چرا موتورهای جت گرید ندارند؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesamiرهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1600

سپاس: 3160

جنسیت:

تماس:

چرا موتورهای جت گرید ندارند؟

پست توسط rohamjpl »

پرندگان اغلب با هر یک از لبه های رو به جلو هواپیما، از جمله بال ها، مخروط بینی، و - رایج ترین مکان - موتور جت، تصادف می کنند. که پرندگان به شیشه جلو یا کانوپی ایرباس ها و هواپیماهای جنگنده برخورد می کنند و باعث شکستن سطح بالا یا شیشه می شوند. این شکستگی‌ها گاهی اوقات می‌توانند فشار هوا را در داخل کابین تغییر دهند و در نتیجه باعث کاهش ارتفاع یا سایر مسائل مربوط به پرواز شوند.تصویر
اما دلیل اصلی این نگرانی است که صفحه توری یا گرید مانع از جریان هوا به داخل موتورها می شوند و ممکن است باعث خاموش شدن موتور شوند. توری ممکن است یخ بزنند - هواپیماهای مسافربری معمولاً در ارتفاعاتی که دماهای آن بسیار زیر صفر است حرکت می کنند. یخ نیز جریان هوا را مختل می کندبه گفته محققان، یک صفحه یا رنده در جلوی موتور باعث ایجاد تلاطم در هوای پشت آن می شود و موتور نیاز به جریان صاف هوا دارد. اگر جریان قطع شود، کمپرسور در جلوی موتور ممکن است از کار بیفتد و در نتیجه موتور از بین برودتوری جلوی موتور نمی‌تواند مانع ورود پرنده به موتور هواپیمای با سرعت چند صد گره شود. این فقط یک پرنده کامل را از ورود جلوگیری می کند، اما اکنون در تکه های قابل کنترل خواهد بود. اگر هواپیما به اندازه‌ای کند حرکت می‌کند که پرنده را خرد نکند، اکنون علاوه بر سطح مشبک، در جریان هوا به اندازه پرنده مسدود می‌شود. حداقل اگر پرنده وارد موتور شود، هنوز این احتمال وجود دارد که توربین بتواند پرنده را به صورت ماش قابل کنترل له کند.انرژی جنبشی با استفاده از فرمول $\tfrac12mv^2$ اندازه گیری می شود. این بدان معناست که انرژی جنبشی یک غاز 4.5 کیلوگرمی در 170 گره تقریباً مشابه یک موتور سیکلت در سرعت 30 مایل در ساعت است. در 400 گره، انرژی جنبشی غاز با یک ماشین کوچک در 30 مایل در ساعت برابر است. به یاد داشته باشید که سرعت در این مورد، سرعت غاز نیست، بلکه سرعت برخورد هواپیما با آن است، هر کوره ای باید بسیار قوی باشد تا بتواند از چنین ضربه ای جان سالم به در ببرد، به این معنی که باید ضخیم و سنگین باشد. این امر باعث مسدود شدن جریان هوا به موتور می شود که مشکل بزرگی است. اگر صفحه فلزی سنگین و سخت از کار بیفتد، به داخل موتور مکیده می‌شود و آسیب بسیار بیشتری نسبت به یک پرنده نرم و لزج ایجاد می‌کندhope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست