منو

تصویری نادر از نامه گراهام بل به خانواده اش به همراه تلفن طراحی شده

نامه‌ای از مخترع تلفن به خانواده‌اش که در آن تصویر نادری از دستگاه تلفن طراحی شده و نکات ایمنی برای استفاده از آن مشاهده می‌شود، به حراج گذاشته شده ‌است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نامه رسمی که از سوی الکساندر گراهام بل، مخترع تلفن در سال 1878 در پی یک صاعقه که کل اختراع نوپای وی را تهدید می‌کرد، برای پدرش نوشته شده، توسط موسسه بزرگ حراجی RR در نیو همپشایر به حراج گذاشته شده است.

این نامه هشت صفحه‌ای با نوعی طراحی از دو تلفن متصل و دستورالعملهای لازم برای احتیاط ایمنی خانواده همراه است.



بل، در نامه خود که از واشنگتن به والدینش ارسال کرده، چنین نوشته که از گزارش آنها در مورد صاعقه ارتفاعات توتلا به دردسر افتاده و این که این رویداد نشان داده که پایانه‌های زمینی خطوط تلفن آسیب‌پذیر بوده چرا که جریان از یک مسیر کوتاهتر نسبت به مسیر کامل زمینی برای ورود به دو قطب تلفن برخوردار می‌شود.

بل در ادامه یک نمودار جالب از دو تلفن طراحی کرده و در آن به نمایش جمع‌آوری صحیح مکانیکی برای اطمینان از کارکرد کامل و همچنین ایمنی دستگاه پرداخته است.

بابی لیوینگستون، معاون فروش و بازاریابی حراجی RR، تلفن موجود در این طراحی را یک دستگاه کاربردی و آماده خوانده که از مکانیک اولیه پیچیده و با جزئیات بسیار برخوردار بوده و عدم توجه به آنها با خطر بسیار بالایی همراه بوده است.

الکساندر گراهام بل یک اسکاتلندی پیشگام در حوزه ارتباطات از راه دور و مخترع دستگاه سخنگوی برقی بود.

یک قرن پس از جمع‌آوری نیروی صاعقه توسط بنجامین فرانکلین، بل از پالسهای الکتریکی استفاده کرده، آن را درون سیم مسی قرار داده و در یک لحظه مسیر ارتباطی انسانها را از طریق دستگاهی به نام تلفن برای همیشه تغییر داد.

گراهام بل در سال 1871 وارد بوستون شده و به تدریس برای افراد ناشنوا پرداخت و در پی آن برای تدریس راهی دانشگاه بوستون شد. در سال 1874، کار وی بر روی تلگراف صوتی با ارتقای سریعی همراه بوده و در سال 1875 توانست یک دستگاه تلگراف صوتی ابداع کند. بل در مارس 1876 موفق به ثبت اختراع خود شد.

این مخترع بزرگ سه روز بعد توانست اولین تماس تلفنی خود را از آزمایشگاه خود در بوستون با این مضمون برقرار کرد: دکتر واتسون به اینجا بیایید. میخواهم شما را ببینم.

حراج این نامه از ماه دسامبر آغاز شده و قرار است تا 18 ژانویه ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا