چرا موتور هواپیما در هنگام فرود باز می شود؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

چرا موتور هواپیما در هنگام فرود باز می شود؟

پست توسط rohamavation »

موتورهای جت برای کاهش سرعت هواپیما در هنگام فرود از هم جدا می شوند. باز شدن موتورها در هنگام فرود از نظر فنی به عنوان مکانیزم برگشت رانش شناخته می شود و جریان هوا را در جهت مخالف منحرف می کند. این به کاهش سرعت هواپیما کمک می کند و امکان فرود در باندهای کوتاه تر را فراهم می کند.چرا موتور هواپیما در هنگام فرود باز می شود؟
موتورهای جت برای کاهش سرعت هواپیما در هنگام فرود از هم جدا می شوند. باز شدن موتورها در هنگام فرود از نظر فنی به عنوان مکانیزم برگشت رانش شناخته می شود و جریان هوا را در جهت مخالف منحرف می کند. این به کاهش سرعت هواپیما کمک می کند و امکان فرود در باندهای کوتاه تر را فراهم می کند.موتور ها خاموش نمیشود نه موتور خاموش نیست قدرت به حالت بیکار یا به تنظیمات پایین تر کاهش می یابد (اگر برق را در حالت تاچ پایین انجام دهید). این کاهش قدرت باید فقط زمانی انجام شود که می‌خواهید برای فرود فلار کنید، یعنی عقب کشیدن چوب تا ابتدا چرخ‌های اصلی را لمس کنید.راه های مختلفی برای توصیف رانش وجود دارد که به یک چیز می رسد. به طور کلی، قانون سوم نیوتن توضیح می دهد: اگر A به جلو حرکت کند، B با حرکت مساوی به عقب حرکت می کند. در یک سطح نزدیکتر، از اختلاف فشار در سراسر سطح بدن ناشی می شود. حتی نزدیک‌تر، به ویسکوزیته و سرعت، جریان آرام و آشفته، لایه‌های مرزی، معادلات تحلیلی نگاه می‌کنید.
اما همه این راه‌ها به یک نتیجه می‌رسند: اگر یکی، به درستی اعمال شود، نتیجه X را پیش‌بینی کند، بقیه نمی‌توانند نتیجه مخالف را پیش‌بینی کنند. در ابتدایی ترین دیدگاه، رانش معکوس کننده از هل دادن هوا به جلو ناشی می شود. تا زمانی که نتیجه نهایی شتاب گرفتن هوا در جهتی باشد، هر طور که اتفاق بیفتد، رانش در جهت مخالف خواهد بود.
اگر می خواهید وارد مکانیک شوید (که کاملاً ضروری نیست)، اگزوز فشار زیادی بین موتور و معکوس تراست ایجاد می کند. این فشار روی سطح داخلی معکوس کننده رانش اعمال می کند. فشار به سمت عقب در نتیجه در واقع بیشتر از رانش به جلو فن است.
کاهش قدرت بیش از حد در فرود، می تواند هواپیما را با سرعت بیشتری با دماغه به سمت زمین سقوط کند. این اگرچه قابل بازیابی باشد، فرود بسیار نرمی ایجاد نمی کند. این حتی می‌تواند منجر به شناورهای غیرضروری روی باند فرودگاه شود، زیرا خلبان بیشتر و بیشتر سعی می‌کند آن دماغه را بالا نگه دارد
سیستم‌های تراست معکوس در بسیاری از هواپیماهای جت برای کمک به کاهش سرعت بلافاصله پس از لمس کردن، کاهش سایش ترمزها و امکان فواصل فرود کوتاه‌تر وجود دارد. چنین وسایلی به طور قابل توجهی بر هواپیما تأثیر می گذارد و برای عملیات ایمن توسط خطوط هوایی مهم تلقی می شود.تراست معکوس کننده چگونه کار می کند؟ یک معکوس تراست درون سیستم ناسل، یک ساختار آیرودینامیکی احاطه کننده موتور جت قرار دارد. ... برای کاهش سرعت پس از فرود، خود موتور هواپیما برعکس کار نمی کند; در عوض، جهت جریان هوای فن موتور معکوس شده و کششی عظیم ایجاد می کندتصویر
چیزی که دیدید معکوس تراست موتور است که بخشی از جریان هوا را به سمت جلو هدایت می کند و بنابراین به کاهش سرعت هواپیما کمک می کند. ساختار شبکه مانند پره های آبشاری هستند. این چیزی است که در داخل موتور به نظر می رسد:
معکوس کننده رانش
( - Thrust Reverser System)
فلش های آبی نشان دهنده جریان به اصطلاح هوای بای پس است، یعنی هوایی که از فن عبور می کند (و در نتیجه شتاب می گیرد)، اما به موتور هسته نمی رود. با فعال شدن معکوس تراست، این هوا به سمت جلو هدایت می شود. هوای هسته ای که از موتور توربین واقعی عبور می کند همچنان از پشت خارج می شود. از آنجایی که هوای بای پس بیشتر از هوای هسته وجود دارد، یک رانش خالص در جهت رو به جلو ایجاد می شود.
ترمزهای ارابه فرود اصلی قادر به دستیابی به همان کاهش سرعت بدون رانش معکوس هستند. بنابراین درگیر شدن رانش معکوس باعث کاهش دما و سایش ترمز می شود.اگرچه بیشتر ترمزهای هواپیماهای مدرن در شرایط عادی کافی هستند، اما زمانی که باند فرودگاه یخ زده یا برف پوشیده می شود، روش دیگری برای توقف هواپیما مورد نیاز است. یک راه ساده و موثر برای کاهش فاصله فرود هواپیما، معکوس کردن جهت جریان گازهای خروجی است. معکوس تراست برای کاهش سرعت هوا در پرواز استفاده شده است اما در وسایل نقلیه مدرن رایج نیست.
بسیاری از موتورهای با نسبت بای پس بالا با تغییر جهت جریان هوای فن، رانش معکوس را برمی‌گردانند. از آنجایی که بیشتر نیروی رانش از فن ناشی می شود، معکوس کردن جریان گاز خروجی ضروری نیست. هواپیمای ملخ دار با تغییر گام تیغه های پروانه، عمل رانش معکوس را انجام می دهد. معمولاً از یک سیستم هیدرومکانیکی برای تغییر زاویه تیغه استفاده می شود که در صورت فعال شدن، واکنش ترمز را نشان می دهد.در حالت ایده آل، گاز باید در جهت کاملاً رو به جلو هدایت شود. با این حال، این امکان پذیر نیست، عمدتا به دلایل آیرودینامیکی. معمولاً یک زاویه تخلیه نزدیک به 45 درجه انتخاب می شود که منجر به رانش معکوس نسبتاً کمتر مؤثر نسبت به رانش همان موتور در جهت عادی آن می شود.روش‌های مختلفی برای به دست آوردن رانش معکوس در موتورهای توربو جت وجود دارد: (1) درب‌های انحرافی از نوع بادامک برای معکوس کردن جریان گاز خروجی، (2) سیستم هدف با درب‌های خارجی برای معکوس کردن اگزوز، (3) موتورهای فن از مسدود کننده استفاده می‌کنند. درها برای معکوس کردن جریان هوای سرد. (سمت راست) سیستم درب بادامکی یک سیستم پنوماتیکی است. عملکرد عادی موتور تحت تأثیر این سیستم قرار نمی گیرد، زیرا مجاری که از طریق آنها گازهای خروجی منحرف می شوند، بسته می مانند تا زمانی که رانش معکوس توسط خلبان فعال شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، درهای تاشو می چرخند تا کانال ها را باز کنند و خروجی عادی را ببندند. سپس نیروی رانش توسط پره ها به سمت جلو هدایت می شود تا با حرکت هواپیما مخالفت کند. (نشان داده شده در سمت چپ)
سیستم هدف سطلی یک سیستم هیدرولیکی است که از درب های سطلی برای معکوس کردن جریان گاز داغ استفاده می کند. درهای معکوس رانش توسط یک سیستم میله فشار هیدرولیک معمولی فعال می شوند. محرک دارای یک قفل مکانیکی در موقعیت توسعه یافته است. در حالت رانش به جلو، درهای سطل نازل نهایی همگرا-واگرا را برای موتور تشکیل می دهند.
سیستم معکوس جریان سرد توسط یک موتور هوا فعال می شود. خروجی توسط یک سری درایوهای انعطاف پذیر، گیربکس ها و پیچ جک ها به حرکت مکانیکی تبدیل می شود. در طول عملیات عادی، پره های آبشاری رانش معکوس توسط درب های مسدود کننده پوشانده می شوند. در انتخاب نیروی رانش معکوس، سیستم تحریک درهای بلوکر را جمع می کند تا نازل نهایی جریان سرد را خالی کند، بنابراین جریان هوا را از طریق پره های آبشاری منحرف می کند.تصویر
بسته به نوع موتور، درهای معکوس رانش ممکن است متفاوت به نظر برسند. بر اساس تصویر شما، هواپیمایی که در آن بودید مجهز به موتورهای IAE V2500 بود. درهای معکوس موتور CFM56، همانطور که در برخی از هواپیماهای خانواده A320 استفاده می شود، کمی متفاوت به نظر می رسندI hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260 رهام حسامی ترم پنجم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست