دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
اگر زاویه اولیه رو برای هر دو صفر بزاریم میشه این:
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
حرکت آونگ 3 گانه. یک جیگری بین 2 تا صورتی!
طول ها از بالا به پایین: 1 , 3/2 ,2
شرایط اولیه: همه چیز صفر! غیر از سرعت جیگری که 3/2 است:
طول ها از بالا به پایین: 1 , 3/2 ,2
شرایط اولیه: همه چیز صفر! غیر از سرعت جیگری که 3/2 است:
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
- anTi-ИeuTЯin0
عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۱/۷ - ۱۵:۱۵
پست: 774-
سپاس: 239
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
براي برنامه نويسي و هَمين شبيه سازي كُدام زبان،در چه مُحيطي،چطوري؟
كمي اطلاعات ميدهي؟
كمي اطلاعات ميدهي؟
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
خوب بزار فکر کنم......!پاد نوترينو نوشته شده:براي برنامه نويسي و هَمين شبيه سازي كُدام زبان،در چه مُحيطي،چطوري؟
كمي اطلاعات ميدهي؟
Maple 15
لاگرانژی رو توی یک حلقه و با استفاده از sum مینویسیم. و بعد با استفاده از یک حلقه ی دیگه شرط لاگرانژی رو برقرار میکنیم. و بعد دستگاه معادلات رو حل میکنیم. البته همونطور که گفتم واسه 3 آونگ به بعد دیگه با روش معمولی حل نمیشه. باید با روش عددی حل کرد. و با استفاده از تکنیک ها و تجربه های برنامه نویسی خود با استفاده از ابزار محدود maple شبیه سازی میشه . و چون حل هم عددی هست.زمان کمی برای اجرا میبره. برای 6 تا آونگی که در آخر میزارم کمتر از 30 ثانیه جواب رو خواهیم گرفت!
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
آفرین. به این میگن یک نوسان ِ "آن نرمال"!edwardfurlong نوشته شده:بدون مقاومت هوا با شرایطی که دادی ظاهرا میشه این:این تو لاگرانژی چه طوری وارد میشه ؟Cartouche نوشته شده:یک نیروی اصطکاک متناسب با سرعت هم وارد میشه(مقاومت هوا)، که ضریب تناسب هم منفی ِ 0.5 هست.(میارایی)
جا داره یه تشکر ویژه از شما بکنم، چون همین انیمیشن ها راه آموزش ِ این چیز هارو چندین برابر کوتاه تر میکنه(یه مثل چینی هست که میگه...) . واقعا دستتون درد نکنه ادوارد گرامی!
برای اون قسمت ِ اصطکاک هم، اگه بخوای لاگرانژی بنویسی، باید نیروی تعمیم یافته ی اصطکاک رو هم حساب کنی.(یه جورایی توی مختصات قطبی که شما مینویسی، شبیه گشتاورش!)
اما لاگرانژی نوشتن، خیلی سخت میشه برای نوسانگر میرا! با f=ma دو خط هست! اما فکر کنم شما برنامتون بر اساس ِ لاگرانژی باشه!
برای اعدادی هم که میزارید،(شرایط اولیه و ثوابت)، فکر کنم یه شرط باید داشته باشه یه چیز توی مایه های،
که دقیقا یادم نیست، ولی شبیه ِ همین ها بود، که اگه این شرط رو نداشته باشه، ترم ِ حقیقی معادله دیفرانسیل اِ صفر میشه و فقط ترم موهومی خواهد داشت!(b ضریب تناسب نیروی اصطکاک)
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
اینم سفارش مخصوصت کارتوچ. تقریبا همون شرایطیه که دادی. یکم توش دستکاری کردم تا سر 10 ثانیه وایسه تقریبا!
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
شبیه سازی حرکت آونگ صورتی 4 گانه:
شرایط باحالی که پیدا کردم:
طول ها از بالا به پایین:
5/2 و2و 3/2 و1
زاویه ها از بالا به پایین:
5/10و4/10و3/10و2/10
سرعتهای اولیه هم صفر.
دربازه ی 1.5 تا 3 ثانیه ظاهرا همه با هم حرکت میکنن!
شرایط باحالی که پیدا کردم:
طول ها از بالا به پایین:
5/2 و2و 3/2 و1
زاویه ها از بالا به پایین:
5/10و4/10و3/10و2/10
سرعتهای اولیه هم صفر.
دربازه ی 1.5 تا 3 ثانیه ظاهرا همه با هم حرکت میکنن!
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
حالا دقیقا همون شرایط ولی زاویه ها رو برعکس میکنم . و این 2 تا آونگ رو پشت هم قرار میدم!
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
- anTi-ИeuTЯin0
عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۱/۷ - ۱۵:۱۵
پست: 774-
سپاس: 239
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
likeedwardfurlong نوشته شده:حالا دقیقا همون شرایط ولی زاویه ها رو برعکس میکنم . و این 2 تا آونگ رو پشت هم قرار میدم!
به نظرت ميشه آن ويدئوي آونگها هَم به گونه اي شَبيه سازي كرد...؟
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
اون به مراتب شبیه سازیش ساده تره! اتفاقا بعد از دیدن اون فیلم اول رفتم سراغ همون و 30 تاش رو شبیه سازی کردم.پاد نوترينو نوشته شده:likeedwardfurlong نوشته شده:حالا دقیقا همون شرایط ولی زاویه ها رو برعکس میکنم . و این 2 تا آونگ رو پشت هم قرار میدم!
به نظرت ميشه آن ويدئوي آونگها هَم به گونه اي شَبيه سازي كرد...؟
وقتی عکسای 6 تایی جفت شده رو گزاشتم . از اول برمیگردم و پشت سرهم تعداد زیادی با طول های مختلف میزارم. نتایج جالبی در میاد!
- anTi-ИeuTЯin0
عضویت : جمعه ۱۳۹۰/۱۱/۷ - ۱۵:۱۵
پست: 774-
سپاس: 239
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
ok..منتظريمedwardfurlong نوشته شده:اون به مراتب شبیه سازیش ساده تره! اتفاقا بعد از دیدن اون فیلم اول رفتم سراغ همون و 30 تاش رو شبیه سازی کردم.پاد نوترينو نوشته شده:likeedwardfurlong نوشته شده:حالا دقیقا همون شرایط ولی زاویه ها رو برعکس میکنم . و این 2 تا آونگ رو پشت هم قرار میدم!
به نظرت ميشه آن ويدئوي آونگها هَم به گونه اي شَبيه سازي كرد...؟
وقتی عکسای 6 تایی جفت شده رو گزاشتم . از اول برمیگردم و پشت سرهم تعداد زیادی با طول های مختلف میزارم. نتایج جالبی در میاد!
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
لاگرانژ نوشتن برای نوسانگر میرا پیچیده ست ... به این مقاله نگاه کنید :
http://arxiv.org/pdf/nlin/0611048v1.pdf
http://arxiv.org/pdf/nlin/0611048v1.pdf
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
آونگ صورتی 5 تایی جفت شده!
سرعتها صفر
طول ها از بالا به پایین
23/5و21/5و19/5و17/5و3
زاویه ها از بالا به پایین:
pi/6,pi/12,pi/18,pi/24,pi/30
با اینکه سرعت اولیه ها صفره! برخلاف انتظار آونگ ها در ابتدا به سمت راست حرکت میکنند!
اسم این پدیده پدیده ی "edward1" است!
سرعتها صفر
طول ها از بالا به پایین
23/5و21/5و19/5و17/5و3
زاویه ها از بالا به پایین:
pi/6,pi/12,pi/18,pi/24,pi/30
با اینکه سرعت اولیه ها صفره! برخلاف انتظار آونگ ها در ابتدا به سمت راست حرکت میکنند!
اسم این پدیده پدیده ی "edward1" است!
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
متوجه این پدیده نشدم، آونگ ها میرن راست؟ توی این انیمیشن که من میبینم که میرن چپ!edwardfurlong نوشته شده:آونگ صورتی 5 تایی جفت شده!
سرعتها صفر
طول ها از بالا به پایین
23/5و21/5و19/5و17/5و3
زاویه ها از بالا به پایین:
pi/6,pi/12,pi/18,pi/24,pi/30
با اینکه سرعت اولیه ها صفره! برخلاف انتظار آونگ ها در ابتدا به سمت راست حرکت میکنند!
اسم این پدیده پدیده ی "edward1" است!
قبول دارید، که اگر همشون بخوان برن راست، مرکز جرمشون بالا میره؟
در حالی که قطعا مرکز جرم باید بیاد پایین!
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
ز فکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
Re: دلیل اینگونه حرکت کردن اونگ
منم علتش رو نگرفتم!Cartouche نوشته شده:متوجه این پدیده نشدم، آونگ ها میرن راست؟
قبل از اینکه برن به راست. اونقدر میرن به چپ که زاویشون به طرز عجیبی یکی بشه!Cartouche نوشته شده: توی این انیمیشن که من میبینم که میرن چپ!
با دقت بالا و فریم زیاد امتحان کردم. اول میرن به راست.(بین زمان صفر تا 3/10 ثانیه)
Cartouche نوشته شده:قبول دارید، که اگر همشون بخوان برن راست، مرکز جرمشون بالا میره؟
مشکل اینجاست که فقط وقتی زاویه ها رو از کوچیک به بزرگ مرتب میکنم یه همچین پدیده ای(عجیب) مشاهده میشه. برای همون این حالت خاص رو گزاشتم تا روش بحث بشه.Cartouche نوشته شده:در حالی که قطعا مرکز جرم باید بیاد پایین!