اسپار spar در هواپیما

مدیران انجمن: javad123javad, parse

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami

محل اقامت: Tehran, Qeytariyeh

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 925

سپاس: 595

جنسیت:

تماس:

اسپار spar در هواپیما

پست توسط rohamjpl »

اسپار در هواپیما چیست؟
در هواپیمای بال ثابت ، اسپار اغلب عضو اصلی سازه بال است که در جهت راست جهت (یا بسته به رفت و برگشت بال) به بدنه حرکت می کند. این گیره بارهای پرواز و وزن بالها را در حالی که روی زمین است حمل می کند. ... ممکن است بیش از یک اسپار در بال وجود داشته باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد.اسپارها در هواپیما از چه چیزی ساخته شده اند؟
بسته به معیارهای طراحی یک هواپیمای خاص ، اسپارها ممکن است از فلز ، چوب یا مواد کامپوزیت ساخته شوند. اسپارهای چوبی معمولاً از صنوبر ساخته می شوند. آنها را می توان به طور کلی به چهار نوع مختلف با پیکربندی مقطعی طبقه بندی کرد.هواپیما در بدنه هواپیما ، تسمه ها به سازنده (که به آن قاب نیز گفته می شود) متصل می شوند و در جهت طولی هواپیما حرکت می کنند. آنها وظیفه اصلی انتقال بارهای آیرودینامیکی را بر روی پوست بر روی فریم ها و قالب ها بر عهده دارنددر هواپیمای بال ثابت ، اسپار اغلب عضو اصلی سازه بال است که در جهت راست جهت (یا بسته به رفت و برگشت بال) به بدنه حرکت می کند. این گیره بارهای پرواز و وزن بالها را در حالی که روی زمین است حمل می کند. سایر اعضای ساختاری و تشکیل دهنده مانند دنده ها ممکن است به اسپار یا اسپارها متصل شوند ، در حالی که ساختار پوستی تحت فشار نیز بارهایی را که در آن استفاده می شود تقسیم می کند. ممکن است بیش از یک اسپار در بال وجود داشته باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد. با این حال ، در جایی که یک گنجینه بیشتر نیرو را حمل می کند ، به عنوان گوی اصلی شناخته می شود.
بال پایه متلاشی شده با استفاده از a شانه عسل جعبه "D" لبه پیشرو
اسپار فلزی معمولی در a هواپیمایی عمومی هواپیما معمولاً از یک ورق تشکیل شده است آلومینیوم شبکه اسپار ، با کلاهک های اسپار شکل "L" یا "T" در حال جوشکاری شده یا پرچ شده به بالا و پایین ورق برای جلوگیری از کمانش در زیر بارهای وارد شده. در هواپیماهای بزرگتر که از این روش ساخت اسپار استفاده می کنند ممکن است کلاهک های اسپار برای تهیه آنها مهر و موم شده باشد مخازن سوخت یکپارچه. خستگی اسپار بال فلزی یک عامل علیتاً مشخص در سوانح هوایی به ویژه در هواپیماهای قدیمی تر بوده است پرواز تصویر
اسپارها همچنین در دیگر سطوح هوایی هواپیما مانند دم و باله مورد استفاده قرار می گیرند و عملکرد مشابهی را انجام می دهند ، اگرچه بارهای منتقل شده ممکن است با بارهای بال فرق کند.من از این واقعیت آگاه هستم که کمانش عمدتا در نواحی نمونه که در فشرده سازی هستند ایجاد می شود. اما پوست بال هیچ گونه بار محوری نمی گیرد و برای مقاومت در برابر برش استفاده می شود ، حداقل این چیزی است که در سطح تحصیلات مهندسی در دانشگاه آموزش داده می شود. بر اساس آنچه من فکر می کنم ، کمانش در قسمت فوقانی پوست به دلیل برش اتفاق می افتد. اما در همان زمان ، پوست زیرین نیز دچار برش می شود اما معمولاً به پوست زیرین هیچ گونه شکست کمانشی نمی رسد. چرا اینطور است؟در حالت عادی این است که نیروی آیرودینامیکی به سمت بالا است (در برابر گرانش مقاومت می کند).
ایا من درست می گویم که مقداری برش وجود دارد و مقدار مناسبی از پیچش وجود دارد ، اما نتیجه این می شود:
سمت بال بال در حالت فشرده سازی است ، در حالی که
پایین تنش دارد
بنابراین در اصل آنچه اتفاق می افتد عکس عکس زیر است (نیرو به سمت بالا اعمال می شود ، بنابراین کشش در زیر و فشرده سازی در بالا وجود دارد).
کمانش تنها زمانی رخ می دهد که نیروهای فشاری کافی (حتی برش ترکیبی از کشش و فشرده سازی است) وجود داشته باشد ، بنابراین قسمت بالایی برای شروع کمانش مطلوب است.
پنل بالها طوری طراحی شده اند که کج نشوند ، زیرا این امر برای آیرودینامیک فاجعه بار خواهد بود. بنابراین ساختار اصلی (اسپار ، دنده ها و تارها) بیشتر بار را دریافت می کند. بسته به پیاده سازی ، ساختار ممکن است شبیه تصویر زیر باشد:
همچنین مهم است که پانل های پوست با روش های مختلف روی دنده ها و پانل ها محکم شوند (به مثال زیر مراجعه کنید). بنابراین حرکت stringer/spar روی بارگذاری تابلو تأثیر می گذارد
پوسته های بال برای دریافت و توزیع فشار آیرودینامیکی به ساختار تحمل بار زیرین وجود دارد.
به طور کلی توزیع نیروهای ساختاری ناشی از بارگذاری آیرودینامیکی به شکل زیر است:
با این حال ، هنگامی که ساختار زیرین خم می شود و خم می شود (به تصویر زیر نمونه ای از ساختار مشابه زیر خم شدن را ببینید) ، با آن پانل های پوست تحت فشار و کشش (به ترتیب بالا و پایین) قرار می گیرند.
همانطور که من فهمیدم (اگر اشتباه می کنم تصحیح کنید) برش عمدتاً به دلیل نیروهای کششی است (مگر اینکه در مورد نیروهای برشی عمودی ناشی از بلند شدن صحبت کنید ، که به عنوان مثال اسپار در برابر آنها مقاومت می کند) و کم و بیش آنها برای بالا و پایین یکسان است
در نتیجه شما دارای پوست بالایی هستید که تحت بارگذاری پیچیده قرار می گیرد (فشرده سازی در اثر بلند شدن و برش در اثر کشیدن) ، و پوست پایینی نیز تحت بارگذاری پیچیده قرار می گیرد (کشش از بالابر و برش در اثر کشیدن). علاوه بر این ، فشار آیرودینامیکی وجود دارد که در هنگام پرواز فشار مثبت ایجاد می کند ، صفحات را همیشه در تنش قرار می دهد (و مگر اینکه جدا شدن جریان و فشار منفی وجود داشته باشد که می تواند اثرات غیرقابل پیش بینی داشته باشد).
از هم ساختارهای پوستی بار زیادی را تحمل نمی کنند ، اگرچه بیشترین الیاف بیرونی بر روی تیر هستند ، این به دلیل ضخامت نسبتاً کوچک آنها است. آنها تقریباً مانند غشاها رفتار می کنند. بنابراین مقاومت در برابر کمانش موضعی نیز اندک است.
به یک معنا مانند یک روتختی است که اگر آن را برش دهید ، در صورت کشش در لبه ها ، شانس بیشتری برای مقاومت در برابر کمانش دارد.تصویر
.I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260
تصویر

ارسال پست