چرا موتور سابر خمیده است؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3286

سپاس: 5494

جنسیت:

تماس:

چرا موتور سابر خمیده است؟

پست توسط rohamavation »

چرا Reaction Engines Limited SABER (موتور موشکی تنفس کننده هوا هم افزایی) در طول طول خود خمیده است؟

موتور SABER "متکی به یک مبدل حرارتی است که قادر است هوای ورودی را تا دمای -150 درجه سانتیگراد (-238 درجه فارنهایت) خنک کند، تا اکسیژن را برای اختلاط با هیدروژن فراهم کند و نیروی رانش جت را در طول پرواز اتمسفر قبل از تغییر به اکسیژن مایع مخزن شده در فضا فراهم کند. " در حالت تنفس هوا، هوا از طریق ورودی وارد موتور می شود.
چرا ناسل منحنی؟ - متداول ترین سوال فنی. پاسخ این است: ورودی هوا در جلوی ناسل باید مستقیماً به جریان هوای ورودی اشاره کند، در حالی که بال‌ها و بدنه SKYLON برای ایجاد بالابر باید با زاویه برخورد پرواز کنند، بنابراین ورودی تا 7 درجه پایین می‌آید تا دلیل این امر باشد. . محفظه های رانش موشک در پشت ناسل باید از مرکز جرم وسیله نقلیه به سمت پایین کشیده شوند. دوباره 7 درجه، اما این یک تصادف است زاویه همان است.چرا ناسل منحنی؟ - متداول ترین سوال فنی. پاسخ این است: ورودی هوا در جلوی ناسل باید مستقیماً به جریان هوای ورودی اشاره کند، در حالی که بال‌ها و بدنه SKYLON برای ایجاد بالابر باید با زاویه برخورد پرواز کنند، بنابراین ورودی تا 7 درجه پایین می‌آید تا دلیل این امر باشد. . محفظه های رانش موشک در پشت ناسل باید از مرکز جرم وسیله نقلیه به سمت پایین کشیده شوند. دوباره 7 درجه ولی تصادفی است که زاویه یکسان است.تصویر
ورودی "shock on-lip" است، به این معنی که ورودی موج ضربه را از مخروط ورودی می بلعد (و مخروط حرکت می کند تا این اتفاق بیفتد) بنابراین تمام هوایی که از شوک عبور می کند وارد ناسل موتور می شود که به نوبه خود به این معنی است که ما هوای بیشتری نسبت به نیاز موتور برای اکثر رژیم های پرواز مافوق صوت دارند. به همین دلیل است که ما یک مجرای نشت را داریم تا هوای اضافی را از طریق مشعل ها تخلیه کنیم، همچنین هیدروژن اضافی را که برای خنک کردن استفاده می شود اما موتور مورد نیاز نیست، تخلیه می کنیم و در نتیجه نیروی رانش کمی بیشتر می شود.
بیشتر ورودی‌های هواپیمای مافوق صوت هوا را به بیرون موتور می‌ریزند، اما این باعث می‌شود که نیروی کشش را افزایش دهیم و به این معنی است که ما نمی‌توانیم به ترفند رم جت بپردازیم.
مبدل های حرارتی پیش کولر فناوری اصلی در دست توسعه در Reaction Engines هستند و کمک سخت افزاری ما به خودرو خواهند بود. آنها آرایه هایی از لوله های Inconel با دیواره بسیار نازک با گاز هلیوم خنک شده برودتی از طریق آنها هستند، در حالی که هوا در خارج از لوله از طریق ماتریس لوله جریان دارد. در 5 ماخ از حدود 950 درجه سانتیگراد به حدود -140 درجه سانتیگراد با انتقال حرارت کل حدود 400 مگاوات می رسد. مبدل حرارتی SABER متشکل از ماژول های مارپیچی که مانند هلیوم رول سوئیسی در داخل یکدیگر قرار گرفته اند که از داخل وارد می شود و به سمت بیرون جریان می یابد در حالی که شمارنده هوا به سمت داخل جریان دارد. یعنی اختلاف دمای هوا و لوله هرگز بیش از 10 درجه نیست.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:
تصویر

ارسال پست