استارت موتور استرلینگ

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3265

سپاس: 5494

جنسیت:

تماس:

استارت موتور استرلینگ

پست توسط rohamavation »

ما در حال آزمایش روی موتور استرلینگ هستیم. ما از موتور استرلینگ نوع آلفا استفاده می کنیم. هنگامی که یکی شروع به گرم کردن یک محفظه می کند، پیستون بلافاصله حرکت نمی کند. شما می توانید برای مدت طولانی صبر کنید، اما تا زمانی که برای اولین بار آن را فشار ندهید، شروع نمی شود. دلیل این کار چیست؟این به دلیل چسبندگی (اصطکاک استاتیک) است که یک مشکل بسیار رایج در دستگاه های پیستونی/سیلندری است که از هوا برای حرکت پیستون استفاده می کنند. در حالت استراحت، پیستون در سیلندر می‌چسبد زیرا ضریب اصطکاک استاتیکی بیشتر از اصطکاک دینامیکی (لغزشی) است. هنگامی که فشار به اندازه کافی بالا رفت، نقطه جدایی است که پیستون ناگهان به حرکت در می آید. اگر فشار به نقطه گسست نرسد، پیستون تا زمانی که به آن ضربه بزنید گیر می کند تا شل شود.
محرک‌های پنومومکانیکی به نام سیلندر هوا در ماشین‌های مهندسی مکانیک برای جابجایی بادامک‌ها و اهرم‌ها استفاده می‌شوند و برای جلوگیری از گیر کردن پیستون‌های موجود در آن‌ها، باید یک فنر برگشتی تعبیه کرد که با نیرویی که به پیستون کمک می‌کند گیر نکند، از قبل بارگیری می‌کند.
پیستون قدرت گاز را فشرده کرده است، پیستون جابجایی حرکت کرده است به طوری که بیشتر گاز در مجاورت مبدل حرارتی داغ قرار می گیرد.
فشار گاز گرم شده افزایش می‌یابد و پیستون قدرت را تا دورترین حد سکته قدرت هل می‌دهد.
اکنون پیستون جابجایی حرکت می کند و گاز را به انتهای سرد سیلندر منتقل می کند.
گاز خنک شده اکنون توسط تکانه چرخ فلایو فشرده شده است. این انرژی کمتری مصرف می کند، زیرا فشار آن با سرد شدن کاهش می یابد.
توجه داشته باشید که در مرحله 4، فشرده سازی با تکانه چرخ طیار به دست می آید. اگر چرخ طیار نمی‌چرخد، (یا خیلی آهسته حرکت می‌کند)، ممکن است حرکت کافی برای فشرده‌سازی گاز خنک‌شده وجود نداشته باشد. "ضربه به موتور" این حرکت اولیه را فراهم می کند.
موتور فرانکوت یک موتور استرلینگ دو کاره است که دارای زاویه فاز قابل کنترل آزادانه و بدون تلفات شاتل و هدایت محوری است، اما از نظر توانایی خود راه اندازی از موتورهای زیمنس و استرلینگ پیستون آزاد پایین تر است.
هنگامی که اپراتور استارت موتور را روشن می کند، منبع حرارت خارجی نیز راه اندازی می شود. اپراتور نیرو را از طریق مکانیزم ارائه شده کنترل می کند.
هنگامی که منبع حرارت خارجی فعال می شود، گرما از منبع گرما به انتهای داغ سیلندر تبدیل می شود. این فرآیند انتقال حرارت، دمای مولکول‌های گاز محبوس شده در انتهای داغ سیلندر را افزایش می‌دهد. با افزایش دمای مولکول های گاز، اختلالی بین آنها ایجاد می شود و مولکول های گاز در داخل سیلندر شروع به انبساط می کنند.
انبساط گاز فشار روی سطح پیستون را افزایش می دهد، پیستون را دور می کند و کار مفیدی ایجاد می کند.
یک پیستون جابجایی با یک میل لنگ جفت می شود. حرکت میل لنگ باعث می شود که پیستون جابجایی بین انتهای سرد و داغ سیلندر حرکت کند.
حرکت پیستون جابجایی باعث تبادل گاز از انتهای سرد به انتهای گرم و انتهای گرم به انتهای سرد سیلندر می شود.
گاز انتهای داغ نیروی پیستون جابجایی را تامین می کند که گاز را به انتهای سرد سیلندر منتقل می کند.
هنگامی که گاز داغ وارد انتهای سرد می شود، دستگاه خنک کننده گرمای گاز داغ را استخراج کرده و آن را خنک می کند.
پس از خنک شدن گاز، پیستون گاز را در انتهای سرد سیلندر فشرده می کند. یک دستگاه خنک کننده گرمای اضافی گاز را از بین می برد.
پس از فرآیند فشرده سازی، پیستون جابجایی، گاز فشرده شده را به انتهای داغ سیلندر، جایی که چرخه تکرار می شود، می فرستد.
این اصل کار موتور استرلینگ است. همانطور که در بالا می بینید، در این چرخه، هیچ موتور آی سی مانند اگزوز وجود ندارد. بنابراین موتور استرلینگ کارایی بیشتری نسبت به موتور احتراق داخلی (IC) دارد.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:

ا
تصویر

ارسال پست