چرا موتور جت کار می کند؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesamiرهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1622

سپاس: 3160

جنسیت:

تماس:

چرا موتور جت کار می کند؟

پست توسط rohamjpl »

چرا موتور جت کار می کند؟
من می دانم که چگونه کار می کند: فشرده سازی هوا -> تزریق سوخت -> احتراق -> گسترش -> رانش
اما چرا این کار می کند؟ مقداری انرژی حاصل از انبساط برای چرخاندن توربین که کمپرسور را تغذیه می کند استفاده می شود. چرا این خود پایدار است؟
چند نکته وجود دارد که به آنها اشاره خواهم کرد، اما اول از همه، موتور جت خودبخود نیست. برای ادامه کار به ورودی سوخت نیاز دارد. سوخت منبع انرژی است که آن را در حال کار نگه می دارد. حالا اجازه دهید کمی به مکانیک نگاه کنیم، برای ساده‌تر کردن مسائل، من از یک رمجت به جای جت توربین محور استفاده می‌کنم، زیرا تراکم توسط شکل ساده موتور، بدون قطعات متحرک، تامین می‌شود. بیایید فرض کنیم جت در حال حرکت است (جت های رم با سرعت صفر کار نمی کنند).
تصویر
هنگامی که موتور به جلو رانده می شود، هوا وارد جلو می شود
شکل نازل هوا را فشرده (فشرده) می کند
سوخت در هوا مخلوط می شود (همانطور که در کربوهیدرات وجود دارد)
مخلوط هوا/سوخت وارد محفظه احتراق می شود
مخلوط هوا/سوخت مشتعل می شود
مخلوط مشتعل شده منبسط می شود و از پشت به بیرون هدایت می شود
موتور (در نتیجه قانون 3 نیوتن) به جلو حرکت می کند (واکنش مخالف) 7b. احتراق هوا/سوخت حاوی انرژی کافی برای حرکت نه تنها موتور بلکه کشتی نیز بود. انرژی کل = انرژی برای حرکت موتور + انرژی برای حرکت جسم
نیروی حرکت رو به جلو باعث ورود هوا به جلوی موتور می شود
بازگشت به مرحله 1.
برای اینکه همه اینها کار کنند، انرژی خروجی باید بیشتر از انرژی مورد نیاز برای فشرده سازی هوا باشد. این انرژی از سوختی می آید که به مخلوط اضافه می شود. سوخت جت حدود 46 MJ/Kg دارد.تصویر
در مورد موتور توربین ما به سادگی یک مکانیسم کمپرسور را معرفی می کنیم. به جای تکیه بر شکل موتور برای فشرده سازی هوا، مقداری از انرژی خروجی فدای چرخش (و عملکرد) مکانیزم کمپرسور می شود. لازم به ذکر است که شکل در جت های توربین نیز نقش بسزایی دارد.دلیل خودپایداری آن این است که مقدار قابل توجهی نیرو - حدود 75٪ از کل افزایش آنتالپی برای هوای در حال حرکت از طریق توربین گاز - برای تامین انرژی بخش کمپرسور هسته گاز استفاده می شود. 25 درصد باقی مانده از توان موجود یا توسط یک نازل برای ایجاد نیروی رانش راکتیو (توربوجت) به سرعت تبدیل می شود یا برای به حرکت درآوردن یک توربین قدرتی که یک فن مجرای را به حرکت در می آورد، یا یک جعبه دنده کاهشی که پروانه یا پیشرانه را به حرکت در می آورد (توربوفن). ، توربوپراپ، توربوشفت).
اکنون این فرآیند به هسته موتور نیاز دارد که با سرعت بسیار بالایی کار کند تا انرژی کافی برای حفظ بخش کمپرسور هسته گاز تامین شود. معمولاً هنگام راه اندازی، قبل از وارد شدن سوخت در طول فرآیند، هسته گاز باید توسط یک استارت برقی یا پنوماتیکی تا حدود 12 تا 20 درصد حداکثر سرعت عملیاتی خود بچرخد. خیلی آهسته است و فرآیند احتراق نمی تواند هسته را حفظ کند و سرعت آن را تا حدود 60 درصد در حالت عادی افزایش دهد. بدتر از آن، این چرخش به بالا با تأخیر یا تأخیر مواجه می شود (هنگ استارت) که می تواند بیش از حد گرم شود و به طور دائم به بخش داغ موتور توربین آسیب برساند. خلبانان همیشه در این مورد محتاط هستند و مانند یک شاهین دمای موتور را تماشا می کنند، زیرا سوخت در طول فرآیند راه اندازی معرفی می شود. این پاشنه آشیل یک نیروگاه هواپیما است که در غیر این صورت محکم و قابل اعتماد است..hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا

تصویر
تصویر

ارسال پست