در A/C هواپیما هوا با هوای بای پس مخلوط می‌شود؟

مدیران انجمن: javad123javad, parse

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami

محل اقامت: Tehran, Qeytariyeh

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 852

سپاس: 524

جنسیت:

تماس:

در A/C هواپیما هوا با هوای بای پس مخلوط می‌شود؟

پست توسط rohamjpl »

هوا از کمپرسورها گرفته می شود ، سپس توسط هوایی که از ورودی هوای قوچ می آید خنک می شود. پس از آن ، توسط توربین انبساطی دوباره فشرده شده و سرد می شود. هنگامی که بالاخره هوا متراکم می شود ، با هوای دور کننده خون مخلوط می شود. هوای خونریزی بای پس چیست؟
شما تقریباً پاسخ خود را در سوال خود دارید. air bleed هوای گرم و فشرده ای است که از کمپرسورهای موتور گرفته می شود. در اینجا هوای خونریزی بای پس به برخی از هوای خارج شده از موتور اشاره دارد اما از طریق دستگاه چرخه هوا (پک) هدایت نمی شود. وقتی هوا از بسته خارج می شود ، واقعاً سرد است. خلبان یک دستگیره دارد که هوای سرد بسته را با هوای بای پس داغ مخلوط می کند تا دمایی را که از طریق مجرای واقعی می آید تنظیم کند. این شبیه جعبه مخلوط کن در یک ماشین است.Bypass bleed air بخشی از هوای خونریزی آمده از کمپرسور هسته است. این نام به این دلیل است که از دستگاه چرخه هوای بسته ها عبور نمی کند مانند هوای منظم خونریزی.سیستم های تهویه مطبوع و فشار بر روی هواپیماهای مسافربری بزرگ کاملاً مشابه هستند. در اینجا تصویر کلی وجود دارد:
تهویه مطبوع و بخشی از فشار با استفاده از سیستم کنترل محیط (ECS) بدست می آید
هوای خونریزی ، هوای پرفشار گرفته شده از هسته های موتور و APU ، بسیار گرم است.
هوای رم ، هوای کم فشار خنک که از شکم هواپیما گرفته می شود ، برای خنک سازی هوا در خون مبدل های حرارتی استفاده می شود. این هوای قوچ که در این روند گرمتر می شود بدون ورود به کابین در جو رد می شود. هنگامی که هواپیما روی زمین است از فن برای ایجاد جریان هوای قوچ استفاده می شود.
بسته های تهویه مطبوع عمدتاً دستگاه های چرخه هوا (تازه کننده ها) هستند که هوای خونریزی شده از قبل خنک شده را دریافت می کنند و هوا را در دمای محیط تحویل می دهند. معمولاً 2 یا 3 بسته برای افزونگی وجود دارد.بسته شامل:
دو مبدل حرارتی هوا به هوا: اصلی (MHX) و اولیه (PHX). هوای رم به عنوان مایع گیرنده گرما برای هر دو مورد استفاده قرار می گیرد.
کمپرسور گریز از مرکز (COMP) و یک توربین (TURB). آنها ماشین چرخه هوا (ACM) را می سازند که باعث خنک شدن و کاهش فشار هوای خونریزی شده می شود.
یک دستگاه گرمایش مجدد (RH) ، یک کندانسور (COND) و یک دستگاه استخراج آب (WE) برای خشک شدن هوا در هوا.
3. دستگاه چرخه هوا
4. عمل بسته بندی
یک بسته به این روش کار می کند:
هوای گرم فشار خون بالا به PHX هدایت می شود که آن را کمی خنک می کند تا بتواند توسط ACM پردازش موثرتری داشته باشد.
هوای خنک شده به کمپرسور ارسال می شود. افزایش فشار باعث می شود تا در مرحله بعدی گرمای بیشتری استخراج شود. هوا دوباره خیلی گرم می شود.
هوای گرم فشرده به MHX ارسال می شود که گرمای بیشتری را از خود دور می کند ، احتمالاً زیر دمای هوای قوچ ، که در زمین است عالی است.
هوای خنک که حاوی بخار آب است ، برای ایجاد آب مایع به یک گرم کننده و یک کندانسور می رود ، آب توسط جدا کننده آب جمع می شود. این آب مجدداً در هوای قوچ تزریق می شود تا قبل از استفاده در مبدل ها خنک شود.
هوای خنک سرانجام توربی را که از آن انرژی می گیرد تا کمپرسور و یک فن هوای رم را استخراج کند ، می چرخاند. اتلاف انرژی باعث تولید هوای کم فشار خنک می شود که می تواند در کابین و کابین خلبان استفاده شود.
دمای دقیق و رطوبت هوای تحویل داده شده توسط پک با مخلوط کردن هوا از توربین ACM ، هوای خنک تر از PHX و گرمترین هوای خونریزی بای پس گرفته شده در بالادست MHX بدست می آید.
استخراج آب با تنظیم دما ، به همان طریق ، جریان هوا از طریق کندانسور کنترل می شود.
هوای خونریزی بای پس نیز توسط پک به واحد مخلوط کن برای برش دمای منطقه ارسال می شودتصویرتصویر
تصویر
.hope I help you I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260
تصویر

ارسال پست