ساخت گلایدر

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
FRNZKLH

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۲/۶/۱۷ - ۰۰:۲۲


پست: 29

سپاس: 13

Re: ساخت گلایدر

پست توسط FRNZKLH »

مقدار dihedral angle رو با توجه به چه چیزایی محاسبه کنم؟
center of mass کجا باید قرار بگیره؟

نمایه کاربر
امیرکاوه

نام: حامد فرهنگ

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۲/۷/۷ - ۱۶:۰۵


پست: 388

سپاس: 167

جنسیت:

تماس:

Re: ساخت گلایدر

پست توسط امیرکاوه »

اول اینکه باید بدونی چهار تا نیروی : weight - thrust - drag - lit به سازه پرنده وارد میشه . بعدش با چند تا فرمول سر و کار داری . اول باید وزن گلایدر رو تخمین بزنی تا لیفت رو محاسبه کنی . بعد با فرمول ( L = 1/2 p . v2 . s . cl ) ضریب لیفت رو بدست میاری و کورد لاین ایرفویل یا میانگین ریب ها رو مشخض میکنی . در مرحله بعد با توجه به ضریب لیفت یه سرعت مناسب برای گلایدر انتخاب میکنی که زیاد لیفت نده . تاکید می کنم که ضریب لیفت خوب بین نیم تا یک هست و لیفت هم به نیوتون محاسبه میشه . بعدا با رابطه فیثاغورث می تونی طول وینگ لت رو با طول باله که بدست اوردی محاسبه کنی که جمع اونها میشه اسپن . بعدا اسپن * کورد میشه مساحت بالت . 2/9 مساحت بال میشه دم سکان افقی و 1/2 مساحت سکان افقی میشه سکان عمودی . در ضمن موقع ساختن وینگ لت ریب ها رو با زاویه 90 درجه روی اسپار اصلی قرار بده بعدا اسپار های بالایی و پایینی رو با زاویه نصب کن . راستی برای دم وی شکل زاویه 110 درجه مناسب هست . برای عایقش هم یه سری جلدهای مخصوص شبیه جلد کتاب هست که دور سازه می کشن و با سشوار اون رو جذب گلایدر می کنن . یه نوع دیگش هم با اتو میچسبه . برای زاویه بال باید 18 درجه نصبش کنی . البته بعضی ها 40 درچه می ذارین که الات متحرکه داره . ببخشید نتونستم همه فرمول هاش رو بذارم . من فرمول نویسی تو هوپا رو بلد نیستم نشد دیگه . کاری داشتی پی . ام بده . بدرود

red elf

نام: محمد رستمی

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۳/۴/۵ - ۲۲:۵۶


پست: 1



Re: ساخت گلایدر

پست توسط red elf »

سلام همه ی دوستان من گلایدر سازم کسی کمک خواست در خدمتم
[email protected] سوالی بود ایمیل بدید خوشحال میشم بتونم کمکی کنم smile072

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

Re: ساخت گلایدر

پست توسط rohamavation »

خوب ابتدا با اصول دینامیک پرواز و سازه ها و محاسبات ایرودینامیک و ایرفویل ها اشنا بشین بعد ساخت اون واقعیت: گلایدر دارای مخازن بالاست است که می تواند با آب پر شود. اضافه شدن بالاست باعث افزایش وزن می شود و این باعث می شود که هواپیمای گلایدر در سرعت هوایی سریعتر پرواز کند و در همان حالت نسبت سر خوردن را حفظ کند. این بدان معناست که اگر دو گلایدر P1 و P2 هر دو از یک مدل باشند ، در نقطه A شروع می شوند و وزن P2 بیشتر از P1 است ، هر دو در نقطه B پایان می یابند ، اما P2 قبل از P1 می رسد. حرکت بصورت خطی است و در طول پرواز ، هر هواپیما می تواند سرعت هوای ثابت و عمودی را حفظ کند ، سرعت P2 بیشتر از P1 است. زاویه حمله نیز ممکن است متفاوت باشد.:برای ساده کردن موارد ، بیایید در نظر بگیریم که حرکت در داخل هوای یکنواخت انجام می شود ، بدون تغییر چگالی با ارتفاع ، و باد آرام است. من برخی از کتاب های راهنمای هواپیمایی را خوانده ام و بیشترین توضیحات ارائه شده در مورد این است که گلایدر همان نسبت Lift / Drag (L / D) را حفظ می کند ،. من با مهارت های بسیار محدود خود سعی در رسیدن به عبارتی دارم که مربوط به سرعت با وزن باشد ، اما تقریباً همیشه در این روند دچار اشتباه میشم
. از آنجایی که گلایدرها (معمولاً) موتور ندارند ، رانش دیگری وجود ندارد و تنها نیروهای موجود Lift (L) ، Drag (D) و Weight (W) هستند. همانطور که حرکت یکنواخت است ، شتاب صفر است. سپس ، قانون دوم نیوتن به ما می گوید:${\vec F = m·\vec a} $از آنجا که جرم نمی تواند تهی باشد ، بنابراین نیروی حاصل از آن باید صفر باشد. بنابراین ما:$ {\vec F = \vec F_x + \vec F_y}$و${\vec F_x = \vec L_x + \vec D_x = \vec 0} $و${\vec F_y = \vec L_y + \vec D_y + \vec W_y= \vec 0} $لیفت ${L = \frac{C_L(\alpha)V^2 \rho S}{2} } $در حالی که$ {C_L(\alpha)}$ ضریب بالابر است که متناسب با زاویه حمله زیر اصطبل است.V سرعت است. ρ تراکم هوا استS سطح بال است.فرمول کشیدن عبارت است از:${D = C_D(\alpha) q S } $ و$ {C_D(\alpha)}$ ضریب درگ است که تابعی از زاویه حمله است ، تقریباً درجه دوم است.q فشار دینامیکی است در اینجا تلاش من برای بیان سرعت به عنوان تابعی از جرم است:${\vec F_y = \vec L_y + \vec D_y + \vec W_y= \vec 0} $
و${|\vec L|\cos(\varphi) = -|\vec D|\sin(\varphi) -gm} $و${\frac{C_L(\alpha)V^2 \rho S}{2}\cos(\varphi) = -C_D(\alpha) q S \sin(\varphi) -gm} $
از آنجا که ضرایب بالابر و کشیدن برای یک زاویه مشخص از حمله ثابت هستند ، ρ و q ثابت هستند زیرا هوا یکنواخت است و S ثابت است زیرا گلایدر بدون تغییر ناحیه بال پرواز می کند (بدون افزودن فلپ) ، می توانیم ثابت ها را گروه بندی کنیم و این چیزی است که ما بدست می آوریم:${k V^2 = -g m + k'} $ همانطور که نشان داده شده ، AB بال هواپیمای گلایدر است. پیکان زرد جهت سرعت V گلایدر است. G وزن گلایدر است. G دو components دارد ، یکی component $G_t $ موازی جهت سرعت و دیگری component $ G_n$ عمود بر جهت سرعت است. همچنین دو جز components نیروی هوایی اعمال شده به بال وجود دارد ، یکی جز component D به موازات جهت سرعت و دیگری جز L عمود بر جهت سرعت است.
