منو

پتنت جدیدی در زمینه دستگاه‌های فوتوولتائیک

شرکت اسپایر (Spire) خبر از اعطای پتنت جدیدی تحت عنوان «دستگاه‌های فوتوولتائیک» توسط اداره‌ی پتنت و علائم تجاری آمریکا به این شرکت داده است. پتنت مذکور به دلیل کشف یک دستگاه نانوفوتوولتائیک (Nano-PV) که قادر به کنترل و مهار سلول‌های زیستی همچون سلول‌های سرطانی است، به این شرکت اعطا شده است.

 

کشف شرکت اسپایر امکان ارائه‌ی دستگاه‌های Nano-PV در اندازه‌هایی بین50 نانومتر تا 5 میکرومتر را به همراه فرآیند تولید آنها فراهم کرده است. هدف از طراحی این دستگاه‌ها، هدف قرار دادن سلول‌های زیستی خاص و سپس شلیک انتخابی به سمت آنها توسط نور است تا با تولید شارژ الکتریکی خاصی، رشد سلول‌های مورد نظر را متوقف کرده و یا آنها را نابود کند.

 

راجر جی لیتل، از همکاران این طرح و رئیس و مدیرعامل اسپایر، اظهار داشته که پتنت مذکور سومین پتنت حاصل از ابداع ذکر شده است. به گفته او، شرکت متبوعش دانش خود در زمینه فوتوولتائیک‌ها را با تجربیاتش در شاخه پزشکی در هم آمیخته است. او اضافه کرد که شرکت اسپایر از کسب این پتنت که تاثیر بالقوه‌ای بر پزشکی خواهد داشت، بسیار خشنود است.

 

لیتل ابراز داشت که این پتنت سهم مالکیت فکری این شرکت را در زمینه‌ی بازار اپتوالکترونیک و پزشکی تقویت می‌کند. به گفته او این امر، گواهی بر خلاقیت کارکنان توسعه و تحقیقات آن شرکت است.


ستاد توسعه فناوری نانو