کمپرسورها ترکیبی از روتورها و استاتورها در امتداد یک سازه با کاهش سطح مقطع هستند. روتورها می چرخند و هوا را به سمت پایین کمپرسور فشار می دهند، اما به دلیل چرخش آنها یک جزء سرعت محیطی برای جریان هوا ایجاد می شود.
استاتورها نمی چرخند (از این رو نام آن است) و جریان را "مستقیم" می کنند تا جریان هوا را به مجموعه روتور بعدی هدایت کنند و بدون جداسازی جریان به راندمان بالاتری دست یابند. اما همچنان باعث فشردگی بیشتر می شوند زیرا سطح مقطع همچنان کوچکتر می شود و شکل تیغه ها با ایجاد مقاومت کمتر در یک جهت نسبت به جهت دیگر، حرکت رو به عقب را کاهش می دهد.
مراحل روتور-استاتور در کمپرسور
استاتورها سرعت جریان هوا را کاهش می دهند اما فشار و چگالی آن را افزایش می دهند.
ایستایی جریان روی استاتورها باعث می شود انرژی جنبشی آنها به فشار تبدیل شود و به جمع آوری جرم بسیار بیشتری در همان فضا کمک کند. سپس همان سرعت هوا، توده هوای بسیار بیشتری را حمل خواهد کرد.
بنابراین، تکانه mv را می توان به طور موثر افزایش داد و نیروی رانش را بدون دردسرهای ناشی از مقابله با جریان مافوق صوت و تمام مشکلاتی که ایجاد می کند افزایش داد.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
نحوه عملکرد استاتورها در کمپرسورهای محوری
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3286-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: