ناحیه خروجی نازل واگرا همگرا را کاهش دهم

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

ناحیه خروجی نازل واگرا همگرا را کاهش دهم

پست توسط rohamavation »

اگر ناحیه خروجی نازل واگرا همگرا را کاهش دهم، با رانش چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر من نازل همگرا - واگرا داشته باشم و شرایط جریان خفگی برای گلو داشته باشم، اگر ناحیه خروجی نازل را کم کنم، الف) با فشار خروجی من چه اتفاقی می افتد ب) رانش؟
بنابراین من می دانم که یک نقطه وجود دارد، جایی که
$p_{ambient} = p_{exit}$
، اینجاست که نیروی رانش به حداکثر می رسد. آیا این نیز نقطه ای است که سرعت خروج در اوج است؟
زیرا اگر اینطور باشد، با توجه به
$V_e = \sqrt{\frac{TR}{M} \cdot \frac{2\gamma}{\gamma-1} \cdot \Biggl( 1- \bigg(\frac{P_e}{P}\bigg)^{(\gamma-1)/\gamma} \Bigg)}$
هرچه فشار خروجی کمتر باشد، سرعت خروج من بیشتر خواهد بود؟
و اگر بخواهم فشار خروجی خود را پایین بیاورم، مطابق با
$\frac{A_e}{A_t} = \frac{ (\frac{p_t}{p_e})^{\frac{k+1}{2 k}}}{\sqrt{\frac{2}{k-1}((\frac{p_t}{p_e})^{\frac{k-1}{k}}-1)}} * (\frac{k+1}{2})^{-\frac{k+1}{2(k-1)}}$
آیا باید منطقه خروجی خود را افزایش یا کاهش دهم؟
ایا خوانندگان هوپا می تواند به من کمک کنند بسیار از شما متشکرم !
شما بخش مهمی از نیرویی که توسط یک موتور موشک وارد می شود را حذف می کنید. بیان بهتر است
$F = \dot m v_e + (P_e-P_a)A_e$
در این بیان،
F نیرویی است که موتور بر بدنه موشک وارد می کند،
m˙ نرخ جریان جرمی اگزوز خروجی از موتور است،
ve سرعت گاز خروجی در صفحه خروجی است،
Pe فشار گاز خروجی در صفحه خروجی است،
Pa فشار محیطی جو در مجاورت موتور است و
Ae ناحیه موتور موشک در صفحه خروجی است.
در ارزش اسمی، این نشان می دهد که داشتن فشار اگزوز بیشتر از فشار محیط است. این مورد نیست. فشار اگزوز بالا از داشتن زنگ کوتاه موتور ناشی می شود و سرعت خروج را کاهش می دهد. فشار اگزوز با افزایش سرعت خروج کاهش می یابد، اما به روشی نسبتاً غیر خطی. نتیجه نهایی این است که بهتر است فشار اگزوز برابر با فشار محیط باشد.
این کار با یک موتور موشک با اندازه ثابت متصل به موشکی که از موتورهای خود برای بالا رفتن موشک از جو زمین استفاده می کند، امکان پذیر نیست. این به این دلیل است که فشار محیط با افزایش ارتفاع کاهش می یابد. در اکثر وسایل نقلیه پرتاب، موتورهای موشک به گونه ای طراحی شده اند که در هنگام پرتاب بیش از حد منبسط شوند (Pe<Pa)، به طور ایده آل (Pe=Pa) در برخی از ارتفاعات منبسط شوند، و پس از آن کمتر منبسط شوند (Pe>Pa). هدف این است که به جای به حداکثر رساندن نیروی تولید شده توسط موتور موشک در هر نقطه از زمان، تغییر سرعت را که موشک تجربه می کند، به حداکثر برساند.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
تصویر

ارسال پست