چرا موتورهای جت خیلی جلوتر از بال هستند؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3278

سپاس: 5494

جنسیت:

تماس:

چرا موتورهای جت خیلی جلوتر از بال هستند؟

پست توسط rohamavation »

تقریباً همه هواپیماهای جت بزرگ مدرن از موتورهایی در غلاف هایی استفاده می کنند که در فاصله قابل توجهی از ریشه بال قرار دارند تا خمش بال را کاهش دهند. غلاف ها در جلوی بال قرار دارند تا از تکان خوردن بال جلوگیری کنند که به نوبه خود باعث می شود ساختار بال بسیار سبک تر شود.وجود موتورهای زیر بال، دسترسی به آنها را نسبتاً آسان می کند، حتی اگر به نوعی بالابر نیاز باشد. قرار دادن آنها در بالای بال، رسیدن به آنها را بسیار سخت تر می کند. ابزاری افتاد؟ بهتر است از تعمیر بال نیز شروع کنید. این شامل دسترسی عمومی به موتور و مراحل برداشتن و نصب موتور است.
ساختار
موتور زیر بال نسبتاً پایدار است، زیرا از بالا آویزان است. طبیعتاً می خواهد به سمت پایین آویزان بماند. نصب موتور در بالای بال، پایداری کمتری خواهد داشت. طبیعتاً می خواهد واژگون شود.
سر و صدا
اگر موتوری در زیر بال قرار داشته باشد، کمک می‌کند تا مقداری از سر و صدای دست‌کم کابین میانی مسدود شود. یک موتور بالای بال، مقدار بیشتری از کابین را در معرض سر و صدا قرار می دهد. اگرچه می تواند صدای زمین را در حین پرواز کاهش دهد.
آیرودینامیک
قسمت بالای بال از نظر آیرودینامیکی حساس ترین قسمت است. به همین دلیل است که مواردی مانند پانل های دسترسی به مخزن سوخت در پایین قرار می گیرند. وجود موتور و دکل در بالا بر جریان بالای بال تأثیر می گذارد.
ایمنی
افتادن موتورها از بالها چیز بدی است. اما اگر بالای بال بودند، تمایل داشتند روی بال بیفتند، که باز هم خوب نبود. پس از آن جدا شدن در تصادف سخت تر خواهد بود. همچنین، در صورت خرابی بدون کنترل، بال هیچ گونه حفاظتی از بدنه نخواهد داشت.
البته مزایایی مانند کاهش نویز، فاصله کمتر از سطح زمین، عدم تداخل بین انفجار جت و فلپ ها و احتمال کمتر بلعیده شدن FOD وجود دارد. با افزایش قطر فن موتورهای جدید، محدودیت ها سخت تر می شوند. برخی از مفاهیم طراحی بدنه ترکیبی بال، موتورها را در بالای بدنه قرار می دهد. اما برای طراحی فعلی هواپیما، مزایای داشتن موتورهای زیر بال بیشتر از موارد جایگزین است.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:
تصویر

ارسال پست