التراسونیک و هایپر سونیک Ultra sonic و Hyper Sonic

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

التراسونیک و هایپر سونیک Ultra sonic و Hyper Sonic

پست توسط rohamavation »

فوق صوتی به چه معناست؟سرعت مافوق صوت سرعت جسمی است که بیش از سرعت صدا است (1 ماخ). برای اجسامی که در هوای خشک با دمای 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) در سطح دریا حرکت می کنند ، این سرعت تقریباً 343.2 متر بر ثانیه است (1،126 فوت بر ثانیه ؛ 768 مایل در ساعت ؛ 667.1 تن ؛ 1236 کیلومتر در ساعت) از سرعت های بالاتر از پنج برابر سرعت صدا (5 ماخ) غالباً به عنوان فراصوت یاد می شود. پروازهایی که طی آن فقط برخی از قسمتهای هوای اطراف یک جسم مانند انتهای پره های روتور به سرعت مافوق صوت می رسند ، ترانسونیک نامیده می شوند. این به طور معمول در جایی بین 0.8 و 1.2 ماخ رخ می دهد.
حالا در آیرودینامیک ، یک سرعت مافوق صوت هایپر سونیک بسیار سریعتر از سرعت صدا است که اغلب با سرعت 5 ماش به بالا شروع می شود.
تعداد دقیق Mach که می توان گفت یک صنعت با سرعت مافوق صوت در حال پرواز است متفاوت است ، زیرا تغییرات فیزیکی فردی در جریان هوا (مانند تفکیک مولکولی و یونیزاسیون) در سرعت های مختلف رخ می دهد. این تأثیرات در مجموع در حدود 5-10 ماخ مهم می شوند. رژیم مافوق صوت همچنین می تواند به عنوان سرعتی تعریف شود که در آن ظرفیت حرارتی خاص با دمای جریان تغییر می کند زیرا انرژی جنبشی جسم متحرک به گرما تبدیل می شود.
اولتراسونیک ، ارتعاشات فرکانس های بیشتر از حد بالای محدوده قابل شنیدن برای انسان - یعنی بیشتر از حدود 20 کیلوهرتز. ... اصطلاح صوتی برای امواج اولتراسوند با دامنه بسیار بالا استفاده می شود.آیا Ultra sonic از Hyper Sonic قویتر است؟
این است که مافوق صوت (با سرعت | هواپیمایی) برابر یا بزرگتر از یا توانایی دستیابی به آن پنج برابر سرعت صدا است در حالی که اولتراسونیک (صوتی) فراتر از (فرکانس بالاتر از) دامنه صدای قابل درک برای انسان است گوش؛ با فرکانس 20 کیلوهرتز یا بالاتر.
التراسوند امواج صوتی با فرکانس های بالاتر از حد شنوایی بالای شنوایی انسان است. ... ... دستگاه های التراسونیک برای تشخیص اشیا و اندازه گیری فواصل استفاده می شوند
.در آیرودینامیک ، یک سرعت مافوق صوت بسیار سریعتر از سرعت صوت است که اغلب با سرعت 5 ماش به بالا شروع می شود.توجه کنید سونوگرافی امواج صوتی با فرکانس های بالاتر از حد شنوایی بالای شنوایی انسان است. سونوگرافی از نظر خصوصیات فیزیکی با صدای "طبیعی" (شنیدنی) تفاوتی ندارد ، با این تفاوت که انسان نمی تواند آن را بشنود. این حد از فردی به فرد دیگر متفاوت است و در بزرگسالان جوان سالم تقریباً 20 کیلوهرتز (20،000 هرتز) است. دستگاه های سونوگرافی با فرکانس های 20 کیلوهرتز تا چندین گیگا هرتز کار می کنند.
سونوگرافی در زمینه های مختلفی استفاده می شود. دستگاه های التراسونیک برای تشخیص اشیا و اندازه گیری فواصل استفاده می شوند. از تصویربرداری از سونوگرافی یا سونوگرافی اغلب در پزشکی استفاده می شود. در آزمایش غیر مخرب محصولات و سازه ها ، از سونوگرافی برای تشخیص نقص نامرئی استفاده می شود. از نظر صنعتی ، سونوگرافی برای تمیز کردن ، مخلوط کردن و تسریع فرآیندهای شیمیایی استفاده می شود. حیواناتی مانند خفاش ها و خوک های دریایی از سونوگرافی برای مکان یابی طعمه ها و موانع استفاده می کنند.
تفاوت بین سوپرسونیک و هایپرسونیک صوت چیست؟
هایپرسونیک ، بدیهی است که از نظر استروئیدها فراصوت است. اما در حالی که "مافوق صوت" تعریف واضحی از سریعتر بودن سرعت صدا دارد (ماخ 1) ، ابرصوتی کمی مبهم است. ... از دو پرواز ركوردي نيروي هوايي و ناسا مي توان براي سرعت خارج كردن سرعت بيشتر نيز استفاده كرد
سوپرسونیک بهتره یا هایپر سونیک؟
یک موشک هایپرسونیک با سرعتی معادل 5 ماخ و بالاتر حرکت می کند - پنج برابر سریعتر از سرعت صوت (3836 مایل در ساعت) ، یعنی حدود 1 مایل در ثانیه
آیا جریان در یک پس سوز باید زیر صوت باشد؟
این سوال با توجه به مسئله موجود در صفحه 350 کتاب مکانیک سیالات توسط لاندو و لیفشیتز ایجاد شده است. این مسئله بیان می کند: "مقدار کمی گرما از طریق یک قطعه کوتاه از یک لوله در یک گاز کامل در جریان ثابت در لوله تأمین می شود. تغییر سرعت گاز را هنگام عبور از بخش تعیین کنید." به نظر من این برای پس سوز قابل استفاده است. این محلول با استفاده از حفظ شار جرم و شار مومنتوم و سپس افزایش شار انرژی توسط گرمای اضافه شده بدست می آید. تغییر سرعت نشان داده می شود توسط
$\begin{equation}
dv=\frac{(\gamma-1)q}{\rho(c^{2}-v^{2})}
\end{equation}$
جایی که $\gamma$ نسبت گرمایهای خاص است ، q گرمای اضافه شده در واحد سطح مقطع در واحد زمان ، ρ چگالی ، v سرعت و c سرعت محلی صدا است. این فرمول می گوید اگر جریان v> c مافوق صوت باشد ، $dv<0$ است و سرعت گاز کم می شود. اگر جریان صوتی نباشد ، گرما اضافه می شود. بنابراین ، سوال من این است ، "آیا این نتیجه به معنی زیر صوتی بودن جریان در یک پس سوز است؟"پس سوزها صوتی هستند اما به دلیل این معادله نیستند.
پس از سوزاندن به دلایل معمولاً زیر صوت هستند. احتراق اول در سرعت های پایین راحت تر است. در حالی که احتراق مافوق صوت امکان پذیر است (به scramjets مراجعه کنید) ، بیشتر اوقات مناطق احتراق جت نقاطی هستند که کمترین جریان جریان در موتور رخ می دهد. ثانیاً ، هدف پس سوز افزایش سرعت یا فشار نیست (در واقع احتراق ایده آل ایزوباریک است و احتراق واقعی دارای افت فشار است) بلکه افزایش دما است. دلیل این امر این است که گاز دمای بالا نسبت به گاز فشار ضعیف ، انرژی بیشتری را برای همان کاهش فشار آزاد می کند. به این ترتیب موتورهای توربین قادر به کار هستند و اینکه احتراق در بالاترین فشار ممکن رخ می دهد. پس از پس سوز ، جریان مافوق صوت از طریق نازل عبور می کند ، که در یک موتور مجهز به پس سوز تقریباً همیشه هندسه متغیر است.
موج های شوک (مافوق صوت و مافوق صوت) چگونه با ساختار تعامل دارند؟سوال اصلی من این است که چرا هواپیماهای فضایی به عنوان ماشینهای بلند مانند دارت تصور می شوند. اگر بیشتر شبیه بال پرواز باشند چه اتفاقی می افتد؟
من کمی فرضیه می گیرم و مطمئن نیستم که اگر یک نوع بال پرنده از هواپیما (برجسته ترین نمونه B-2) بخواهد مافوق صوت یا مافوق صوت برود ، چه اتفاقی می افتد. بنابراین بیایید B-2 را به 20 ماخ فشار دهیم.
تعامل امواج شوک با ساختار چگونه است؟ آیا آنها در رژیم مافوق صوت مایل خواهند ماند؟ آیا آنها به حالت امواج فراصوت به موجهای کمان تبدیل می شوند یا از ساختار (b) عبور می کنند؟تصویر
هواپیماهایی با پیکربندی بال پرواز ، مانند بمب افکن B2 ، با سرعت زیاد زیر صوت پرواز می کنند. در چنین شرایطی ، جریان هوا در لبه جلو با سرعت زیاد صوتی زیاد است و هنگام حرکت از قسمت جلویی - قسمت بالایی بال ، با سرعتهای مافوق صوت متصل می شود. همانطور که پروفیل بال (از نظر آکورد) تغییر می کند و به سمت لبه عقب متحد می شود ، جریان هوا سعی می کند از سرعت مافوق صوت به زیر صوت کاهش یابد. با این حال ، این انتقال فقط از طریق موج ضربه ای مورب آکوردی امکان پذیر است. اکنون ، این نمایه شوک های مورب مانند خط آبی در نمودار شما به نظر می رسد ، اما در برخی از موقعیت های وتر تقریباً میانی نشسته است.
اگر بدنه بال پرواز سرعت را به سمت سرعت صوتی هوا افزایش دهد ، این موج شوک انتقال عاقلانه وتر تقویت می شود و دقیقاً از جلوی لبه بدن جلو می رود. سرانجام ، هنگامی که بدن با سرعت مافوق صوت حرکت می کند ، شوک انتقالی به یک ضربه کمان در مقابل لبه جلویی تبدیل می شود. علاوه بر این ، دو موج شوک انتهایی نیز در لبه جلو نشسته اند ، یکی برای جریان هوای سطح فوقانی و دیگری برای پایین.
زاویه پروفیل ضربه موج در سرعت های مافوق صوت پایین بیشترین خواهد بود ، اما فراتر از چوب کمان نشسته در جلوی لبه جلو از زاویه باریک می شود و همچنین زاویه چرخش آن نیز کاهش می یابد. در سرعت های مافوق صوت ، فاصله بین شوک جلو و لبه جلو کاهش می یابد و منجر به این می شود که انرژی گرمایی زیادی به بدن وارد شود.
امیدوارم این کمک کند
پرواز فضایی به معنای بالا یا پایین بردن محموله با حداقل تلاش ممکن است. از این نظر ، قرار گرفتن در مدار چیزی است که بیشترین وزن را برای افزایش وزن می طلبد. پایین آمدن دوباره به میزان قابل توجهی کمتر است ، اما انتخابی را برای ورود مجدد پیشرانه یا بدون رانش به وجود می آورد که مورد آخر ارزان ترین است ، اما این ضرر را دارد که به پرواز ماوراصوت متعهد شود ، که در بیشتر قسمت ها به معنای سقوط مانند شهاب سنگ است.
به محض انتخاب پرواز مافوق صوت ، کاملاً شکل هواپیمای فضایی را تعیین می کند. اگر هر اتفاقی که در انتها به زمین می خورد می تواند با خیال راحت به زمین بنشیند ، این کار انجام می شود. از هر نظر دیگر ، هدف سوختن در ورود مجدد از اهمیت اولیه برخوردار نیست. بنابراین انتخاب شکل بال که به طور بهینه برای ورود مجدد سازگار است ، به طور اجتناب ناپذیری به شکل هایی مانند شاتل فضایی منجر می شود....hope I help you I hope I help you understand the question. Roham Hesami smile072 smile261 smile260
تصویر

ارسال پست