گاز مشتعل چگونه توربین را می چرخاند؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami رهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1848

سپاس: 3349

جنسیت:

تماس:

گاز مشتعل چگونه توربین را می چرخاند؟

پست توسط rohamjpl »

برای اینکه فن N1 و کمپرسور N2 حرکت کنند، توربین باید در موتور هواپیما بچرخد. انرژی حاصل از گاز مشتعل شده چگونه این توربین را می چرخاند؟ آیا تیغه های روی توربین درست مانند یک بال بالابر ایجاد می کنند و برای چرخاندن فن N1 و کمپرسور N2 می چرخند؟تصویر
توربین ماشینی است که انرژی را از سیال متحرک استخراج کرده و به کار تبدیل می کند. در پره های توربین هوا منبسط می شود که کار تولید می کند. از بسیاری جهات، توربین ها برعکس کمپرسورها هستند.
توربین های مورد استفاده در هواپیماها توربین های جریان محوری هستند که از چند مرحله برای استخراج کار از هوای خارج شده از محفظه احتراق استفاده می کنند.
توربین ها دو قسمت دارند: نازل های ثابت (یا استاتورها) و روتورهای متحرک. هدف نازل ها چرخاندن جریان ورودی به طوری است که با زاویه صحیح به روتورها برخورد کند، در حالی که کار واقعی توسط روتورها از سیال خارج می شود.
اساساً، روتورها توسط سیال ورودی همانطور که در بالا نشان داده شده است "چرخش" می شوند که برای چرخاندن شفت (که کمپرسور را اجرا می کند) کار ایجاد می کند. در مورد موتورهای توربوجت (و تا حدی توربوفن)، فشار هوا کاهش می یابد، در حالی که سرعت افزایش می یابد. این نیروی مورد نیاز را فراهم می کند.
مکانیسم اصلی چرخش پره‌های توربین این است که جریان، پره‌های روتور را با برخورد به آن‌ها می‌چرخاند، نه هر بالابری.
من سعی خواهم کرد به این سوال پاسخ دهم اگرچه مهندس نیستم. هر قرقره (N1، N2 و غیره) دارای یک کمپرسور در جلو و یک توربین در عقب است. کمپرسور مجموعه ای از پره های روتور است که به دنبال پره های استاتور قرار می گیرند. این مرحله فشرده سازی است. توربین دارای تنظیمات مخالف است: پره های استاتور و به دنبال آن پره های روتور. آنها یا توربین های ضربه ای خالص هستند یا توربین های ضربه ای / واکنشی. ممکن است برای دیدن اصل کار توربین به ویکی پدیا نگاهی بیندازید.
اکنون هوای احتراق با سرعت بالا که از محفظه های احتراق خارج می شود، توربین را به حرکت در می آورد. توربین شفت را حرکت می دهد، شفت کمپرسور را حرکت می دهد، کمپرسور محفظه احتراق را با هوای فشرده تغذیه می کند و این چرخه تا زمانی که سوخت در محفظه ها می رود ادامه دارد و ادامه می یابد.
در اینجا من تصویری از نحوه حرکت توربین آوردم . فلش های قرمز نشان میده که چگونه جریان هوا از نازل ها به پره های توربین ضربه ای هدایت میشه
تصویر
پره های استاتور همگرا هستند و هوایی که از نازل های حاصل می آید شتاب می گیرد. از آنجایی که هوای شتاب‌دار بر پره‌های روتور منحنی برخورد می‌کند، نیروهای آیرودینامیکی بر روی آن‌ها ایجاد می‌کنند، مشابه نیروهای ایجاد شده روی بال این نیروها توربین را به حرکت در می آورند.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
تصویر

ارسال پست