کارایی موتورهای توربوجت با نازل

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

کارایی موتورهای توربوجت با نازل

پست توسط rohamavation »

چرخه کامل برایتون یک موتور توربین گازی هواپیما دارای چند منبع اتلاف انرژی است - اتلاف ناشی از نیروی رانش پیشرانه. نازلی که نام بردید تنها بخشی از کل چرخه است و بله اگر به درستی شکل داده شود می تواند بسیار کارآمد باشد.
تصویر
تصویر بالا جریان های انرژی را برای یک موتور بای پس با نسبت بای پس بالا کمی نشان می دهد. هر مرحله در تبدیل انرژی با اتلاف همراه است که در بازده مرحله کمیت می شود. مراحل تبدیل انرژی عبارتند از:
انرژی شیمیایی => گرما. راندمان بسیار بالایی دارد، تشعشع گرمایی به محیط کم است، همانطور که CO و دوده تشکیل می شود.
انرژی گرمایی => توان گاز. ما گرما را به نیروی مفید تبدیل می کنیم که هرگز نمی توان به طور کامل انجام داد: پس از انبساط کامل، دمای گاز افزایش یافته است.
قدرت گاز => نیروی محرکه. یا به توان شفت برای توربوپراپ/توربوشفت، یا به نیروی جنبشی برای موتورهای جت. به دلیل انتقال حرارت، تلفات اصطکاک و غیره نمی تواند بدون اتلاف (از لحاظ همسانتروپی) رخ دهد.
نیروی محرکه (واسطه = هوا، گازهای احتراق) به نیروی رانش (هواپیما). این وسیله با سرعت بالاتری نسبت به هواپیما پیش می رود که باعث کاهش کارایی می شود. یک مورد ضروری البته
راندمان پایان کل چرخه حدود 34 درصد است،.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
تصویر

ارسال پست