جهت چرخش روتور نشان داده شده مخالف به نظر می رسد. اگر درست باشد، اینها سوالاتی هستند که می خواهم بپرسم:
چرا بردار Y در جهت مخالف است؟
نواحی فشار (زیاد و کم) روی ایرفویل های روتور و استاتور چگونه تشکیل می شود؟
این یکی از معماهای فیزیک را به یاد می آورد که آیا نور یک ذره است یا یک موج. بیایید هوای ورودی را به عنوان یک موج انرژی پیوسته در نظر بگیریم.
می توان دید، اگرچه جریان هوای ورودی 90 درجه نسبت به قسمت بعدی نمودار ورودی/روتور/استاتور/روتور است، لبه انتهایی "بال بالایی" موج را مستقیماً به مجموعه بعدی "بال"های بعدی "جهش" می دهد. "در زاویه مناسب (نسبی) حمله.
به خاطر داشته باشید که برای هر مرحله یک حلقه کامل از "بال" وجود دارد و کمپرسورهای جت می توانند با تغییر ناگهانی جریان هوای ورودی "ایست شوند" (که باید از آن اجتناب شود). به همین دلیل است که ناسل های جت از ورودی کمپرسور محافظت می کنند.
در ابتدا پره های ورودی در مقایسه با پره های استاتور "عقب" به نظر می رسند، اما نمودار درست است. ممکن است سوال برانگیز باشد که چرا آنها خطوط یکپارچه و چین را برای هر مرحله تخلیه می کنند، اما می توان فهمید.
مناطق کم و فشار بالا (زیاد و کم) چگونه روی ایرفویل های روتور و استاتور تشکیل می شوند؟
با فشرده شدن هوا از بالای نمودار به پایین، فشار افزایش و حجم کاهش می یابد. در این حالت، فشار بیشتر در زیر ایرفویل ها، انرژی مکانیکی روتور را به فشرده سازی هوا منتقل می کند. هر مرحله بیشتر و بیشتر فشرده می شود. استاتور جریان هوا را برای عبور روتور دیگری "صفحه" می کند.
در نهایت می توان مفهوم «باد نسبی» را برای این کاربرد بررسی کرد. در قایقهای یخی، (باد جانبی) قایق را هل میدهد که (از حرکت قایق) که نیروی رانش را از بادبان ایجاد میکند، که به آن اجازه میدهد بسیار سریعتر از باد حرکت کند، یکسان نیست. باد نسبی از روتور (در هزاران دور در دقیقه) بردار اصلی خواهد بود.
ترسیم بردارها به مقیاس کمک می کند.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
آیا این تصویر از آیرودینامیک کمپرسور درست است
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3286-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: