تراست کنترل: موتورهای نزدیک به هم در عقب به این معنی است که اگر موتوری را گم کنید، مجبور نیستید با نیروی نیروی رانش زیاد در یک طرف و هیچ یک از طرف دیگر مبارزه کنید. از دست دادن موتور بدون ایجاد ناپایداری هواپیما نیز به اندازه کافی بد است.جت های خصوصی کوچک همیشه موتور در عقب ندارند، اما این طراحی مزایای زیادی دارد.
ایمنی تصادف: اگر مجبور به فرود ناگهانی باشید (به خصوص در آب) وجود غلاف های موتور در زیر بال ها تصادف را بسیار خطرناک تر می کند. اگر دنده شما پایین نمیآید، بدون غلاف موتور زیر بالها، سطح نسبتاً صافی دارید که حتی در هنگام فرود تصادف در باند فرودگاه بسیار بخشندهتر است.
سادگی طراحی: جدا کردن موتورها از بالها به این معنی است که فضای بیشتری در بالها برای سطوح پرواز و کنترل وجود دارد. بالها همچنین نیازی به ساختار پشتیبانی اضافی مورد نیاز برای تحمل وزن موتور ندارند و بنابراین بالها می توانند سوخت بیشتری را در خود نگه دارند.
نویز: با قرار دادن موتورها در پشت هواپیما، صدای زیادی از موتور از بین می رود. از آنجایی که یک جت خصوصی با 400 مسافر مسدود نمی شود و سرنشینان احتمالاً مایل به کار هستند، سکوت خوب است.
ظاهر: من فکر می کنم این یکی ترجیح شخصی است، اما در جت های کوچکتر، موتورهای عقب خنک تر به نظر می رسند. همچنین تلاشهایی از سوی تولیدکنندگانی که سعی میکنند از طرحهای محبوب تقلید کنند، وجود دارد.
کنترل رانش: موتورهای نزدیک به هم در عقب به این معنی است که اگر موتوری را گم کنید، مجبور نیستید با نیروی نیروی رانش زیاد در یک طرف و هیچ یک از طرف دیگر مبارزه کنید. از دست دادن موتور بدون ایجاد ناپایداری هواپیما نیز به اندازه کافی بد است.
خرابی توربین: وقتی یک موتور توربین خراب می شود، اغلب قطعاتی را با سرعت بالا به داخل بدنه هواپیما می فرستد. اگرچه پرواز قطعات موتور در قسمت دم ایدهآل نیست، اما برخورد زبالهها به مسافران، مخازن سوخت یا حتی خلبانها از بین میرود.
آتش سوزی: اگر موتور شما در عقب هواپیما آتش می گیرد، حداقل درست زیر مخازن سوخت اصلی آتش نمی گیرد.
راحتی: با بالا بردن موتورها، نیازی به داشتن ارابه فرود بلند نیست و بنابراین نیازی به پلکان بزرگ برای سوار و پیاده شدن از هواپیما نیست. افرادی که می توانند جت های شخصی را بخرند مانند راحتی.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
چرا موتورهای جت خصوصی در عقب هستند؟
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3222-
سپاس: 5492
- جنسیت:
تماس: