اساس کار ترمز الکترومغناطیسی

مدیران انجمن: javad123javad, parse

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: roham hesami

محل اقامت: Tehran -Qeytariyeh, Ketabi Street, 8 meters from Saba

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 719

سپاس: 425

جنسیت:

تماس:

اساس کار ترمز الکترومغناطیسی

پست توسط rohamjpl »

کار اساسی یک ترمز الکترومغناطیسی کاهش سرعت خودرو با استفاده از نیروی الکترومغناطیسی برای ایجاد مقاومت اصطکاکی مکانیکی درون چرخ ها است. این نوع ترمزها از طریق یک عمل الکتریکی کار می کنند ، اما گشتاور را به صورت مکانیکی منتقل می کنند.عملکرد ترمز الکترومغناطیسی چگونه توضیح می دهد؟
برخلاف ترمزهای مکانیکی که مبتنی بر اصطکاک و انرژی جنبشی هستند ، ترمزهای جریان گردابه برای جلوگیری از حرکت اجسام به الکترومغناطیس متکی هستند. جریان های گردابی با عبور یک هادی از یک میدان مغناطیسی ایجاد می شوند ، که نیروهای متضادی را ایجاد می کند که در داخل هادی می چرخند
ترمزهای الکترومغناطیسی (Electromagnetic brakes ) یا ترمز مغناطیسی الکتروموتور(همچنین به عنوان ترمز الکترومکانیکی نیز نامیده می شود) از نیروی الکترومغناطیسی برای اعمال مقاومت مکانیکی یا اصطکاک آهسته یا متوقف کردن استفاده می کنند. نام اصلی این وسیله "ترمز الکترومکانیکی" بود اما سالهاست که این نام با اشاره به روش راه اندازی آنها به "ترمزهای الکترومغناطیسی" تبدیل شده است.انواع ترمز الکترو مغناطیسیتصویر
ترمز دستی
ترمز قطع جریان
ترمز فنری
ترمز آهنربا دائمی
ترمز ذره ای
ترمز قدرت هیستریزی
ترمزهای دیسک چندگانه
Single face brake
Power off brake
Spring type
Permanent magnet type
Particle brake
Hysteresis power brake
Multiple disk brakes
کاربرد ترمز مغناطیسی الکترو موتور در اتومبیل‌ها یک اتصال مکانیکی گشتاور را به یک جزء ترمز الکترومغناطیسی انتقال می‌دهد.تراموا و قطار‌ها از ترمز‌های الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند که در آن ترمز توسط نیروی مغناطیسی به ریل فشار داده می‌شود. آن‌ها از ترمز مکانیکی تشخیص داده می‌شوند، جایی که اساس ترمز مکانیکی بر روی رینگ فشار داده می‌شود. موتور‌های الکتریکی در کاربرد‌های صنعتی و روباتیک نیز از ترمز مغناطیسی الکترو موتور استفاده می‌کنند. ترمز مغناطیسی الکترو موتور طراحی نوآوری‌های اخیر منجر به استفاده از ترمز الکترومغناطیسی در هواپیما شده است. در این برنامه، یک موتور یا ژنراتور ترکیبی برای اولین بار به عنوان یک موتور، به سرعت برای چرخش لاستیک‌ها تا قبل از فرود استفاده می‌شود، در نتیجه باعث کاهش سایش در لاستیکها، و سپس به عنوان یک ژنراتور برای ترمز احیاگر عمل می‌کند. انواع ترمز الکترو مغناطیسی ترمز دستی (Single face brake) ترمز قطع جریان (Power off brake) ترمز فنری (Spring type) ترمز آهنربا دائمی (Permanent magnet type) ترمز ذره‌ای (Particle brake) ترمز قدرت هیستریزی (Hysteresis power brake) ترمز‌های دیسک چندگانه (Multiple disk brakes
پوسته سیم پیچ را مانند یک آهنربا نعل اسبی در نظر بگیرید که دارای قطب شمال و جنوب است. اگر یک قطعه آهن با هر دو قطب تماس بگیرد ، مدار مغناطیسی ایجاد می شود. هنگامی که نیرو اعمال می شود ، یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود ، این میدان (شار) بر شکاف هوای بین میدان و آرماتور غلبه می کند. این جاذبه مغناطیسی آرماتور را در تماس با سطح میدان ترمز می کشد. اصطکاک و قدرت میدان مغناطیسی ، همان چیزی است که باعث می شود حرکت چرخشی متوقف شود. تقریباً تمام گشتاور از جاذبه مغناطیسی و ضریب اصطکاک بین فولاد آرماتور و فولاد روتور یا ترمز حاصل می شود. اما برای بسیاری از کلاچ های صنعتی یا ترمزها ، از مواد اصطکاک بین قطب ها استفاده می شود. این ماده عمدتا برای کمک به کاهش میزان سایش استفاده می شود. اما از انواع مختلف مواد نیز می توان برای تغییر ضریب اصطکاک برای کاربردهای خاص استفاده کرد. به عنوان مثال اگر ترمز نیاز به زمان طولانی برای توقف یا لغزش داشت ، می توان از ماده با ضریب کم استفاده کرد. برعکس ، اگر ترمز نیاز به گشتاور کمی بیشتر داشت ، می توان از ماده اصطکاک با ضریب بالا استفاده کرد.
