دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
- anTi-ИeuTЯin0
عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۱/۷ - ۱۵:۱۵
پست: 774-
سپاس: 239
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
بیشتر از 6 تا میپیلی که دارم نمیتونه حل کنه.anTi-ИeuTЯin0 نوشته شده:وسط ، از بالا چهارمي ، هَفت گوي ميشه
- anTi-ИeuTЯin0
عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۱/۷ - ۱۵:۱۵
پست: 774-
سپاس: 239
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
آره..الآن يادم آمد كه گفته بودي بالاتر از 6 هنگ ميكنه! حيف..Tnxedwardfurlong نوشته شده:بیشتر از 6 تا میپیلی که دارم نمیتونه حل کنه.anTi-ИeuTЯin0 نوشته شده:وسط ، از بالا چهارمي ، هَفت گوي ميشه
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
اگر از چیزی که خبر ندارید حرف نزنید خودتون راحتتر خواهید بود، لابد سوال ِ مسابقه ای جایی بوده که دارم اینو از کسی که آورده میپرسم.edwardfurlong نوشته شده:Cartouche نوشته شده:چی اصلا طناب جرم دار نمیشه. مخالف چی هستید؟ من یه پیشنهاد برای یک سوال دادم. الآن مشکل کجاست؟---------------------------------------------------------------Cartouche نوشته شده:بهتره بگیم، طول ها رو به سمت صفر میل بدیم! اینجوری در واقع با میل دادن تعداد به سمت بی نهایت، میشه نوسان ِ یک طناب جرم دار!نه اشگال نداره!Cartouche نوشته شده:مهمتر از این هدفم این بود که برای حل سوال هم که ما ماشین حساب یا انواع نرمافزار ها و یا ولفرام که در اختیار نداریم، خواستم بپرسم که آیا جواب رو همین جوری رها کنیم، اشکال داره یا نه!
---------------------------------------------------------------
خیلی پیچیدست؟
Townsend یه حرفی زدن، من سریع خوندم، اشتباه برداشتم، و فکر کردم یک مسئله دیگست.
فکر کردم منظور همین انیمیشن هایی که شما میسازید رو به جای اینکه از 1 شروع کنیم تا 6، مد ِ نوسان اصلی رو بر حسب n و احتمالا طول ها و شتاب گرانش و شرایط اولیه و ... در بیاریم. بعد اگر طول هارو به صفر میل بدیم و n رو به بینهایت، انگار المان های جرمی رو پست سر هم گذاشتیم و اینها نوشان میکنن. پس به نظرم میشه یک طناب ِ جرم دار که داره نوسان میکنه.
اون چیزی هم که Townsend گفتن، یه چیز دیگه بود و من صرفا یه سوال دیگه مطرح کردم.
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
بد اخلاق!Cartouche نوشته شده:اگر از چیزی که خبر ندارید حرف نزنید خودتون راحتتر خواهید بود، لابد سوال ِ مسابقه ای جایی بوده که دارم اینو از کسی که آورده میپرسم.edwardfurlong نوشته شده:Cartouche نوشته شده:چی اصلا طناب جرم دار نمیشه. مخالف چی هستید؟ من یه پیشنهاد برای یک سوال دادم. الآن مشکل کجاست؟---------------------------------------------------------------Cartouche نوشته شده:بهتره بگیم، طول ها رو به سمت صفر میل بدیم! اینجوری در واقع با میل دادن تعداد به سمت بی نهایت، میشه نوسان ِ یک طناب جرم دار!نه اشگال نداره!Cartouche نوشته شده:مهمتر از این هدفم این بود که برای حل سوال هم که ما ماشین حساب یا انواع نرمافزار ها و یا ولفرام که در اختیار نداریم، خواستم بپرسم که آیا جواب رو همین جوری رها کنیم، اشکال داره یا نه!
---------------------------------------------------------------
خیلی پیچیدست؟
Townsend یه حرفی زدن، من سریع خوندم، اشتباه برداشتم، و فکر کردم یک مسئله دیگست.
فکر کردم منظور همین انیمیشن هایی که شما میسازید رو به جای اینکه از 1 شروع کنیم تا 6، مد ِ نوسان اصلی رو بر حسب n و احتمالا طول ها و شتاب گرانش و شرایط اولیه و ... در بیاریم. بعد اگر طول هارو به صفر میل بدیم و n رو به بینهایت، انگار المان های جرمی رو پست سر هم گذاشتیم و اینها نوشان میکنن. پس به نظرم میشه یک طناب ِ جرم دار که داره نوسان میکنه.
اون چیزی هم که Townsend گفتن، یه چیز دیگه بود و من صرفا یه سوال دیگه مطرح کردم.
امتحان دو روز پیشت خیلی اعصابتو بهم ریخته!
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
Cartouche نوشته شده:بهتره بگیم، طول ها رو به سمت صفر میل بدیم! اینجوری در واقع با میل دادن تعداد به سمت بی نهایت، میشه نوسان ِ یک طناب جرم دار!Townsend نوشته شده:همین فیلمی که اول این تاپیک گذاشتند رو که دیدید. فرض کنید تعداد آونگ ها رو زیاد کنید ولی اندازه شون رو کوچک ... تعدادشون رو به بی نهایت میل بدیم و قطرشون رو به صفر میل بدیم به طوری که ضرب این دو تا مقدار ثابتی باشه. در این صورت این ساختار در هر لحظه ی خاص از زمان یک رویه ی سه بعدی میسازه.
حالا کسایی که بلدن با این نرم افزار های کامپیوتری مثل maple و mathematica و matlab کار کنن ببینن میتونن معادله ی این رویه رو در هر لحظه از زمان بدست بیارن یا نه (البته به صورت یه سری)
البته من چند روز پیش اتفاقی بهش فکر کردم، ببینم میشه رو کاغذ حل کرد یا نه، ولی نتونستم، در واقع به یک n معادله دیفرانسیل ِ جفت شده( دیگه جفت شده فکر کنم بهش نمیگن، میگن n شده لابد!) میخوریم؛ که من ایده ای برای حلش نداشتم! فکر کنم باید بدن همین میپل اُ متلب و اینا!
-------
در ضمن اون سوالی که چند روز پیش گذاشتید، بار تصویری،به بسط ِ
، آیا میخوریم؟ این بسط رو میشه همینجوری رها کرد توی سوال و جواب رو بر حسب اون گذاشت؟ یا باید از تابع زتا استفاده کنیم؟
بله در اون سوال در بخش اول به بسط زتای سه برمیخورید که باید مقدارشو جایگذاری کنید.