قدرت نهایی نازل هواپایه قابلیت جبران ارتفاع ذاتی آن است
این رفتار ایده آل از این واقعیت ناشی می شود که مرز ستون بیرونی جریان اولیه تنها توسط فشار محیطی جو عمل می کند.
از بحث ما در مورد ویژگیهای رانش هواپایه به یاد بیاورید، فشار بالای محیط در ارتفاعات پایین، اگزوز را به سمت داخل وادار میکند تا فشار را روی "تنه مرکزی" و بخش مرکزی بدنه رانش افزایش دهد. علاوه بر این، ناحیه پایه برای فشار بالای محیط باز است و در نتیجه یک جزء رانش «پایه» بیشتر میشود. در فشار طراحی، جریان برای حداکثر کارایی، به شکل ستونی شبیه نازل زنگ میشود. هنگام کار در فشار محیط کم (در ارتفاع بالا یا در خلاء)، جریان توسط امواج انبساط/فشردهای که اگزوز را به صورت محوری هدایت میکنند تا نیروی رانش بر روی بدنه مرکزی حفظ شود، محدود میشود.
با این حال، در فشارهای پایین، نازل در حالت "بیداری بسته" عمل می کند. از آنجایی که پایه تحت فشار زیاد محیطی قرار نمی گیرد، هیچ مزیتی برای جبران ارتفاع وجود ندارد، و هوا اسپایک مانند یک نازل زنگ با نسبت مساحت بالا رفتار می کند. بنابراین، حداقل در تئوری، نازل هواپایه عملکرد نازل زنگ را در تمام فشارهای کاری برآورده می کند یا از آن فراتر می رود.در هوا اسپایک فشار (و دمای) گاز در تمام طول سطح سنبله بسیار بالا می ماند و نوک تیز آن فضای کمی برای سیستم های خنک کننده باقی می گذارد. شما مقدار زیادی گاز بسیار داغ و بسیار متراکم در تماس با سنبله باریک دارید که باید تمام مایع خنک کننده را از خود عبور دهد و گرما را به نحوی از بین ببرد تا ذوب نشود.دانه سوخت مرکزی مایع خنک کننده را از گرمای محفظه احتراق عایق می کند. سپس مخلوط دو فازی اکسید نیتروژن از طریق کانالهایی هدایت میشود که سطح مسی هوا را خنک میکنند..hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
کارایی یک موتور هواپایه در اتمسفر پایین یا در خلاء
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3265-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: