هواگردی در یک موقعیت ثابت و معلق آیا زمین به دور ش می چرخد؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami رهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1856

سپاس: 3351

جنسیت:

تماس:

هواگردی در یک موقعیت ثابت و معلق آیا زمین به دور ش می چرخد؟

پست توسط rohamjpl »

اگر یک هلیکوپتر به مدت 24 ساعت در یک موقعیت ثابت معلق باشد، آیا زمین به دور آن می چرخد؟ببینید، این چیزهایی وجود دارد که هلیکوپتر در آن پرواز می کند - ما به آن هوا می گوییم. هوا جو ماست این، "مواد" درست همراه با زمین حرکت می کند، و همینطور هلیکوپتری که در آن پرواز می کند.
نه... ما می توانیم در مورد چند اثر چرخش زمین، و نحوه تعامل آن با اتمسفر سیال صحبت کنیم، اما... نه. نه اینکه چگونه کار می کند. چطور بدون جو. هنوز نه برای پاسخ به آن، نیوتن را ببینید.آیا هلیکوپتر معلق می تواند نیمی از کره زمین را در 12 ساعت طی کند؟نه. هلیکوپتری که "ایستاده می ماند" این کار را در رابطه با جو اطراف خود انجام می دهد و جو تقریباً از زمین زیر آن پیروی می کند. در حالی که زمین در حال چرخش است، جو ساکن نمی شود. اگر چنین بود، بادهای ثابتی در حد 1000 کیلومتر در ساعت را تجربه می کردیم. این خوشایند نخواهد بود.جو به طور متوسط همراه با سیاره در حال چرخش است. هر گونه انحراف از این حرکت متوسط چیزی است که ما آن را باد می نامیم، و در واقع هلیکوپتری که در یک روز بادی در حال پرواز است، اگر بخواهد نسبت به سطح زمین بی حرکت بماند، باید حرکت باد را جبران کند.
چرا جو با زمین می چرخد؟ به دلیل اصطکاک. اگر با زمین نمی چرخید، مقاومت به هنگام حرکت هوا بر روی سطح سیاره به زودی تضمین می کرد که این کار انجام می شود.فکر می کنم از نظر فنی درست می گویید که از موقعیت اصلی خود منحرف می شود، اما به نظر می رسد به دلایلی که شما توضیح می دهید نیست.
برای مثال، اثر کوریولیس باعث می‌شود هلیکوپتر دریفت شود که با نیروی معمولی از آن جلوگیری نمی‌شود. این بدان معنی است که در نهایت، مقداری رانش وجود خواهد داشت. من فکر نمی کنم که این تأثیری باشد که شما به آن فکر می کنید یا طرف مقابل در حال بحث است.
فرض کنید نزدیک به سطح زمین هستیم و همانطور که شما گفتید باد را نادیده می گیریم و فقط هوایی را که همراه با سطح زمین در حرکت است در نظر می گیریم. در نتیجه ویسکوزیته و شرایط عدم لغزش، هوای تماس با سطح زمین توسط زمین کشیده می شود و بین هوا و زمین لغزش نخواهد داشت. این بدون لغزش چیزی را تشکیل می دهد که به عنوان یک لایه مرزی شناخته می شود، و در سطح منحنی چرخان زمین، باعث ایجاد گرادیان باد می شود که در آن هر چه بالاتر باشید، سرعت زاویه ای بیشتر می شود. که برای جلوگیری از "لغزش" لایه های زیر روی یکدیگر ضروری است. این معادل این است که بگوییم هوا در بالای یک نقطه از سطح تقریباً بالای آن نقطه روی سطح باقی می ماند و اثرات اینرسی مانند اثر کوریولیس را نادیده می گیرد.
اگر می خواهید استدلال کنید که سرعت زاویه ای باد به دلیل ارتفاع کمتر می شود و این باعث عقب افتادن هلیکوپتر می شود، این نادرست است. اگر می گویید اثر کوریولیس باعث می شود هلیکوپتر موقعیت نسبی را با سطح تغییر دهد، درست است و به نظر می رسد طرف مقابل آن را در نظر نمی گیرد.
برای پرداختن مستقیم به این ویرایش: اثر کوریولیس هلیکوپتر را به سمت استوا می راند، هرچند نه با نیروی زیاد.
تا آنجا که حرکت زاویه ای پیش می رود، شما در مورد هلیکوپتری که در بالای زمین شناور است پرسیدید. اگر هلیکوپتر از روی زمین بلند می‌شد، احتمالاً نیاز به تنظیم جزئی برای ماندن در بالای همان مکان دارد. اما این فقط زمانی است که شما در حال تغییر ارتفاع هستید. جریان هوا نیز به افزایش تکانه زاویه ای کمک می کند، زیرا سرعت زاویه ای هوا نیز با ارتفاع افزایش می یابد (شرایط مرزی و شرایط بدون لغزش را همانطور که در بالا توضیح داده شد، ببینید). هنگامی که در هوا شناور هستید و بالای سطح شناور می شوید، حفظ آن نیازی به نیروی بیشتری ندارد، زیرا هوای اطراف شما نیز با همان سرعتی که زمین در حال چرخش است در سراسر سطح حرکت می کند.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:

ا
تصویر

ارسال پست