیر خروج از موتور شتاب بگیرد. این بدان معنی است که نیروی واکنشی در موتور ایجاد می شود که به پایه های موتور (از طریق پره های توربین کمپرسور و یاتاقان های رانش دیسک توربین) هدایت می شود که خروجی رانش موتور است.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
مقایسه توربین گاز (سیکل ژول) با چرخه کارنو؟
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3278-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: