بنابراین من در مورد چیزی کنجکاو شدم. پنچر شدن لاستیک امروز و تعویض لاستیک باعث تعجبم شد. من میدانم که گشتاور و نیرو دو چیز متفاوت هستند، هرچند مرتبط معانی جداگانهای دارند. بنابراین سوال من این است که آیا من یک اتو لاستیک 2 فوتی دارم و در حال چرخش مهره هایم هستم. فرض کنید به حداکثر گشتاور رسیده اند و من دیگر نمی توانم اتو لاستیک را جابجا کنم. حالا فرض کنید من 10 پوند نیرو در 1 فوت از مهره اعمال می کنم. سوال من این است که اگر دیگر نتوانم گشتاور بزنم و مهره تا حد امکان سفت باشد، 10 پوند وزن به ماشین/چرخ جلو اضافه خواهم کرد؟ اگر من 10 پوند را در فاصله 2 فوتی از مهره فشار می دادم چه می شود، عقل سلیم به من می گوید که باید همان مقدار وزن را به ماشین اضافه کنم، صرف نظر از اینکه وزن را روی چرخ اهنی در فاصله 1 فوتی، 2 فوتی یا هر مقدار دیگری اعمال کنم. پا. وزن باید وزن باشد. اما میدانم که با دورتر شدن و دورتر شدن از مهره، گشتاور روی مهره افزایش مییابد. سوال من این است که چگونه می توان گشتاور روی مهره را افزایش داد اما به همان میزان وزن مهره را به سمت پایین فشار داد (وزن خالص به ماشین اضافه می شود). اگر مقداریچرخ اهنی به طرز مسخرهای بلند داشتم و 10 فوت دورتر بودم و 10 پوند به پایین فشار میدادم، وزن اضافه شده به ماشین همچنان باید ماشین + چرخ اهنی + به علاوه نیروی رو به پایینی که به چرخ اهنی وارد میکنم باشد که 10 پوند،هست اما پس از آن من مقدار مضحک گشتاور روی پیچ خواهم داشت. بنابراین چگونه این امکان وجود دارد که وزن/نیروی وارد شده به وزن ماشین همیشه ماشین باشد +چرخ اهنی + نیروی 10 پوندی که من در هر مکانی روی چرخ اهنی اعمال می کنم اما بسته به جایی که گشتاور روی مهره به شدت تغییر می کند. فشار را وارد می کنم. برای من منطقی نیست که چگونه میتوان چنین تغییری در گشتاور داشت، اما وقتی پیچ تا حد ممکن سفت است، گشتاور اضافی اهرم بدون توجه به جایی که روی اهرم باشد به همان وزن/نیروی فشار دادن به پایین تبدیل میشود؟گشتاوری که به چرخ اهنی وارد میکنید به عنوان نیرو در مکانهای مختلف در اطراف دور مهره به مهره اعمال میشود. از آنجایی که این نیروها در جهات مختلف هستند، بخش عمده ای از نیروها می توانند خنثی شوند و تنها ۱۰ پوند نیروی خالص به مهره وارد شود. از سوی دیگر، گشتاورهای فردی همگی در یک جهت اعمال می شوند (مثلاً جهتی که باعث حرکت خلاف جهت عقربه های ساعت می شود) و بنابراین فقط با هم جمع می شوند. با افزایش تمامی نیروها، نیروهای افزایش یافته برای هر قطعه خنثی می شود، اما گشتاورهای افزایش یافته اینطور نیست، و بنابراین می توانید بدون افزایش وزن خالص اعمال شده به خودرو، گشتاور افزایشی داشته باشید.برای آسانتر کردن آنالیز، فرض کنید که چرخ شما با یک مهره مرکزی همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، مانند یک رولز رویس قدیمی یا یک ماشین F1 نگه داشته شده است.بدون اتو لاستیک خودرو در حالت تعادل است و بنابراین نیروی خالص وارد بر آن صفر است
$N_{\rm b} + N_{\rm f} - mg = 0$
همانطور که گشتاور خالص در مورد A است
$N_{\rm b} b = mga = 0$
حال در نظر بگیرید چه اتفاقی میافتد وقتی که نیروی F را روی اتوی لاستیک خود وارد میکنید و مهره محکم در موقعیت خود قرار دارد.
$(N_{\rm b} + N_{\rm f} - mg - F= 0$
به این معنی که مجموع واکنش های عادی افزایش می یابد.
بنابراین اگر ماشین روی ماشین توزین وزن میشد وزن آن افزایش یافته بود.
$N_{\rm b} b + Fc = mga = 0$.
یعنی Nb کم میشه و Na زیاد میشه و احتمالش هست؟؟ که اگر فاصله c و/یا نیروی F را به اندازه کافی بزرگ کنید Nb صفر می شود و پشت ماشین را از زمین بلند می کنید.
اگر یک مهره مرکزی نباشد، ایدههایی که من ارائه کردهام همچنان یکسان هستند، اما تحلیل فقط کمی پیچیدهتر است.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
گشتاور و نیرو روی لاستیک اهنی
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3278-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: