موتورهای Ullage

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3286

سپاس: 5494

جنسیت:

تماس:

موتورهای Ullage

پست توسط rohamavation »

موتورهای Ullage (همچنین به عنوان موتورهای ullage یا موشک های ullage شناخته می شوند) موتورهای موشکی نسبتاً کوچکی هستند که سوخت مستقل دارند که ممکن است قبل از احتراق موتور اصلی، زمانی که وسیله نقلیه در وضعیت صفر گرم قرار دارد، شلیک شوند. شتاب حاصله باعث می شود مایع در مخازن اصلی موشک به سمت انتهای عقب ته نشین شود و جریان بدون وقفه به پمپ های سوخت و اکسید کننده را تضمین کند.
موشک های برودتی-مایع پیشران خود را در مخازن عایق نگه می دارند. این مخازن هرگز به طور کامل پر نمی شوند تا امکان انبساط را فراهم کنند. در شرایط گرانش میکرو، مایعات برودتی بدون سطح آزاد هستند که در حالت لجن بین جامد، مایع و گاز قرار دارند. در این حالت مخلوط، گازهای خروجی ممکن است به داخل موتورها مکیده شوند، که نامطلوب است، زیرا باعث جابجایی پیشران مفید، کاهش راندمان و آسیب به موتورها می شود. موتورهای موشکی کوچک، به نام "موتورهای ullage"، گاهی اوقات برای ته نشینی پیشرانه قبل از احتراق اصلی موتور استفاده می شوند تا اجازه تشکیل یک سطح آزاد موقت (با مرز مشخص بین حالت های مایع و گاز) را بدهند. این موتورها شتابی را فراهم می‌کنند که پیشرانه‌های مایع موتور اصلی را به پایین مخازن خود می‌برد («پایین» در این کاربرد همیشه به معنای هم‌ترازی موتور اصلی است که موتورهای ullage در حال خدمت هستند)، بنابراین می‌توان آنها را به لوله‌کشی موتور پمپ کرد. .
شلیک موتورهای ullage در مرحله جداسازی موشک و/یا تثبیت موشک زمانی که کاهش مختصری در شتاب وجود دارد که می تواند به پیشران مایع اجازه دهد تا از ورودی های موتور شناور شود، استفاده می شود. موتورهای Ullage معمولاً در مأموریت‌های اعماق فضا استفاده می‌شوند که در آن موشک مایع باید پس از حرکت در گرانش میکرو، سوختگی را شروع کند.
Ullage" اساساً فقط به معنای "بخشی از مخزن است که با مایع پر نشده است". مفاهیم گسترده علم موشکی ullage به طور ضمنی در بحث های معمولی علم موشک وجود دارد. در محدودترین مفهوم، این واقعیت که تقویت کننده همیشه از زمان احتراق تا زمانی که پیشران تمام شود، تحت شتاب قرار می گیرد، از نظر علم موشکی «آلودگی» ایجاد می کند؛ این واقعیت که تحت فشار است فشار ایجاد می کند.تصویر
سوال: اما من هنوز به طور کامل نمی‌فهمم که در زمینه علم موشک چه چیزی است یا نه. آیا فقط یک اسم است یا به عنوان فعل شکل دارد؟ در این زمینه آیا ullage همیشه به نیرویی اطلاق می شود که سوخت مایع را به انتهای مخزن که در آن خروجی وجود دارد فشار می دهد؟ آیا فشار گاز در یک مخزن حاوی پیشران مایع نیز می تواند جریان آب را ایجاد کند، یا جریان آب به یک شتاب (مثلاً از استفاده از موتور تخلیه درست قبل از احتراق موتور) یا دیافراگم یا کیسه گاز محدود می شود؟
آبگیری از نظر فنی فضایی در یک مخزن مایع است که به جای پر از مایع، از گاز پر می شود.
برای مخزن سوخت، مهم است که حجم خروجی از ورودی منتهی به موتورها دور نگه داشته شود، زیرا می خواهید مایع به داخل موتورها برود. توربوپمپ های پیشران در صورت مصرف مقادیر زیادی گاز در حین کار بالا می روند و احتمالاً از کار می افتند. اگر گاز بی اثر باشد، موتورهای تحت فشار احتراق پایدار خود را از دست خواهند داد.
آیا فقط یک اسم است یا به عنوان فعل شکل دارد؟
به طور رسمی یک اسم است. مانند تمام اصطلاحات، مردم در عمل مسائل و مفاهیم پیچیده را بدون اینکه واقعاً از آن آگاه باشند به یک کلمه تقلیل می دهند. مانند این: "Apollo CSM گاهی اوقات نیاز به سوختن با رانشگرهای RCS قبل از احتراق موتور اصلی دارد، به طوری که می توان اطمینان حاصل کرد که خروجی در انتهای مخازن پیشران است و پیشرانه به درستی تغذیه می کند" به "Apollo" تبدیل می شود. قبل از اشتعال، ولاژ می‌سوزاند [یعنی سوختگی که برای مسئله آب‌ریزی مهم است]».
آیا ullage همیشه به نیرویی اشاره دارد که سوخت مایع را به انتهای مخزن که در آن خروجی وجود دارد فشار می دهد؟
Organic Marble خاطرنشان می کند که کلمه برای این "ته نشین شدن" است. "نیروی ته نشینی" نیرویی است که پیشرانه را به انتهای ورودی مخزن می راند. "تسویه سوختگی" مانوری است که نیروی ته نشینی را اعمال می کند. "Ullage" گاهی اوقات در آن نقش به طور شلخته استفاده می شود، اما نیرو یا گرانش یا رانش موشک است، نه ullage.
آیا فشار گاز در یک مخزن حاوی پیشران مایع نیز می تواند جریان آب را ایجاد کند، یا جریان آب به یک شتاب (مثلاً از استفاده از موتور تخلیه درست قبل از احتراق موتور) یا دیافراگم یا کیسه گاز محدود می شود؟
فشار گاز به خودی خود مشکل نگه داشتن گاز خارج از ورودی را حل نمی کند، اما حجم گاز تحت فشار در یک مخزن در گرانش میکرو، از نظر فنی، فرسایش است. جریان آب به صورت کنترل نشده در مخزن در حال حرکت است که مشکل ساز است.
راه‌حل دیافراگم/بالون برای مشکل آب‌ریزش (که معمولاً با مخزن برای رانش‌های کوچک مانند پیشرانه‌های آپولو RCS یافت می‌شود) یک مورد لبه اصطلاحی است. الاژ است یا نه؟ اگر هر دو طرف دیافراگم را در نظر بگیرید، فخر است، اما اگر دو طرف دیافراگم را مخزن جداگانه در نظر بگیرید، یکی مخزن گاز بدون مایع است و دیگری مخزن مایع بدون گاز، بنابراین هیچ غوغایی در چشم نیستhope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:
تصویر

ارسال پست