التیمتر و اساس کار

مدیران انجمن: javad123javad, parse

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: roham hesami

محل اقامت: Tehran -Qeytariyeh, Ketabi Street, 8 meters from Saba

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 747

سپاس: 434

جنسیت:

تماس:

التیمتر و اساس کار

پست توسط rohamjpl »

اصل ارتفاع سنج چیست؟تصویر
ارتفاع سنج وسیله ای است که در هواپیما برای اندازه گیری ارتفاع آن استفاده می شود. اصل: فشار جو با افزایش ارتفاع از سطح دریا کاهش می یابد. بنابراین ، می توان از فشارسنج اندازه گیری فشار جو برای تعیین ارتفاع یک مکان بالاتر از سطح دریا استفاده کرد.
ارتفاع سنج ارتفاع هواپیما را از یک سطح ثابت اندازه گیری می کند. این ابزار با گرفتن فشار هوای محیط از پورت استاتیک این را احساس می کند. ... با بالارفتن هواپیما ، فشار داخل کیس کاهش می یابد و دمبل منبسط می شود. با پایین آمدن هواپیما عکس این اتفاق می افتد
چرا خلبانان ارتفاع سنج را تنظیم می کنند؟
تغییرات آب و هوایی که دما و فشار هوا را تحت تأثیر قرار می دهد باعث درک و استفاده از ارتفاع سنج می شود. به همین دلیل ارتفاع واقعی یک هواپیما از سطح متوسط دریا ارتفاع واقعی آن است در حالی که آنچه ارتفاع سنج می گوید ارتفاع مشخص شده است. ... قبل از رفتن به پرواز ، باید ارتفاع سنج را تنظیم کنید.
دو عملکرد ارتفاع سنج در هواپیما چیست؟
دو نوع اصلی عبارتند از: ارتفاع سنج فشار یا فشارسنج بی هوازی که با اندازه گیری فشار اتمسفر ارتفاع را از سطح دریا تقریب می زند و ارتفاع سنج رادیویی که ارتفاع مطلق (فاصله از سطح زمین یا آب) را براساس زمان مورد نیاز برای سیگنال موج رادیویی اندازه گیری می کند. برای سفر از هواپیما ،متداول ترین نوع ارتفاع سنج ها فشارسنجی هستند. آنها با اندازه گیری فشار هوا ارتفاع را تعیین می کنند. با افزایش ارتفاع ، فشار هوا کاهش می یابد. دلیل این امر این است که در ارتفاعات چگالی هوا کمتر (نازک تر) است
چرا 29.92 تنظیم استاندارد ارتفاع سنج است؟
بالای 18000 خلبان MSL ارتفاع سنج ها را روی 29.92 تنظیم می کنند. ... در این حالت ، استفاده از همه تنظیمات ارتفاع سنج برای همه هواپیماها مفید است زیرا هنگام عبور از فشار ، خلبانان نیازی به تغییر مکرر آن ندارند و همچنین به ATC کمک می کند تا جدایی را بدون نیاز به اطلاع پروازها انجام دهد. تنظیم جدید
ارتفاع سنج های هواپیما چگونه ارتفاع را در حین هوا محاسبه می کنند؟ارتفاع سنج ها به یک مدل جو استاندارد کالیبره می شوند (International Standard Atmosphere، ISA).
آنچه ارتفاع سنج به شما نشان می دهد فاصله عمودی بین ارتفاع معادل فشار فعلی شما (ارتفاع فشار) و یک "ارتفاع فشار" مرجع است. ارتفاع فشار مرجع در واحدهای فشار (hPa یا In. Hg) در زیر مقیاس ارتفاع سنج تنظیم می شود. این به عنوان "تنظیم ارتفاع سنج" شناخته می شود ، تنظیم شده در "پنجره تنظیم ارتفاع سنج".
ارتفاع سنج
با پرواز در ارتفاعات پایین تر (زیر "ارتفاع انتقال") ، ارتفاع سنج روی فرودگاه / منطقه QNH تنظیم می شود ، این یک فشار محاسبه شده است به طوری که اگر روی نقطه اندازه گیری ایستاده باشید ، ارتفاع سنج ارتفاع دقیق شما را نشان می دهد. در ارتفاعات دیگر ، این ارتفاع تقریبی از سطح متوسط ​​دریا خواهد بود ، اگرچه اگر دما از ISA متفاوت باشد ، به اشتباه نشان داده می شود.
بالاتر از ارتفاع انتقالی ، ارتفاع سنج روی QNE یا فشار استاندارد (1013.25 hPa یا 29.92 اینچ Hg) تنظیم شده است. ارتفاع سنج اکنون فقط درصورتی که دما و فشار مطابق با ISA باشد نشان داده می شود. اکنون در حال پرواز با "سطح پرواز" هستید (جایی که FL نشانگر QNE شما در صدها فوت است ، یعنی 20000 فوت = FL200).
برای جلوگیری از موانع ، QNH و QNE باید با استفاده از روشهای مختلف اصلاح شوند ، که در کتابچه های راهنمای مختلف شرح داده شده است. (QNH برای دما ، QNE برای دما و فشار ، هر دو برای سایر عوامل احتمالی مانند باد و غیره). به عنوان مثال ، این نمودار سه هواپیمای مختلف را نشان می دهد ، همه در یک ارتفاع فشار یکسان پرواز می کنند ، اما دارای سه ارتفاع واقعی متفاوت هستند:
خطاهای دما
با این حال ، از ارتفاع به منظور جداسازی ترافیک نیز استفاده می شود و برای این منظور ، نه QNH و نه QNE اصلاح نمی شوند. این ممکن است ضد شهودی به نظر برسد ، اما تا زمانی که ارتفاع سنج شما همان خطای ترافیک متضاد را نشان می دهد ، می توانید با خیال راحت از هم جدا شوید ، بنابراین: ارتفاع نشان داده شده روی ارتفاع سنج اصلاً اصلاح نمی شود (به جز با کالیبراسیون برای تداخل احتمالی آیرودینامیکی ، مانند تراکم پذیری ، اثرات ونتوری و غیره).
در هواپیماهای پیچیده فنی ، از ورودی ارتفاع بارومتریک برای ناوبری عمودی استفاده می شود. از آنجا که ناوبری عمودی مربوط به ارتفاع واقعی هواپیما است ، هواپیما Air Data Computer (ADC) ارتفاع واقعی را براساس اطلاعات موجود در آن (یا از طریق سنسورها یا از طریق ورودی خلبان) محاسبه می کند. با این حال ، همانطور که گفته شد ، ارتفاع واقعی در ابزارهای اولیه پرواز خلبانان نشان داده نمی شود.رابطه بین فرمول تنظیم ارتفاع سنج (QNH) و فرمول فشار سنجی
فرمولی را برای تنظیم ارتفاع سنج ارائه می دهد ، که اگر درست باشم QNH است. اگر مقادیر فرمول را با نام های ثابت مناسب جایگزین کنم ، به این صورت می شود:
تنظیم Altimeter $Altimeter Setting (QNH?) = \left ( P - 0.3 \right )\left ( 1 + \left ( \left ( \frac{P_{0}^{\frac{L.R}{g}} L}{T_{0}} \right ) \left ( \frac{H}{\left ( P - 0.3 \right )^{\frac{L.R}{g}}}\right ) \right ) \right )^{\frac{g}{LR}}$
من فرمول زیر را از جو استاندارد ایالات متحده (که با جو استاندارد ISA تا 50 کیلومتر یکسان است) می دانم:$P = P_{0} \left [ \frac{T_{0}}{T} \right ]^{\frac{g.M}{R.L}}$;کهP: فشار در فرودگاه
ح: ارتفاع در فرودگاه
P0: فشار استاندارد (1013.25 hPa)
T0: دمای استاندارد (288.15 K)
L: میزان افت دما
R.: ثابت گاز جهانی / ایده آل
R: ثابت گاز مشخصه
g: شتاب جاذبه زمین.
m: توده مولی هوای خشک
چگونه می توان از دما و فشار فعلی ارتفاع را محاسبه کرد؟
در یک پروژه خاص ، من باید ارتفاع مکان فعلی را با توجه به دمای مکان فعلی و فشار مکان فعلی محاسبه کنم. در صورت لزوم دما ، فشار و ارتفاع یک "سطح مرجع" می تواند فراهم شود (استفاده از ثابت فشار سطح دریا نیز قابل قبول است). این پروژه بین ارتفاع 100 متر تا 2000 متر از سطح دریا انجام می شود.
اینجا از فرمول هایپسومتریک استفاده می کند:
$h=\frac{((\frac{P_0}{P})^\frac{1}{5.257}-1)\times(T+273.15)}{0.0065}$
با توجه به فشار مکان فعلی ، P ، فشار در سطح دریا ، P0 ، و دمای مکان فعلی در سانتیگراد ، T
با این حال ، دوستم همچنین به من گفت که یافتن ارتفاع را می توان با "فرمول بارومتریک" نیز محاسبه کرد:
$h=44330\times\left(1-\left(\frac{P}{P_0}\right)^\frac{1}{5.255}\right)$که بدیهی است معادل معادله اول نیست. بعلاوه ، این فرمول اجازه تغییر دما را نمی دهد.
فرمول بارومتریک در ویکی پدیا نیز متفاوت است.
$P=P_b\times\left[ \frac{T_b}{T_b+L_b\times(h-h_b)} \right] ^ \frac{g_0M}{R^*L_b}$
این فرمول از مقادیر ثابت تری از جمله ثابت جهانی گاز ، R∗ ، شتاب گرانشی ، g0 و جرم مولی هوای زمین استفاده می کند ، M. با این حال ، این فرمول چیزی نیست که من بدنبال آن بودم زیرا به نظر می رسد دما در جریان مکان در نظر گرفته نشده است.
سوال من این است که با توجه به دمای مکان فعلی و فشار مکان فعلی ، چه معادله ای برای محاسبه ارتفاع مکان فعلی استفاده می شود (یا اگر چنین معادله ای وجود نداشته باشد ، در محدوده سطح دریا تا ارتفاع 2 کیلومتری مناسب است).فرمول فشار سنجی اگر T = 15 تنظیم کنید همان فرمول فشار سنجی است. دلیل T + 273.15 فقط قرار دادن دما در کلوین است. این فرمول تا ارتفاع حدود 9000 متر کار می کند که در آن تغییر فشار با ارتفاع کمتر خطی می شود.
دما و فشار و ارتفاع چگونه در جو با هم ارتباط دارند؟i hope i helped roham smile260 smile260 smile261
تصویر

ارسال پست