المان میله اویلر-برنولی در مقابل المان میله پیوسته

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

المان میله اویلر-برنولی در مقابل المان میله پیوسته

پست توسط rohamavation »

من از OpenSees برای مدل‌سازی یک تیر ساده با بار نقطه‌ای در وسط استفاده می‌کنم. مدل در واحدهای سازگار است. تیر از عناصر چهارگانه دوخطی تشکیل شده است. من از 30 المان در طول تیر و 1 المنت در ارتفاع تیر استفاده کرده ام.
تصویر
این ماده ایزوتروپیک با خواص زیر است:
E=80000
ν=0.0
بارگذاری P=-10. این مدل 2 بعد و 2 DOF در هر گره است، اگرچه نرم افزار اجازه می دهد تا ضخامت عنصر را در بعد 3 وارد کنید. عناصر 1 واحد در 1 واحد هستند و تصویر این را منعکس نمی کند (نه در مقیاس).
از مکانیک سازه ای پایه، انحراف در وسط پایه تیر با استفاده از
$u_{max} = \frac {PL^3}{48EI}$
که در این حالت برابر 0.84 واحد است.
با این حال، اجرای یک تحلیل استاتیک بر روی مدل عددی نتیجه 0.56- واحد را به دست می‌دهد. این خیلی متفاوت است.
چرا پرتو مدل سازی شده توسط عناصر پیوسته، جابجایی واقعی را برای چنین مشکل ساده ای منعکس نمی کند؟ اینجا چه اشتباهی ممکن است پیش بیاید؟6
فرمول استاندارد جابجایی چهارضلعی در نشان دادن رفتار خمشی به خصوص با تنها یک عنصر در ضخامت تیر بسیار بد است. این اغلب به عنوان قفل برشی نامیده میشه زیرا زمانی که توابع شکل عنصر تلاش می کنند خمش خالص تیر را نشون بدن تنش های برشی بزرگ و غیر فیزیکی درون صفحه را نیز ایجاد میشه
اکثر کدهای تحلیل سازه ای FE تولیدی دارای المان های چهار ضلعی 4 گره ای ویژه هستند که در این مورد رفتار بهتری دارند. از طرف دیگر، عناصر چهار ضلعی استاندارد 8 گره و 9 گره و عنصر مثلث 6 گره عملکرد خوبی برای مشکلات خمشی مانند این دارند.
مزیت استفاده از المان های تیر نسبت به المان های جامد در مدل سازی تیرها چیست؟
واضح ترین دلیل استفاده از عناصر تیر سرعت شبیه سازی عددی است. Beam F.E از نظر محاسباتی بسیار کارآمدتر از F.E جامد هستند زیرا DoFهای کمتری دارند.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
تصویر

ارسال پست