منو

طراحی و ساخت ریزماهواره دانشجویی AUT SAT

طراحی و ساخت ریزماهواره دانشجویی AUT SAT   

 

 
 
 رییس دانشکده هوا فضای دانشگاه صنعتی امیر کبیر از ساخت یک ماهواره‌ کوچک دانشجویی با همکاری محققان این دانشکده خبر داد.  

به گزارش خبرنگار «فن‌آوری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مانی، رییس دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حاشیه مراسم هفته جهانی فضا با ارائه گزارشی از فعالیتهای این دانشکده و وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در حوزه فضا، خاطر نشان کرد: این پروژه در قالب یک طرح ماهواره دانشجویی از سوی دانشجویان این دانشکده به سازمان فضایی ایران پیشنهاد شد که آنها با گذشت زمان طرح را تکمیل کرده و این ریزماهواره را به ماهواره کوچک سوق دادند که با همکاری سه دانشگاه انجام خواهد شد و در حال حاضر در مرحله مذاکره قرار داریم که پس از تصویب فعالیت آن آغاز می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از زمان تاسیس دانشکده هوافضا در فکر ایجاد بخش‌هایی مختص فضا بودیم اما با توجه به شروع به کار این دانشکده ابتدا در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرفتیم. با گذشت زمان رشته مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی ارشد مطرح شد که به دلیل محدودیت تنها یک دانشگاه متولی آن شد اما با توجه به همکاری سازمان فضایی ایران با دانشگاه‌های مختلف نیاز به این رشته افزایش یافت. خوشبختانه در شورای دانشکده که در هفته گذشته تشکیل شد، راه‌اندازی رشته مهندسی فضا در دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصویب شد که امیدواریم با توجه به پتانسیل‌های موجود در دانشکده و همکاری با سازمان فضایی در پروژه‌های مشترک این رشته طی یک یا دو سال تحصیلی آینده راه‌اندازی شود.

دکتر حسینی، عضو هیات علمی دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز اظهار کرد: ریز ماهواره AUT SAT در حدود 70 ، 80 کیلوگرم وزن دارد و در مرحله طراحی است.

وی افزود: قابلیت این ریز ماهواره مشاهده زمین و ارزیابی محصولات کشاورزی است که با همکاری چهار دانشکده هوافضا، ‌مکانیک، برق، کامپیوتر با حمایت سازمان فضایی ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام می‌شود. 

 


منبع :www.Parssky.com

ارسال شده توسط بهزاد طهماسب زاده