منو

کتاب گاورنر توربین های آبی

کتاب گاورنر توربین های آبی

" کتاب گاورنر توربین های آبی" بصورت گردآوری و ترجمه توسط خانم مهندس مونا محمدی از سازمان آب و برق خوزستان، معاونت طرح و توسعه سد و نیروگاه، مدیریت تجهیزات الکتریکی و مکانیکی با شمارگان 1000 به چاپ رسیده است.


با توجه به نبود اطلاعاتی جامع در خصوص گاورنر توربین¬های آبی، جهت دستیابی آسان دانشجویان و محققین به این منابع، کتابی در خصوص گاورنر توربین¬های آبی جمع آوری و چاپ گردید. مطالب گرد آوری شده از طریق مکاتبه با شرکت های سازنده¬ی خارجی تجهیزات نیروگاه برق آبی، اساتید دانشگاه¬های داخل و خارج از کشور و شرکت¬های مشاور داخلی و خارجی بدست آمده است که برخی از این منابع در داخل کشور در دسترس نمی¬ باشند.

در این کتاب اجزای مکانیکی (و تا حدودی الکتریکی) گاورنر توضیح داده شده و محاسبات مربوط به هریک تا حد امکان با توجه به منابع در دسترس بصورت جامع ارائه شده است. به دلیل عملکرد گاورنر بر اساس سیستم هیدرولیک با بیان مقدمه ای بر سیستم های هیدرولیک و محاسبات مربوط به اجزای آن به مطالبی در خصوص تعریف هیدرولیک، مدارهای هیدرولیک، پمپ و موتورهای هیدرولیکی و معیار های انتخاب و نحوه ی محاسبات مربوط به هر یک، انباره ها و تانک هیدرولیک پرداخته و سپس در فصل دوم با عنوان گاورنر و روابط ریاضی حاکم بر آن مطالبی با عناوین نیازهای کنترل توربین، ضربه قوچ، تنظیم پایداری، توابع کنترلی، تئوری کنترل PID، سیستم های کنترلی هوشمند، بخش های الکترونیکی و هیدرولیکی گاورنر، کاهش پایدار سرعت، سیستم کنترل فیدبک، تجهیزات خاص کنترل توربین، ساختمان گاورنر، افزایش سرعت توربین و ژنراتور، از هم گسیختگی ستون درافت تیوب، تجهیزات کمکی، کنترل فرکانس و شرایط غیر طبیعی و اضطراری پرداخته شده است. همچنین با هدف درک بیشتر مفاهیم، در مباحث گوناگون مثال هایی ارائه و حل شده است.

این کتاب را می توان از نشر تراوا با شماره های 3383734 - 0611 و ۰۹۱۶۱۱۳۶۷۸۵ و یا از انتشارات نوپردازان (کتابیران) آقای عبدالهی به شماره های ۶۶۴۱۱۱۷۳ -021 و 66494409 - 021 تهیه نمود.