چگونه ضریب درگ را برای یک شکل خاص محاسبه کنیم؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesamiرهام حسامی

محل اقامت: City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1468

سپاس: 3154

جنسیت:

تماس:

چگونه ضریب درگ را برای یک شکل خاص محاسبه کنیم؟

پست توسط rohamjpl »

ابتدا می توانید یک تونل باد بسازید، آزمایش ها را انجام دهید و نیروهای درگیر را اندازه گیری کنید.
دوم اجرای یک شبیه سازی کامپیوتری است. نرم افزاری وجود دارد که این کار را انجام می دهد، اما نرم افزار پیچیده مهندسی حرفه ای است. برنامه های رایگان در دسترس هستند، اما نمی توانم اثربخشی آنها را تضمین کنم. برای یافتن گزینه ها می توانید "نرم افزار دینامیک سیالات محاسباتی" را جستجو کنید. با افزودن "رایگان" به آن، چند گزینه کم هزینه برای شما پیدا می شود.
توجه داشته باشید که راه اندازی و استفاده از این نرم افزار یک کار پیچیده است که شامل ایجاد یک مدل CAD از شکل شما می شود. اگر علاقه دارید قطعا می توانید محاسبه را انجام دهید، اما این کار ساده یا سریع نیست.
اگر فقط می خواهید پاسخ دهید، از تونل باد استفاده کنید. اگر می‌خواهید پاسخ را محاسبه کنید، باید معادلات ناویر استوکس را با شرایط مرزی برای نمایش شکل مورد نظر حل کنید. این با استفاده از تجزیه و تحلیل عددی انجام می شود و یک فرآیند ریاضی پیشرفته است که شامل تجزیه و تحلیل پیچیده است (منظورم از اعداد مختلط و توابع مختلط است).
همانطور که در پاسخ دیگری ذکر شد، نرم افزاری وجود دارد که بسیاری از این کارها را برای شما انجام می دهد. ضریب درگ عددی است که آیرودینامیک‌ها برای مدل‌سازی تمام وابستگی‌های پیچیده پسا به شکل، شیب و برخی شرایط جریان استفاده می‌کنند. ضریب پسا Cd برابر است با پسا D تقسیم بر کمیت: چگالی r ضربدر سطح مرجع A برابر نصف مجذور سرعت V.ضریب درگ به عنوان ... تعریف شده است:$C_d = \dfrac{2F_d}{\rho u^2A}$
جایی که: Fdنیروی پسا است که طبق تعریف جزء نیرو در جهت سرعت جریان است.
ρ چگالی جرمی سیال است.$u$سرعت جریان جسم نسبت به سیال است.A مساحت است.
پاسخ به سوال اول شما این است که "بله، مساحت سطح برای خودروها و بسیاری از اشیاء دیگر، ناحیه جلویی پیش بینی شده وسیله نقلیه است". با این حال، ضریب پسا معمولاً به صورت تجربی تعیین می‌شود، و نتایج تجربی شناخته شده نشان می‌دهد که به شکل اجسام مطابق شکل زیر نیز بستگی دارد، با فرض ثابت بودن منطقه مرجع برای همه موارد:
لازم به ذکر است که "شکل" همچنین بر "نیروی کشش" و به نوبه خود "راش به پایین" تأثیر می گذارد، به عنوان $F_d = f(C_d, \rho, u, A)$و $u = f(C_d, \rho, A, F_d)$.I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260 رهام حسامی ترم پنجم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست