ناظری که از بیرون به کیهان نگاه میکند (تناقض لورنتسی )

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

ناظری که از بیرون به کیهان نگاه میکند (تناقض لورنتسی )

پست توسط عبدالرضا علي پور »

ناظری از بیرون با فاصله ای دارد به کیهان نگاه میکند ---- طبق مشاهدات کیهان دارد با سرعتی بالا حرکت میکند -- ولی ناظر به جایی که ببیند طول کیهان دارد کمتر میشود -- میبیند طول کیهان دارد بزرگ تر میشود؟
ساده تر ---- یک بادکناک با فاصله دوری از اما با سرعت نور بزرگ میشود --- و ما میبینیم بادکنک سریعا ما را میبلعد

Shayan4321

نام: شایان نژادکوتی

عضویت : چهارشنبه ۱۳۹۹/۹/۵ - ۱۰:۲۳


پست: 9

سپاس: 5

جنسیت:

Re: ناظری که از بیرون به کیهان نگاه میکند (تناقض لورنتسی )

پست توسط Shayan4321 »

سلام دوست عزیز از نظر من می شود به گونه های مختلف به این مسئله نگاه کرد چون این مورد زمانی درست هست که کیهان مورد نظر ما متناهی باشد ولی دقت کنیم که به فرض اگر تمام نظریات کنونی ما درباره کیهان قابل مشاهده درست باشد باز هم هیچ دلیلی نداریم که باور نکنیم که کیهان ما در درون یک جهان حبابی آنگونه که میچیو کاکو بیان می کند نباشد و یا آنکه ممکن هست که معادلات ماز در ارتباط با کیهان قابل مشاهده ما صحیح باشد (در کیهان شناسی معمولا کره های بزرگ سماوی رسم می شود که آستانه دید ما در کیهان رو که قابل مشاهده هست در محیط هر دایره عظیمه این کره سماوی هست و فرای این کره سماوی قابل مشاهده نیست زیرا که عمل مشاهده در کیهان مانند ماشین زمان عمل میکند و از زمان مشخص به بعد دیگر آنقدر دمل و حرارت و چگالی کیهان افزایش پیدا می کند که دیگر مشاهده برای امکان پذیر نیست. ) علاوه بر آن باید مکان ناظر خارجی رو بررسی کنیم چون که اگر در جایی در افق و کناره های کیهان ما آنرا مشاهده کند دوباره آنرا در حال انبساط می بیند ولی ممکن هست هیچ گاه انبساط کیهانی واقعی نباشد چون تئوری های خاص ریاضیاتی وجود دارند که می توانند ساختار های فرا ۵ بعدی رو برای کیهان بررسی کند که یکی از آنها جهآن شش وجهی هست و اگر به این نظریات تکیه کنیم می توانیم بگوییم که ممکن هست هرگز انبساط اتفاق نیفتاده باشد یعنی اینکه کیهان از کناره های خود به دیواره های شش وجهی می رسد و از طرف دیگر شش وجهی دوباره ظاهر میشود که در این حالت ممکن هست در صورتی که در تخیل خود قادر به مشاهده تمام کیهان خود باشیم می توانیم ببینیم که کیهان در حال تکرار کردن خود می باشد و در این حالت انبساط کیهان خود را به تکرار کیهانی تغییر می دهد و فقط باید بگویم که فیزیکدان های فرانسوی دلایل زیادی برای باور به این تئوری دارند و اثبات های ریاضیاتی کامل آنرا انجام داده اند ولی باز هم یک تئوری هست ولی می توانیم تناقض را بدین گونه هم حل کنیم که اگر کیهان در یک فضایع کروی انبساط یابد آنگاه ناظر بیرونی آنرا دیگر به شکل انحنا های حجمی خواهد دید و یا اگر کیهان بدون پایان باشد و فضای نامتناهی داشته باشد ناظر خارجی که در کرانه کیهان قرار گرفته هست انبساط کیهان ما را مشاهده نخواهد کرد. اگر ایراد و مشکلات در سخنانم بود بفرمایید.

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: ناظری که از بیرون به کیهان نگاه میکند (تناقض لورنتسی )

پست توسط عبدالرضا علي پور »

من مثال بادکنک هم زدم که ملموس تر باشد شما فرض کنید یک ستاره که در دید ماست در فاصله یکسال نوری اینطور اتفاقی براش بیفته و از مرکز تمام اجزا اطرافش با سرعت نور به بیرون شروع به حرکت بکند ایا این خورشید را به این صورت ما که ناظر هستیم در حال بزرک تر شدن نمیبینیم ؟

نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

Re: ناظری که از بیرون به کیهان نگاه میکند (تناقض لورنتسی )

پست توسط rohamavation »

را معمولا به کمک یک مثال توضیح می دهند. فرض کنید جهان هستی به شکل یک بادکنک کروی شکل است که مورچه ای روی آن قرار گرفته، مورچه مورد نظر در هر جهت و سمتی که بخواهد میتونه حرکت کند ولی هرگز به لبه ی انتهایی بادکنک نمی رسد، او پس از مدتی حرکت کردن بالاخره به جای اول خود بازمیگرده. نکته جالب اینجاست که سطح دو بعدی بادکنک هیچ مرکزی هم ندارد یعنی هیچ نقطه ای نیست که مورچه با دور شدن از آنجا به انتهای پوست بادکنک برسد، سطح بادکنک اصلا انتهایی ندارد و مورچه ی داستان ما هرگز به چنین جایی نخواهد رسید. جهان ما یک نسخه سه بعدی از پوست بادکنک است.
اما جهان چطور میتواند منبسط شود وقتی لبه یا پایانی ندارد؟ دوباره برمیگردیم به مثال بادکنک، اگر مقداری درون بادکنک بدمیم، بادکنک بزرگتر می شود و مورچه احساس می کند که چیزهایی که روی سطح بادکنک می بیند دارند از او دور می شوند. هرچه این فاصله بیشتر باشد، سرعت دور شدن آن شئ هم بیشتر می شود. اما نکته جالب اینجاست که هیچ فرقی نمی کند مورچه کجای پوست بادکنک باشد، آهنگ دور شدن اشیاء روی بادکنک ثابت است. اگر بتوانیم معادله ی آهنگ دور شدن اشیاء روی بادکنک را محاسبه کنیم، مورچه در هر نقطه ای از سطح بادکنک قرار بگیرد، این معادله برای دور شدن اشیاء اطرافش جواب می دهد.
در سطح پیشرفته انبساط توسط تانسور متریک تعریف میشه که فاصله ها را تعریف میکنه در نظریه بیگ بنگ این تنسور متریک است که در حال تغییر است ؛و این نشان دهنده انبساط جهان است ، حتی اگر کهکشان ها در حرکت نباشند.
در مورد انحنای فضا خوب میدانید یک سیاهچاله بین دو جسم غیر متحرک قرار دهید و فاصله بین آنها به طور ناگهانی افزایش می یابد - حتی اگر آنها حرکت نکرده باشند. بنابراین "فاصله" به آسانی تصور احت نیست. یعنی فضا (یعنی خلا) انعطاف پذیر است. می تواند منحنی و کشیده شود.
کهکشانهای خارج از محوده ما در حال دور شدن از ما هستند ، و آنهایی که دورتر هستند سریعترین حرکت را دارند. یعنی مهم نیست ما در که در کدام کهکشان قرارباشیم همه کهکشان های دیگر از ما دور می شوند.
ولی کهکشان ها در فضا حرکت نمی کنند اما این فضا هست که حرکت می کنند یعنی جهان هیچ مرکزی ندارد. همه چیز در حال دور شدن از هر چیز دیگری است. فرض کنیم که یک کهکشان از فضا با کهکشان
ما یک میلیون سال نوری فاصله داره پس از گذشت زمان کافی این شبکه کشیده می شود به طوری که فاصله انها به دو میلیون سال نوری و بیشترگسترش می یابند . و احتمالاً تا بی نهایت.
پس در خارج جهان اره در حال انبساط دیده میشودتصویر
https://uupload.ir/view/mmun_esa_-_the_ ... ebris.mp4/
آخرین ویرایش توسط rohamavation پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۹/۶ - ۱۷:۰۲, ویرایش شده کلا 1 بار
تصویر

عبدالرضا علي پور

نام: عبدالرضا علي پور

محل اقامت: بوشهر

عضویت : شنبه ۱۳۹۴/۷/۱۸ - ۰۰:۲۷


پست: 823

سپاس: 142

جنسیت:

Re: ناظری که از بیرون به کیهان نگاه میکند (تناقض لورنتسی )

پست توسط عبدالرضا علي پور »

اصلا یه بالن بی نهایت بزرگ را در نظر بگیر که در فاصله 20کیلومتری ما تا نیمه پر شده و قابلیت داره که با سرعت خیلی بالایی بزرگ تر بشه یعنی سرعت پر کردن نزدیک به نور ما چه میبینیم بالن که با این سرعت بزرگ تر میشود ما کوچکتر میبینیم ؟

ارسال پست