اگر سرعت V گلایدر کم باشد ، $G_t $> D و$G_n> L $ است. بنابراین ، تحت رانش$G_t $ ، سرعت V گلایدر افزایش می یابد. با افزایش سرعت V ، D افزایش می یابد و L افزایش می یابد. سرانجام ، $G_t $ = D ، L = $G_n $ ، و گلایدر با سرعت یکنواخت در امتداد خط زرد سر می خورد.اگر آن را کنار بگذاریم و فرض کنیم سرعت v ثابت است ، من می توانم کشش را ببینم ، $ D = Av^{-2}$ میزان اتلاف انرژی است (با یک کوچک در مقابل به طوری که $v \approx \frac {dx} {dt} $ در جایی که x قرار دارد) زیرا$ Power, P = \frac{d} {dt} \int{D dx} = \frac{d} {dt} \int{Av^{-2} dx} = Av^{-2} \frac {dx} {dt} \approx Av^{-1}$ تقریب $ \Rightarrow mgv_s \approx Av^{-1} \Rightarrow v_s \approx \frac {Av^{-1}} {mg}$ توان تولید شده توسط وزن جسم
از این تحلیل گلایدر ، می توان دریافت که پرواز گلایدر یک پرواز رانش است. بدون نیروی جاذبه به عنوان رانش ، گلایدر نمی تواند پرواز کند و نمی تواند بالابر تولید کند.
با افزایش وزن G گلگیر ، $ G_t$ بزرگتری بدست می آید ، بنابراین گلایدر می تواند بیشتر پرواز کندتصویروتصویرنیروهایی که روی گلایدر عمل می کنند
، برای غلبه بر کشیدن ، به برخی از اجزای افقی بالابر نیاز دارید. و کشش شما بیش از فقط جز مولفه القا شده است - تلفات اصطکاک از همان اندازه هستند.تصویر
توجه داشته باشید که من بردارها را طوری جابجا کردم که بتوان نشان داد مثلث نیرو بسته است و نیروها در تعادل هستند. v∞ سرعت هوا نسبت به گلایدر است که در اثر حرکت گلایدر ایجاد می شود. شیب لازم است تا بردار بالابر (که در هر تعریف نسبت به بردار سرعت هوا متعامد است) به سمت جلو متمایل شود ، در نتیجه یک مولفه افقی برابر با کشش است.$\frac{dE_{pot}}{dt} = m\cdot g \cdot\frac{dh}{dt} \approx W\cdot v $با تعادل نیروها (L = بلند کردن ، D = کشیدن)$L = -m\cdot g\cdot cos\gamma \;\text{and}\; D = -L\cdot tan\gamma $و$ m\cdot g \cdot\frac{dh}{dt} = m\cdot g \cdot cos\gamma\cdot v\cdot tan\gamma \;\text{and}\; tan\gamma = -\frac{D}{L} = -\frac{c_D}{c_L}$و$v_z = -v\cdot sin\gamma = v\cdot\frac{c_D}{\sqrt{c_L^2+c_D^2}} \approx v\cdot\frac{c_D}{c_L} $و$c_D = c_{D0}+\frac{c_L^2}{\pi\cdot AR\cdot\epsilon} $و$v_z \approx v\cdot\left(\frac{c_{D0}}{c_L}+\frac{c_L}{\pi\cdot AR \cdot \epsilon} \right) $که من g شتاب گرانشی
v سرعت پرواز
ضریب $c_{D}\;\;\;\; $
$c_{D0}\;\;\; $ ضریب درگ آسانسور
ضریب $c_{L}\;\;\;\; $
$\gamma\;\;\;\;\;\; $ زاویه مسیر پرواز ، هنگام اشاره به سمت بالا از حالت افقی ، مثبت است
π3.14159
نسبت ابعاد بال (مساحت مربع در مساحت$AR$
$\epsilon\;\;\;\;\;\;\, $ ، به طور معمول بین 0.7 تا 1. برای گلایدرها 0.98 معمولی است
به هر حال ، در یک سرعت معین ، کشش D ناشی از آن فقط کسری از نیروی بالابرنده است ، بنابراین کسری مشخص از میلی گرم است. اکثر گلایدرهای خوب نسبت سر خوردن در حدود 30: 1 دارند ، بنابراین کشیدن باید در حدود mg / 30 باشد ، و این شامل انگلی و همچنین ناشی از آن است.،
رهام ترم سوم مهندسی هوافضا
تصویر

ارسال پست