لیست بهترین پاسخ ها
رتبه پاسخ ها
-
- ارسال
- سپاس
- نویسنده
- رتبه
-
-
جمعه ۱۴۰۲/۴/۳۰ - ۱۶:۴۶ Re: سوال در مورد واکنش پذیری فلزات واسطه و روند تناوبی جدول دورهای جمعه ۱۴۰۲/۴/۳۰ - ۱۶:۴۶ Re: سوال در مورد واکنش پذیری فلزات واسطه و روند تناوبی جدول دورهای
هرچه نمودار تناوبی به سمت چپ و پایین تر برین داده یا برداشتن الکترون ها آسانتره و در نتیجه واکنش پذیری بالاتری ایجاد میشه دوره - با رفتن از چپ به راست در یک دوره، واکنش پذیری افزایش میابه. گروه - با پایین آمدن گروه، واکنش پذیری کاهش می یابد.چون تمایل به از دست دادن الکترون ویا قدرت کاهندگی روی به دل... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
جمعه ۱۴۰۲/۴/۳۰ - ۱۰:۵۴ Re: سرعت و شتاب مشابه جمعه ۱۴۰۲/۴/۳۰ - ۱۰:۵۴ Re: سرعت و شتاب مشابه
چگونه منحنی شتاب نمایی را تعیین کنیم؟ بنابراین، برای کارم، باید چیزی را بفهمم. من یک شی دارم که در طول $t_o$ در مسافت $d_o$ سفر می کند. سرعت اولیه $v_1$ و سرعت نهایی $v_2$ دارد. من باید یک منحنی نمایی پیدا کنم که با شرایط مطابقت داشته باشد، و در معادله خود گم شدهام، نمیدانم از کجا شروع کنم. سعی می... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۹ - ۰۷:۱۶ چگونه مرکز جرم میله هنگام سقوط تغییر می کند؟ پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۹ - ۰۷:۱۶ چگونه مرکز جرم میله هنگام سقوط تغییر می کند؟
کدام نیروی مرکز جرم میله را جابجا می کند؟ جسم سفت و سخت و سطح ناهموار است. و چگونه می توانیم بقای انرژی را در محاسبه سرعت زاویه ای در حضور اصطکاک اعمال کنیم؟ https://s8.uupload.ir/files/pphlm_obnv_i7fm.jpg میله سقوط همانطوربنابراین، مرکز جرم در ارتفاع h=L/2 بالاتر از کف قرار دارد. در ابتدا، چوب به ص... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۶:۰۲ Re: هوافضا چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۶:۰۲ Re: هوافضا
بدون باد، اگر خلبان کنترل ها را رها کند، آیا هواپیما مستقیم می رود؟ [/color][/size] اگر فرمان یک ماشین (به درستی نگهداری شده) را رها کنید، معمولاً در یک خط مستقیم یا تقریباً مستقیم حرکت می کند. آیا یک هواپیمای موتوردار در شرایط بدون باد همین کار را انجام می دهد؟ آره. بیشتر هواپیماها به گونه ای طراح... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۴۰۲/۵/۹ - ۰۷:۳۶ Re: هوافضا دوشنبه ۱۴۰۲/۵/۹ - ۰۷:۳۶ Re: هوافضا
منشا نیروی رانش در موتور جت و عملکرد نازل [/font][/size][/color] من در مورد عملکرد موتور جت زیاد مطالعه می کنم واین بار به فکرم رسید که نیروی رانش به لطف نازل اگزوز ایجاد می شود که هوا را شتاب میده. با این حال، نازل هیچ کاری انجام نمی دهدیعنی بنابراین نباید سرعت جریان را تغییر دهد. روشی که من در مو... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۹ - ۰۵:۵۱ Re: هوافضا پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۹ - ۰۵:۵۱ Re: هوافضا
در یک پیچ غیر متقارن، زاویه لغزش جانبی و زاویه لغزش سمت رانش چگونه بر معادلات حرکت تأثیر میگذارند؟ [/color][/font][/size] من یک مشکل در Flight Mechanics انجام می دهم که در آن یک چرخش بانکی انجام می شود. مرکز ثقل هواپیما همیشه در یک صفحه افقی قرار دارد. برای نوشتن معادلات دینامیکی، باید چند ساده سا... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۶:۰۰ Re: هوافضا چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۶:۰۰ Re: هوافضا
آیا توربین جت لایه مرزی غیر واقعی هست [/color][/size] در حین کاوش در طرح های توربین جت باز، به یک نقاشی CAD برخوردم که باعث تعجبم شده است. این بر اساس یک توربین معروف تسلا و روش بسیار کارآمد آن برای فشرده سازی سیال است. در نگاه اول این مفهوم منطقی به نظر می رسد، اما باید دلیلی وجود داشته باشد که چر... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۵:۵۲ پارادوکس سرعت زاویه ای برای یک صفحه متقارن بدون گشتاور چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۸ - ۰۵:۵۲ پارادوکس سرعت زاویه ای برای یک صفحه متقارن بدون گشتاور
پارادوکس سرعت زاویه ای برای یک صفحه متقارن بدون گشتاور ، تانسور اینرسی دارای یک معکوس $I^{-1}$ و$L=I\omega$است. که بیانگر این است که $\omega=I^{-1}L$. ولی اما از آنجا که Iثابت هست پس L یک ثابت است نتیجه $\vec\omega$.ثابت با این حال ،$\vec\omega$ پیشروی میکند چرا این تناقض در بحث وجود دارد؟ گشتاور تا... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۷ - ۰۶:۴۰ Re: هوافضا سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۷ - ۰۶:۴۰ Re: هوافضا
آیا بلند کردن وزن در یک صعود برابر است؟ [/color][/size] این موضوع مدام در بحث ها و سؤالاتی مانند این سؤال مطرح می شود که می پرسد آیا بلند کردن با وزنه در پرواز هم سطح است یا خیر. پاسخ های خوبی وجود دارد، با اشاره به اینکه نیروی رو به بالا منابع زیادی دارد. اما برخی نیز که نیاز به توضیح دارند. جت بز... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۷ - ۰۶:۲۱ تفاوت جرم لوله سیال متحرک و ساکن سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۷ - ۰۶:۲۱ تفاوت جرم لوله سیال متحرک و ساکن
هیچ تغییری نداره بقای جرم سیالات معادله تداوم مقدار ورودی به لوله برابر با مقدار خروجی از آن است که اصل بقای جرم است.از آنجایی که سیال تراکم ناپذیر است، برای اطمینان از تداوم جریان، باید همان مقدار سیال در یک زمان معین از هر نقطه ای در لوله عبور کند. جریان پیوسته است زیرا هیچ منبع یا سینکی نیستند که... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۶ - ۰۷:۲۲ چند سناریو از برخورد دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۶ - ۰۷:۲۲ چند سناریو از برخورد
اگر بعد از برخورد دو جسم با سرعت یکسانی حرکت کنند، چرا برخورد نمی تواند کشسان باشد؟ [/color][/size]من کاملاً درک نمی کنم که چرا دو جسم نمی توانند در برخورد الاستیک به هم بچسبند. من چندین منبع پیدا کرده ام که می گویند اگر دو جسم با هم برخورد کنند و در نهایت با سرعت یکسانی حرکت کنند، برخورد آنها کامل... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۵ - ۰۶:۳۳ Re: هوافضا یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۵ - ۰۶:۳۳ Re: هوافضا
در مورد دینامیک دو جسم متصل که در مدارهای دایره ای مختلف قرار دارند [/font][/color][/size] من فقط به پیامدهای کمی و کیفی یک مسئله مداری فرضی فکر می کنم، اما آنچه به پایان رسیدم آنطور که باید منطقی نیست. به طور خاص، فرض کنید که دو جسم در دو مدار دایره ای نزدیک قرار گرفته اند، و آنها همچنین توسط یک م... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
جمعه ۱۴۰۲/۴/۲۳ - ۰۶:۲۷ چرا در یک مایع ، تنش های برشی $\tau_{xy}$ و $\tau_{yx}$ برابر هستند جمعه ۱۴۰۲/۴/۲۳ - ۰۶:۲۷ چرا در یک مایع ، تنش های برشی $\tau_{xy}$ و $\tau_{yx}$ برابر هستند
ناویر استوکس: تکانه زاویه ای در اینجا پاسخ اصلی داده شد: چرا در یک مایع ، تنش های برشی $\tau_{xy}$ و $\tau_{yx}$ برابر هستند؟ حفظ تکانه زاویه ای از حفظ تکانه خطی (بیان شده توسط معادله اولر / ناویر-استوکس) به همراه تقارن تانسور تنش ناشی می شود.حفظ حرکت معادله است $\frac{\partial}{\partial t}\pi_i + \... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۲ - ۰۶:۲۵ Re: هوافضا پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۲ - ۰۶:۲۵ Re: هوافضا
اگزاست جت [/font][/size][/color] اصول عملکرد مشخصات جریان گاز تولید و مواد عملیات سیستم کنترل Afterburners: Design & Manufacture Afterburners: عملکرد اصول عملکرد همه موتورهای جت دارای سیستم اگزوز با درجه پیچیدگی متفاوتی هستند تا بتواند گازهای خروجی از توربین را با سرعت و جهت معینی به اتمسفر هدایت ک... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۱ - ۰۶:۲۴ Re: هوافضا چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۱ - ۰۶:۲۴ Re: هوافضا
تفاوت موتور جت و موشک [/color][/size] برای اولین بار شما خوانندگان هوپا فقط به موتور نگاه نکنیداما شما به کل سیستم محرک نگاه کنید.تازه جذابیتو تکنولوژی یک هواپیما را درک میکنید درون ان شامل مخازن ، لوله کشی ، کنترل ، پمپ ها و موتور واقعی است. اکنون موشک بسیار مطلوب به نظر نمی رسد موشک نیازی به قطعا... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۱ - ۰۶:۲۱ Re: هوافضا چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۱ - ۰۶:۲۱ Re: هوافضا
موتور جت وقتی روی پس سوز نیست چگونه سوخت می سوزاند؟ [/color][/size] من ایده پس سوز را درک می کنم زیرا سوخت به اگزوز اضافه می شود تا جرم و انبساط گازها برای افزایش نیروی رانش افزایش یابد، و این توضیح می دهد (به روشی بسیار واضح) چگونه سوخت هنگامی که موتور جت روی پس سوز قرار دارد می سوزد. با این حال، ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۰ - ۰۶:۱۴ Re: هوافضا سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۰ - ۰۶:۱۴ Re: هوافضا
Re: اجزای مختلف ستون موتور جت چیست؟ [/size][/color]اجزای مختلف سازه ای که در داخل فیرینگ پیلون موتور قرار دارند چیست و وظایف هر قسمت چیست؟ ستون های هر هواپیما از آلیاژهای Ti-64 ساخته شده اند ، آیا می توان آنها را با استفاده از آلیاژهای آلومینیوم ساخت یا درجه حرارت بسیار بالا است بنابراین نمی توان ا... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۰ - ۰۶:۱۳ Re: هوافضا سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۲۰ - ۰۶:۱۳ Re: هوافضا
ترمودینامیک موتور جت [/color][/size]فرآیند ترمودینامیکی یک موتور جت معمولی را میتوان با استفاده از یک چرخه ایدهآل برایتون، که از یک فشردهسازی ایزنتروپیک، یک احتراق ایزوباریک (افزودن گرما) و یک فرآیند انبساط همسانتروپیک تشکیل میشود، مدلسازی کرد. ما از قانون اول و دوم ترمودینامیک برای تجزیه و تح... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۳:۲۹ Re: آیا سفر در زمان امکانپذیر است؟ دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۳:۲۹ Re: آیا سفر در زمان امکانپذیر است؟
نمی شود به اینده سفر کرد چون که خدا می تواند روزگار را تغییر دهد اصلا سفر به زمان به چه درد می خورد سفر به زمان چه بدرد میخوره؟!!!!! کاری با این ندارم که میشه یا نمیشه اما خیلی خوبه. اگه بشه رفت به گذشته تو میتونی از گذشته با خبرشی که چه اتفاقاتی افتاد. تو علوم باستان و دیرینه شناسی تنها چیزی که خو... - 1 سپاس
- اماتور نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۴:۱۳ Re: بررسی برخی لم ها و قضیه های ریاضی دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۴:۱۳ Re: بررسی برخی لم ها و قضیه های ریاضی
لـم: مجموعه ی زیر مجموعه های هر مجموعه ی n عضوی، شامل 2^{n} عضو است. مجموعه n عضوی A را در نظر میگیریم: A به تعداد انتخاب صفر از n، زیر مجموعه صفر عضوی دارد (یک زیر مجموعه تهی). A به تعداد انتخاب 1 از n، زیر مجموعه یک عضوی دارد. A به تعداد انتخاب 2 از n، زیر مجموعه دو عضوی دارد. . . . A به تعداد ان... - 1 سپاس
- Parmenides نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۹ - ۰۷:۳۴ Re: هوافضا دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۹ - ۰۷:۳۴ Re: هوافضا
چرا احتراق در موتور توربین گاز نامتقارن است؟ [/size][/color] ، بخش بالایی و پایینی احتراق یکسان نیست. آیا دلیلی پشت آن وجود دارد؟ به همین دلیل خنک کننده محفظه احتراق نیز در قسمت بالایی و پایینی احتراق متفاوت است. تصویر زیر به وضوح آن را نشان می دهد:برآمدگی ای که هنرمند استفاده کرده است، در واقع یک ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۹ - ۰۷:۲۴ Re: یک معادلهی سیاله چند متغیره با ضرایب حسابی دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۹ - ۰۷:۲۴ Re: یک معادلهی سیاله چند متغیره با ضرایب حسابی
معمولاً دستگاه معادلات سیاله دستگاهی از معادلات چند مجهولی است که در آن تعداد مجهولها از تعداد معادلهها بیشتر باشد و هدف یافتن اعداد صحیحی است که بهطور همزمان همه معادلات را حل کنند. از آنجایی که چنین دستگاه معادلاتی را توسط منحنیهای جبری، رویهها جبری یا بهطور کلی مجموعههای جبری را تعریف میک... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۸ - ۰۶:۳۸ Re: هوافضا یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۸ - ۰۶:۳۸ Re: هوافضا
کمپرسور-توربین: چرا یک شفت و نه نوعی "درام چرخان"؟ [/size][/color] من در حال مطالعه مبانی نیروی محرکه جت و کاربردهای آن هستم. من واقعاً این سؤال بعدی را دارم و هنوز پاسخی پیدا نکردهام: چرا جتها از شفت (یا بیشتر) برای اتصال توربین(های) به دستگاه(های) کمپرسور استفاده میکنند، اما به جای آن از "درام... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۸ - ۰۶:۲۱ Re: پیدا کردن شعای دایره با داشتن تنها یک کمان یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۸ - ۰۶:۲۱ Re: پیدا کردن شعای دایره با داشتن تنها یک کمان
شعاع دایره را با توجه به طول و ارتفاع وتر یک قطعه محاسبه کنیدمن یک بخش (دایره ای) با ارتفاع مشخص و طول وتر مشخص دارم. آیا می توان شعاع دایره را تعیین کرد؟می توانیم قضیه آکوردهای متقاطع را اعمال کنیم.طول آکورد شما طول UV است و ارتفاع قطعه به طول PX است.قضیه آکوردهای متقاطع به ما می گوید که$XP \times ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
شنبه ۱۴۰۲/۴/۱۷ - ۰۸:۱۰ Re: حرکت شناسی شنبه ۱۴۰۲/۴/۱۷ - ۰۸:۱۰ Re: حرکت شناسی
تفاوت سرعت متوسط و تندی متوسط چیست ؟ در مطالب بالا، سرعت متوسط و تندی متوسط را تعریف کردیم. در این قسمت، در مورد تفاوت این دو کمیت با جزییات بیشتری صحبت میکنیم. برای آنکه تفاوت سرعت متوسط و تندی متوسط را بدانیم، باید با چند تعریف در فیزیک آشنا شویم. مسافت طی شده: مسافت برابر طول مسیر طی شده توسط ج... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
جمعه ۱۴۰۲/۴/۱۶ - ۰۸:۲۵ آیا در صورت آب شدن یک کوه یخ سطح دریا افزایش می یابد؟ جمعه ۱۴۰۲/۴/۱۶ - ۰۸:۲۵ آیا در صورت آب شدن یک کوه یخ سطح دریا افزایش می یابد؟
چرا آب شدن یخ باعث تغییر سطح آب در ظرف نمی شود؟وآیا در صورت آب شدن یک کوه یخ سطح دریا افزایش می یابد؟ [/color][/size]از آنجایی که یخ کمتر از آب چگالی دارد، روی آن شناور است، همه ما این را می دانیم. حال فرض کنید اگر یخ در یک ظرف شناور باشد، زمانی که یخ ذوب می شود، باید مقداری تغییر در سطح آب در ظرف ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۵ - ۰۶:۱۶ Re: ارتعاشات آزاد در سیستم های نامیرا پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۵ - ۰۶:۱۶ Re: ارتعاشات آزاد در سیستم های نامیرا
لرزش سیستم غشای مستطیلی و فرکانس طبیعی هوا [/i][/font][/size][/color] من با مشکل زیر دست و پنجه نرم می کنم: https://s8.uupload.ir/files/ciecp_ppq8.png شرایط مرزی$w(x,y) = 0$ است اطراف لبه هامن قرار است فرکانس های طبیعی سیستم را به عنوان یک کل پیدا کنم و راه حلی برای w(x,y,t) پیدا کنم. بر اساس $p_{i... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
جمعه ۱۴۰۲/۴/۹ - ۰۷:۱۷ Re: هوافضا جمعه ۱۴۰۲/۴/۹ - ۰۷:۱۷ Re: هوافضا
سامانه های هواپیما : سیستم استارت موتور: در سیستم استارت موتور استارتر باید یک نیروی مکانیکی تولید کند تا آن نیروی مکانیکی توسط گیربکس به شفت اصلی کمپرسور منتقل شده و باعث چرخیدن کمپرسور شود زمانی که دور موتور به ۱۵ درصد رسید اتاقک احتراق روشن میشود و زمانی که دور موتور به ۳۵ درصد رسید کلا استارتر خ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰:۰۵ Re: سوالات دشوار فیزیک را در اينجا قرار دهید شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰:۰۵ Re: سوالات دشوار فیزیک را در اينجا قرار دهید
کدام بالون فشار بیشتری دارد و چرا؟من می دانم که وقتی دو حباب صابون با شعاع های مختلف توسط یک لوله به هم متصل میشن هوا از حباب کوچکتر به حباب بزرگتر جریان می یابد. این به این دلیل است که فشار داخل حباب کوچکتر از فشار داخل حباب بزرگتر است: اختلاف فشار بین بیرون و داخل هر حباب صابونی با شعاع آن نسبت مع... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۰۶:۵۲ کلاستر کردن موتورها شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۰۶:۵۲ کلاستر کردن موتورها
خوشه بندی موتور استفاده از بیش از یک موتور است که به طور همزمان کار می کنند. خوشه بندی سطح رانش و در نتیجه قدرت بالابر یا هل دادن همه موتورهای مورد استفاده را با هم جمع می کند. این باعث می شود آن را به یک تکنیک خوب برای بلند کردن محموله های سنگین و موشک های بزرگ تبدیل کنید. تقریباً از هر موتوری می ت... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۵ - ۰۶:۱۳ Re: ارتعاشات آزاد در سیستم های نامیرا پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۵ - ۰۶:۱۳ Re: ارتعاشات آزاد در سیستم های نامیرا
فرکانس های ویژه یک نوار الاستیک با میرایی ویسکوز [/size][/color] من میخواهم شکلهای حالت و فرکانسهای ویژه مرتبط و نسبتهای میرایی میلهای را بدانم که در جهت طولی ارتعاش میکند و دارای خواص کشسانی خطی و همچنین مواد چسبناک است. نوار نشان داده شده در زیر را که طول آن L است را در نظر بگیرید https://s... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۴ - ۰۶:۳۰ Re: هوافضا چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۴ - ۰۶:۳۰ Re: هوافضا
دیسک های کمپرسور چگونه به شفت متصل می شوند؟ [/size][/color] من سعی می کنم یاد بگیرم که چگونه دیسک های کمپرسور و شفت به یکدیگر متصل می شوند. من هیچ ایده ای در مورد اصطلاحات ندارم بنابراین نتوانستم چیز مفیدی پیدا کنم. در اینجا یک نمای بخش از یک نمونه است و من منطقه اتصال را نشان دادم. چه نوع عناصر ات... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۳ - ۱۵:۱۹ Re: مواد عايق امواج مغناطيسي سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۳ - ۱۵:۱۹ Re: مواد عايق امواج مغناطيسي
من فیزیک 2 مهندسی مباحث مغناطیس یادم شده سیستم جوری هست درس پاس کنی مطالب یادت میره مگه تکرار بشه مثل دینامیک یا ایرودینامیک یا بحث احتراق و ترمودینامیک مباحث پایه مثل استاتیک، دینامیک و مکانیک سیالات رو یاد میگیری. همچنین لازمه دروسی مثل علم مواد، مقاومت مصالح و انتقال حرارت رو بگذرونی. دروسی مثل آ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۳ - ۰۸:۴۹ Re: هوافضا سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۳ - ۰۸:۴۹ Re: هوافضا
چه رابطه ای بین سرعت هواپیما و مسافت برخاستن وجود دارد؟من در حال ساخت ابزاری هستم که وقتی داده می شود: وزن هواپیما، سرعت برخاستن، طول باند و برخی پارامترهای دیگر، عملکرد برخاست را تجزیه و تحلیل می کند و بیان می کند که آیا استفاده از ترمز در حال حاضر ایمن است یا خیر. بنابراین من به دنبال یک رابطه ریا... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۲ - ۰۶:۰۲ Re: ارتعاشات آزاد در سیستم های نامیرا دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۲ - ۰۶:۰۲ Re: ارتعاشات آزاد در سیستم های نامیرا
ارتعاشات اجباری میرا با تحریک هارمونیک ، میدانید معادله حرکت برای سیستم جرم، فنر و میراگر تحت ارتعاشات اجباری به صورت زیر نوشته میشود. سیستم فنر و دمپر$\large F(t) \:=\: F_0 \cos \omega t \\~\\ \large m\ddot {x} \:+\: c\dot {x} \:+\: kx \:=\: F_0\cos \omega t$ پاسخ خصوصی تحریک هارمونیک بالا را نیز... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۳:۵۹ Re: همگام با هم تا کنکور ارشد بهمن ۹۳ دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۳:۵۹ Re: همگام با هم تا کنکور ارشد بهمن ۹۳
هفته سوم: کتاب زتیلی تمام شد (فقط جلد اولش را داشتم) در الکتریسیته پیشرفتی نداشتم- فقط دو فصل، چون وقتی زتیلی رو گرفتم دستم یک نفس تا آخرش رفتم و وقتی برای سایرین نشد! هفته قبل تست کار نکردم و گذاشتم چند روزی از مطالعه بگذره. البته تمرینها رو حل کردم که چون کتاب راهنمای حل-تمرین نداشتم خیلی وقت گیر... - 1 سپاس
- مادلین نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
یکشنبه ۱۳۹۳/۴/۸ - ۰۸:۴۴ Re: همگام با هم تا کنکور ارشد بهمن ۹۳ یکشنبه ۱۳۹۳/۴/۸ - ۰۸:۴۴ Re: همگام با هم تا کنکور ارشد بهمن ۹۳
من در هفته دوم : کوانتوم۱ تقریبا تمام شد (دیروز). یعنی سرفصل استاندارد وزارت علوم رو پوشش دادم. دارم روی اضافاتی که در کنکورهای گذشته اومده کار می کنم. هنوز سرغ تست و کوانتوم۲ نرفتم. از فردا شاید! کوانتوم زتیلی رو هم از شنبه ای که گذشت (هفته سوم)شروع کردم. پراکندگی موضوعات ریاضی فیزیک ترسناک شده بر... - 1 سپاس
- مادلین نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۲ - ۰۴:۵۵ Re: هوافضا دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۲ - ۰۴:۵۵ Re: هوافضا
خاص ترین مزیت CFD کاهش زمان چرخه آزمایش چیزهای جدید بوده است. بنابراین میتوانیم ببینیم چه اتفاقی میافتد وقتی یک بال را ضخیمتر میکنیم - یا نازکتر، یا پهنتر، یا طولانیتر یا هر چیز دیگری. اگر متوجه شدیم که بالهای نازکتر در مورد ما بهتر عمل میکنند، بالهای نازکتری میسازیم. گاهی اوقات با ساخت... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
شنبه ۱۴۰۲/۴/۱۰ - ۰۸:۵۲ Re: هوافضا شنبه ۱۴۰۲/۴/۱۰ - ۰۸:۵۲ Re: هوافضا
خصوصیات جریان توربولانس https://s8.uupload.ir/files/untitled_72lr.png https://s8.uupload.ir/files/untitled33_0ras.png عدد رینولدز یک جریان نشان دهنده نسبت اندازه نیروی اینرسی به نیروی ویسکوزیته میباشد. در آزمایشهای سیستم سیال مشاهده شده است که در رینولدز پایین تر از رینولدز به اصطلاح بحرانی Re جریا... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
شنبه ۱۴۰۲/۴/۱۰ - ۰۶:۰۵ Re: هوافضا شنبه ۱۴۰۲/۴/۱۰ - ۰۶:۰۵ Re: هوافضا
ال هم یکی از آن پرسش های عجیب و جالبی است که ممکن است برای افراد کنجکاو پیش بیاید! به نظرتان هواپیما دنده عقب دارد؟ وقتی هواپیما در آشیانه قرار دارد (پارک کرده!) و می خواهد به سمت باند حرکت کند چطور به سمت عقب حرکت می کند؟ آیا هواپیما دنده عقب دارد و می تواند با استفاده از نیروی موتور (مثل اتومبیل) ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۵:۳۰ Re: همگام با هم تا کنکور ارشد بهمن ۹۳ دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۵:۳۰ Re: همگام با هم تا کنکور ارشد بهمن ۹۳
برنامه کلی من اینه: 1-خواندن کتاب آرفکن جلد 1 با همه تمریناتش+تست(من کتاب مدرسان رو گرفتم) 2-خواندن مکانیک سایمون بخشهای مهم از روی متن(بدون تمرین)+تست(کتاب مدرسان شریف) 3-خواندن میلفورد از روی متن(بدون تمرین) البته بخشهای مهمش+تست(کتاب مدرسان شریف) 4-زبان اول 504 رو میخونم بعدشم برای تخصصی کتاب راه... - 1 سپاس
- foroharism نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
شنبه ۱۳۹۳/۳/۱۷ - ۱۴:۱۳ Re: 6 باور غلط درباره مغز شنبه ۱۳۹۳/۳/۱۷ - ۱۴:۱۳ Re: 6 باور غلط درباره مغز
در زمان خواب بیاموزید ؟! این جمله در تبلیغات مختلف شنیده و دیده شده که هدفی جز جذب مخاطبان ندارند. آنها معتقدند که مغز از طریق ضمیر ناخودآگاه و در زمان خواب و استراحت می تواند آموزش ببینید. اما محققان هر گونه ادعایی در این رابطه را رد کرده اند. دانشمندان دانشگاه هاروارد توسط اسکنر های مغز ثابت کرده... - 1 سپاس
- آرژنا نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
جمعه ۱۴۰۲/۴/۹ - ۰۸:۳۸ Re: هوافضا جمعه ۱۴۰۲/۴/۹ - ۰۸:۳۸ Re: هوافضا
3)Span Wise ( Airfoil Variation ): در اين نوع طراحي از High Speed Airfiol در Wing Root و از Low Speed Airfoil در قسمت Wing Tip بال استفاده ميشود . با افزايش A.O.A چون سرعت حركت الياف هوا روي Airfoil كم ميشود قسمت Wing Root بال زودتر Stall ميكند چون High Speed Airfoil است و اين Airfoil ها در سرعت بال... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
جمعه ۱۴۰۲/۴/۹ - ۰۸:۲۵ Re: هوافضا جمعه ۱۴۰۲/۴/۹ - ۰۸:۲۵ Re: هوافضا
جزوه ایرودینامیک AERODINAMIC ابتدا اجزاي اصلي تشكيل دهنده يك هواپيما را بررسي ميكنيم : 1)Fuselage : به بدنه اصلي هواپيما ميگوييم كه تمام قسمتهاي ديگر به آن متصل ميشوند و فضايي است كه مسافرين و بار در آن قرار ميگيرد . 2)Wing : اين قسمت موظف به توليد نيروي بالا برنده يا همان Lift است كه بعدا در مورد آ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۸ - ۰۶:۳۳ کدام بالون فشار بیشتری دارد و چرا؟ پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۸ - ۰۶:۳۳ کدام بالون فشار بیشتری دارد و چرا؟
کدام بالون فشار بیشتری دارد و چرا؟من می دانم که وقتی دو حباب صابون با شعاع های مختلف توسط یک لوله به هم متصل میشن هوا از حباب کوچکتر به حباب بزرگتر جریان می یابد. این به این دلیل است که فشار داخل حباب کوچکتر از فشار داخل حباب بزرگتر است: اختلاف فشار بین بیرون و داخل هر حباب صابونی با شعاع آن نسبت مع... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۸ - ۰۶:۲۲ Re: هوافضا پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۸ - ۰۶:۲۲ Re: هوافضا
سیستم انتقال نیرو در هواپیما [/color][/size] سیستم انتقال قدرت را از موتور به روتور اصلی، روتور دم و سایر لوازم جانبی در شرایط عادی پرواز منتقل می کند. اجزای اصلی سیستم انتقال عبارتند از گیربکس روتور اصلی، سیستم محرک روتور دم، کلاچ و واحد چرخ آزاد.هواپیماها دنده ثابت دارند (وقتی اصلاً دنده دارند)! ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۸ - ۰۶:۱۷ Re: هوافضا پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۸ - ۰۶:۱۷ Re: هوافضا
آیا بلند کردن وزن در یک صعود برابر است؟ [/color][/size] این موضوع مدام در بحث ها و سؤالاتی مانند این سؤال مطرح می شود که می پرسد آیا بلند کردن با وزنه در پرواز هم سطح است یا خیر. پاسخ های خوبی وجود دارد، با اشاره به اینکه نیروی رو به بالا منابع زیادی دارد. اما برخی نیز که نیاز به توضیح دارند. جت بز... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۷ - ۰۵:۴۸ Re: هوافضا چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۷ - ۰۵:۴۸ Re: هوافضا
چرا نسبت L/D از نظر عددی برابر با نسبت لغزش است؟ [/color][/size] smile140 smile140 *L/D نسبت دو نیرو، بالابر و درگ است. * نسبت سر خوردن نسبت دو فاصله است. آیا می توانید از نظر ریاضی توضیح دهید که چگونه آنها از نظر عددی مساوی هستند و آیا همیشه برابر هستند؟ در فضایی بدون باد، این دو برابر با مرتبه او... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۶ - ۰۹:۳۳ مزیت مکانیکی و راندمان مکانیکی سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۶ - ۰۹:۳۳ مزیت مکانیکی و راندمان مکانیکی
ابتدا مزیت مکانیکی Mechanical advantage مزیتی که با استفاده از مکانیزم در انتقال نیرو به دست می آید. به طور خاص: نسبت نیرویی که کار مفید یک ماشین را انجام می دهد به نیرویی که به ماشین وارد می شود. زیت مکانیکی اهرم را میتوان با تعادل گشتاورها حول تکیهگاه نشان داد. برای اهرم نشان داده شده در شکل زیر... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۶ - ۰۵:۵۲ Re: هوافضا سهشنبه ۱۴۰۲/۴/۶ - ۰۵:۵۲ Re: هوافضا
چگونه یک فن در موتور توربوفن هوا را به داخل می مکد؟ [/color] شما باید نه در مورد هوایی که در خود تیغه است بلکه به هوای جریان آزاد فکر کنید. فشار کم در قسمت جلویی تیغه باعث می شود جریان آزاد هوا به سمت تیغه شتاب بگیرد. فشار زیاد در پشت باعث دور شدن آن از تیغه می شود. هوای پرفشار مستقیماً روی تیغه نم... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۵ - ۰۷:۱۹ Re: هوافضا دوشنبه ۱۴۰۲/۴/۵ - ۰۷:۱۹ Re: هوافضا
چرا بیشتر هواپیماهای تجاری مرکز ثقل قبل از مرکز آیرودینامیک دارند؟ اما من هنوز در مورد اینکه چرا هواپیماهای حمل و نقل عموماً مرکز ثقل را قبل از مرکز آیرودینامیک دارند سردرگم هستم. همانطور که قبلا توضیح داده شد، هرچه فاصله CG و CP بیشتر باشد، لحظه سقوط بزرگتر است. از آنجایی که به دلایل پایداری هواپیم... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۴ - ۰۶:۵۲ استخراج معادله حرکت سیستم 1 درجه آزادی یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۴ - ۰۶:۵۲ استخراج معادله حرکت سیستم 1 درجه آزادی
قبل از حل این سیستم، توجه داشته باشید که میله های صلب OA و OB حول نقطه O می چرخند ، نه CG مربوطه آنها. برای محاسبه این دو روش موجود است. استفاده از گشتاورهای جرمی اینرسی میله های صلب OA و OB در مورد لولا O ، که با استفاده از قضیه محور موازی به دست می آید. ما از این روش برای استخراج معادلات حرکت با ا... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۴ - ۰۶:۲۲ Re: هوافضا یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۴ - ۰۶:۲۲ Re: هوافضا
چگونه می توان ضریب پسا بالابر صفر (درگ انگلی) را محاسبه کرد؟ [/color] مبحث امروزم آیرودینامیک ایر اسپید درگaerodynamicsairspeeddrag [/font][/color][/size]یک بال سه بعدی را در نظر بگیرید که از یک ایرفویل دلخواه ساخته شده است، مثلاً ایرفویل NACA0012. بال دارای شکل ذوزنقه ای با دهانه ثابت، وتر ریشه و ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۴ - ۰۶:۱۹ Re: هوافضا یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۴ - ۰۶:۱۹ Re: هوافضا
جایگزین خوبی برای فیبر کربن برای فریم کوادکوپتر چیست [/color] فریم های پلاستیکی در واقع یک گزینه بسیار محبوب در کوادکوپترهای سایز میکرو هستند که تنها ده ها گرم وزن دارند. این قاب ها معمولاً دارای شکل غیر مسطح، محافظ های پایه و سایر ویژگی های تعبیه شده در آنها هستند. زیرمجموعهای از آنها، قابهای پ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
شنبه ۱۴۰۲/۴/۳ - ۰۸:۳۱ رابطه بین درگ و نرخ سینک چیست؟ شنبه ۱۴۰۲/۴/۳ - ۰۸:۳۱ رابطه بین درگ و نرخ سینک چیست؟
من فقط در مورد آیرودینامیک اولیه صحبت می کردم و چیزی دارم که می خواهم در مورد پرواز در منطقه فرمان معکوس توضیح دهم. روز دیگر با 172 خود بالا رفتم و هنگام تمرین پرواز آهسته متوجه موارد زیر شدم: من در پرواز مستقیم و همسطح هستم و همانطور که معمولاً وارد پرواز آهسته (کثیف) می شوم. برق را به عقب می کشم و... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
شنبه ۱۴۰۲/۴/۳ - ۰۸:۰۴ Re: چرا آب تره؟؟؟!!!! شنبه ۱۴۰۲/۴/۳ - ۰۸:۰۴ Re: چرا آب تره؟؟؟!!!!
ترشوندگی Wetability مولکولهای آب توسط پیوندهای هیدروژنی که شامل اتمهای هیدروژن و اتمهای اکسیژن است، به هم متصل میشوند. هنگامی که مولکول های آب با یک سطح تماس پیدا می کنند، این نیروها شرایط مرطوب بودن مایع را ایجاد می کنند.از نظر فیزیکی، ترشوندگی نشان دهنده تعادل نیروهایی است که در فصل مشترک بین ... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
شنبه ۱۴۰۲/۴/۳ - ۰۵:۵۷ چگونه یک فن در موتور توربوفن هوا را به داخل می مکد؟ شنبه ۱۴۰۲/۴/۳ - ۰۵:۵۷ چگونه یک فن در موتور توربوفن هوا را به داخل می مکد؟
شما باید نه در مورد هوایی که در خود تیغه است بلکه به هوای جریان آزاد فکر کنید. فشار کم در قسمت جلویی تیغه باعث می شود جریان آزاد هوا به سمت تیغه شتاب بگیرد. فشار زیاد در پشت باعث دور شدن آن از تیغه می شود. هوای پرفشار مستقیماً روی تیغه نمی تواند به جلو حرکت کند زیرا تیغه در آنجا قرار دارد. همانطور ک... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۲۳:۵۷ فیزیک، زندگی و عناصر دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۲۳:۵۷ فیزیک، زندگی و عناصر
با آنکه 98 درصد از کل ماده موجود در جهان همزمان با انفجار بزرگ آفریده شد. این ماده منحصرا از گاز های سبک تشکیل شده مانند: هیدروژن، هلیوم،لیتیوم و.. حتی یکی از ماده های سنگیه حیاتی در خود ما مانند: کربن، نیتروژن،اکسیژن و تمام ذرات دیگر، از درون معجون گازی آفرینش به ظهور نرسید. اما مشکل همینجاست برای ... - 1 سپاس
- catalonia نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۵:۵۸ Re: همگام با هم تا کنکور ارشد بهمن ۹۳ دوشنبه ۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۵:۵۸ Re: همگام با هم تا کنکور ارشد بهمن ۹۳
شبا سر میزنم ببینم کی به کیه! کار بدی می کنید! هفتگی سر بزنید و اون هم اگر موفق شده باشید که برنامه تون رو اجرا کنید تا نتیجه کارتون رو به اشتراک بذارید (این طوری اجبار دارید که برنامه تون رو تمام کنید، برای من که ازین پس اینطوری خواهد بود) دوست عزیز غمزده نباش تلاشتو بیشتر کن.درسته دوستمون مادلین ... - 1 سپاس
- مادلین نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-
-
-
یکشنبه ۱۴۰۲/۳/۲۸ - ۰۷:۱۶ واقعیتflying saucer یکشنبه ۱۴۰۲/۳/۲۸ - ۰۷:۱۶ واقعیتflying saucer
من رشته درسی ام هوافضاست خوب به صراحت میگم ببین اگه منظور دیئن یک شی قابل پرواز خوب ما به ش میگیم هواگرد هر وسیلهای که توان پرواز در جو را داشته باشه. پس همه میشن هواگرد خوب دسته بندی دارن هواگردهای سنگینتر از هوا و هواگردهای سبکتر از هوا. هواگرد سنگینتر از هوا هواپیماهای متداول (یا هواپیماهای د... - 1 سپاس
- rohamavation نویسنده
- رتبه رتبه: 2.94%
-