سیم آهنربا مس (گاهی اوقات آلومینیومی) برای ایجاد سیم پیچ که توسط پوسته یا بوسیله اپوکسی / چسب در پوسته نگه داشته می شود ، استفاده می شود. برای اکثر ترمزهای صنعتی ، مواد اصطکاکی سپس روی سیم پیچ قرار می گیرد و بین قطب داخلی و خارجی قرار می گیرد. مواد اصطکاک با سطح ترمز یکسان است زیرا شما می خواهید بین پوسته سیم پیچ و آرماتور تماس فلزی با فلز داشته باشید. (بعضی از افراد به اشتباه به ترمزهای الکترومغناطیسی نگاه می کنند و تصور می کنند که از آنجا که مواد اصطکاک برافروخته شده است ، آنها از بین رفته اند اما اینطور نیست.)
عمل
در ترمز ، فقط سه قسمت اصلی وجود دارد. میدان ، آرماتور و توپی (که ورودی ترمز است). معمولاً میدان مغناطیسی به چیزی جامد پیچ ​​می شود (یا بازوی گشتاور دارد). بنابراین هنگامی که آرماتور به میدان جذب می شود ، گشتاور توقف به داخل محفظه میدان منتقل می شود و باعث کاهش سرعت بار می شود. این می تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد. اما زمان ترمز برای متوقف شدن می تواند توسط مقدار ولتاژ / جریان اعمال شده در میدان کنترل شود.
هنگامی که میدان شروع به تخریب می کند ، شار به سرعت می افتد و آرماتور جدا می شود. فنر (ها) آرماتور را از سطح صورت خود در یک شکاف هوایی از پیش تعیین شده دور نگه می دارد.
اهمیت ولتاژ / جریان
قدرت هر میدان مغناطیسی را می توان با تغییر اندازه سیم و مقدار سیم (چرخش) تغییر داد. ترمزهای EM مشابه هستند و برای ایجاد میدان مغناطیسی از سیم پیچ مسی (گاهی اوقات آلومینیوم) استفاده می کنند.
می توان ترمزهای EM را تقریباً در هر ولتاژ DC کار کرد و گشتاور تولید شده توسط ترمز تا زمانی که ولتاژ و جریان صحیح کار با ترمز صحیح استفاده شود ، یکسان خواهد بود. اگر شما یک ترمز 90 ولت ، یک ترمز 48 ولت و یک ترمز 24 ولتی داشته باشید که همگی با ولتاژ و جریان مربوطه مجهز می شوند ، همه گشتاور یکسانی را تولید می کنند. اگر ترمز 90 ولتی بگیرید و 48 ولت به آن فشار دهید ، تقریباً نیمی از گشتاور درست از آن ترمز دریافت خواهید کرد. این به این دلیل است که ولتاژ / جریان تقریباً گشتاور خطی است.
اگر گشتاور دقیق و حداکثر را از یک ترمز بخواهید ، منبع تغذیه جریان ثابت بسیار مهم است. در صورت استفاده از منبع تغذیه بدون تنظیم ، با بالا رفتن مقاومت سیم پیچ ، شار مغناطیسی کاهش می یابد. اساساً هرچه سیم پیچ گرمتر شود گشتاور شما پایین می آید.در عمل ترمز الکترومغناطیسی اولیه باید دو زمان درگیری را در نظر گرفت. اولین مورد زمانی است که یک سیم پیچ برای ایجاد یک میدان مغناطیسی به اندازه کافی قوی برای کشیدن و جذب یک آرماتور لازم است. در این سناریو دو عامل موثر بر این وجود دارد. اولین مورد مقدار چرخش های یک سیم پیچ است که تعیین می کند یک میدان مغناطیسی به سرع smile072 ت تولید می شود. مورد دوم فاصله هوا است که فضای بین آرماتور و صورت ترمز است. این به این دلیل است که خطوط مغناطیسی شار به سرعت در هوا کاهش می یابد. هرچه قطعه جذاب از سیم پیچ فاصله داشته باشد مدت بیشتری طول می کشد تا آن قطعه به اندازه کافی نیروی مغناطیسی ایجاد کند تا بتواند جذب شود و برای غلبه بر شکاف هوا به داخل آن کشیده شود. برای کاربردهای چرخه بسیار بالا می توان از آرماتورهای شناور استفاده کرد که در برابر ترمز قرار دارند. در این حالت شکاف هوا صفر است اما مهمتر اینکه زمان پاسخ بسیار سازگار است زیرا فاصله هوایی برای غلبه بر وجود ندارد. شکاف هوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است خصوصاً در طراحی آرماتور ثابت زیرا با سایش واحد در بسیاری از چرخه های درگیری ، آرماتور و صورت ترمز ساییده می شود و باعث ایجاد یک شکاف هوای بزرگتر می شود که باعث تغییر زمان درگیری ترمز می شود.i hope i helped roham smile260
تصویر

ارسال پست