منو

ایران پیشرفت زیادی در زمینه نانو داشته است

پرفسور لیم پس از بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فن‌آوری نانو، گفت: ایران در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در زمینه فناوری نانو داشته است.

 

هنجو لیم (Hanjo Lim) یکی از متخصصانی بود که برای بازدید از چهارمین جشنواره نانو به ایران آمد. او پس از بازدید از نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره گفت: «این سومین دیدار من از ایران است و دومین بار است که در جشنواره نانوی ایران شرکت می‌کنم. فکر می‌کنم ایران در این سه، چهار سال پیشرفت زیادی در زمینه نانو داشته‌است.»

 

استاد دانشکده الکترونیک و مهندسی کامپیوتر دانشگاه فناوری اطلاعات کره جنوبی درباره‌ی تفاوت فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های کره‌جنوبی در زمینه فناوری نانو، گفت:« فکر می‌کنم کمپانی‌های ایران خیلی فعال هستند ولی کمتر به حضور در بازار جهانی فکر می‌کنند. کره جنوبی کشور کوچکی است برای همین خیلی طبیعی است که شرکت‌ها برای ارائه محصولات‌شان در وهله‌ی اول به بازار جهانی فکر کنند. اما ایران بازار داخلی وسیعی دارد بنابراین شرکت‌ها کمتر به بازار جهانی فکر می‌کنند.»

 

به گفته‌ی این کارشناس، در کره جنوبی دولت از طریق کمک به تحقیقات با همکاری سازمان WTO به پیشبرد علم نانو در این کشور کمک می‌کند. گفتنی است چهارمین نمایشگاه فناوری نانو از 13 تا 17 مهرماه 1390 از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

منبع: ستاد توسعه نانو