منو

پرتاب ماهواره به فضا در ایام دهه فجر

رییس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره به فضا در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: ‌تمامی مقدمات پرتاب این ماهواره در خجسته ایام الله دهه مبارک فجر فراهم شده است.

دکتر فاضلی با اعلام این خبر در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که عصر دوشنبه در دانشکده مکانیک این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: امید می‌رود مشابه پرتاب ماهواره‌های قبلی این پرتاب نیز با موفقیت انجام شود.

وی افزود: بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند چشم‌انداز، اجرای پروژه تربیت فضانورد و اعزام انسان به فضا، حمایت از طرح ساخت ماهواره‌های مخابراتی و پرتاب به وسیله ماهواره‌برهای ملی از اهداف کشور در حوزه فضایی تعیین شده است که دانشگاه صنعتی خواجه نصیر هم در اجرای برخی از این طرح‌ها مشارکت دارد.

رییس سازمان فضایی ایران همچنین از تأسیس و راه‌اندازی پژوهشگاه فضایی جدید در این سازمان خبر داد و گفت: مسوولیت این پژوهشگاه که با ادغام پژوهشگاه‌ هوافضای وزارت علوم و پژوهشکده تحقیقات مهندسی جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده به یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه‌ نصیر سپرده شده که امیدواریم با راه‌اندازی این پژوهشگاه فضایی جدید، اقدامات مؤثری را در حوزه فضایی شاهد باشیم.

منبع: جام جم