موفق ترین افراد جهان

مدیران انجمن: parse, javad123javad

نمایه کاربر
goddess

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۲۱:۱۷


پست: 692

سپاس: 37

موفق ترین افراد جهان

پست توسط goddess »

با سلام

امروزه موفقیت در اینه که افراد موفق رو بشناسیم زندگی نامشو بدونیم و راه موفقیت رو از اونها یادت بگیریم (از اونجایی که عمر ما کفاف تجربه رو نمی کنه)

دوست دارم هر کسی زندگی نامه اعضای موفق جهان چه ایرانی جه خارجی با ذکر یه جمله زیبا معرفی کنه. smile040
مثلا شخصیت هایی مثل برایان تریسی و آنتونی رابینز و.....................

نمایه کاربر
goddess

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۲۱:۱۷


پست: 692

سپاس: 37

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط goddess »

زندگی نامه برایان تریسی

در شروع زندکی، به جز ذهنی کنجکاو و مشتاق، مزيت تحفه ئی نداشتم. در تحصيل ضعيف بودم و مدرسه را نیمه کاره رها کردم.چندين سال کارهای سخت یدی کردم. به نظر نمی آمد انگيزه و آينده درخشانی داشته باشم، ...

جوان که بودم کاری در يک کشتی باربری پیدا کردم و دنيارا گشتم. هشت سال مدام سفر کردم و کار کردم و کار کردم، باز سفر کردم، در نتیجهبيشاز هشتاد کشور را در پنج قاره ديدم. هرگاه کار یدی گيرم نمی آمد، دست فروشی میکردم، در خانه ها را مي زدم،و کار روز مزدی ميکردم. همِين طور ادامه داشت تا اينکه به خودم آمدم و دور برم را نگاه کردم و از خودم پرسيدم، چطوری است که آدم های ديگرروزگارشان بهتر از من است؟

بعد کاری کردم که زندگی مرا دگرگون کرد. به سراغ کسانی رفتم که در امر فروش موفق بودند و از آنها پرسيدم که چه کار میکنند.آنها هم به منگفتند. توصِيه های آنها را به کار بستم و ميزان فروشم بالا رفت. در نتِجه آن قدر پيش رفتم که شدم مدير فروش. در اين سمت هم همان راه کار را به کار بستم. يعنیدريافتم که مديرفروش های موفق چه میکنند و همان کارها را کردم. اين روند یاد گرفتنو به کار بستن آموخته هایم، زندگی مرا دگرگون کرد. هنوز هم در تعجبم که چه کار سادهای و بديهی ئی است. فقط ببين آدم های موفق چه کار ميکنند، بعد همان کار ها را بکنتا تو هم به همان نتايج برسی. وای عجب ايده ای

به بيان ساده ، بعضی ها به اين دليل بهتر از ديگرانميشوند که برخی کار ها را طور ديگر انجام ميدهند. علی الخصوص از وقت شان بسياربسيار بهتر از آدم های معمولی استفاده می کنند.

من چون پيشنه ای اوليه نا موفق داشتم، سخت احساس حقارت و نا توانی پيدا کرده بودم. افتاده بودم در دام اين تصورذهنی که آدم هائی که بهتر از من عمل مي کردند عملا و واقعا تهتر از من هستند. چيزیکه من ياد گرفتم اين بود که ضرورتا اين طوری ها هم نيست.آنها فقط به نحوه ديگریعملم ی کردند، و چيزی که آنها به مدد عقل سليم ياد گرفته اند، من هم ميتوانم يادبگيرم. ديدم رازش را پيدا کردم، از اين کشف خود خوشحال بودم، هم هيجان زده. هنوز همهستم. فهميدم که ميتوانم زندگيم را عوض کنم و تقريبا به هر هدفی که در نظر بگيرمميتوانم دست يابم به شرطی که بفهمم ديگران در آن زمينه چه کرده اند و من هم همانکار را بکنم تا به همان دستاوردهای آنان دست بيابم. يک سال از شروع کار فروشم کهگذشت، يک فروشنده درجه يک شدم. يک سالی بعد از مدير فروش بودن، شدم معاون رئيس ونود و پنج عامل فروش در شش کشور زير نظر من کار می کردند، آن زمان بيست و پنج سالم بود.

طی سالها در بيست و دو شغل گوناگون کار کردم. چندينشرکت را بنیان گذاشته ام، و از يک دانشگاه معتبر در رشته تجارت فارغ التحصيل شدم. مکالمه ی فرانسه، آلمانی و اسپانيائی را آموختم و و و ...

در کل اين سالهای کاری به يک حقيقت ساده پی بردم. کليدهمه ی موفقيت های بزرگ، دستاوردهای کلان، احترام، مقام و موقعِيت و خوشبختی درزندگی آن است که بتوانی بر روی مهم ترين کار و وظيفه ات تمرکز کنی و فقط بدانبيندشی و آن را خوب انجام دهی و تا کاملا تمام نشددست برنداری

F-O

محل اقامت: تهران

عضویت : دوشنبه ۱۳۸۶/۱۲/۶ - ۱۸:۵۹


پست: 438

سپاس: 24

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط F-O »

فکر می کنم مشابه این تاپیک قبلا ایجاد شده بود ...
به سلامتی رهبر کوچکمان آرمیتا ...

نمایه کاربر
زاگرس فيزيك

محل اقامت: Bern

عضویت : شنبه ۱۳۸۷/۸/۴ - ۱۴:۴۲


پست: 490

سپاس: 3


تماس:

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط زاگرس فيزيك »

به هر حال تاپيك پر طرفداريه فقط سعي كنيد معروف ترين افراد ايراني رو هم در ضمينه علمي معرفي كنيد.
تصویر
زنده یاد پروفسورمظفرپرتوماه فیزیکدان ودانشمند ناسا

نمایه کاربر
goddess

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۲۱:۱۷


پست: 692

سپاس: 37

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط goddess »

پیدایش eBay , یکی از موفقترین شرکتهاى ایالات متحده آمریکا در زمینه تجارت الکترونیک از یک کلکسیون Pez شروع شد.


[چهل و سومین ثروتمند جهان

پییر امیدیار در سال ۱۹۶۷ در شهر پاریس بدنیا آمد و در سنین کودکى به همراه خانواده به ایالت مریلند مهاجرت کرد. وى اولین برنامه کامپیوترى خود را در سن ۱۴ سالگى براى کتابخانه مدرسه اى که در آن مشغول تحصیل بود نوشت.


در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه Tufts University در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل و در یک شرکت بعنوان برنامه نویس سیستمهاى Macintosh مشغول کار شد.


سپس در یک شرکت وابسته به Apple بنام Claris مشغول کار شد.


در سال ۱۹۹۱ در تاسیس یک شرکت نرم افزار به نام Ink Development Corp همکارى کرد. این شرکت سپس به eShop تغییر نام داد . eShop در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت Microsoft خریدارى شد.امیدیار سپس به شرکت General Magic که توسط Apple حمایت می شد پیوست.


Pez یک نوع شیرینى است که معمولا در یک ظرف کوچک پلاستیکى به شکل عروسک قرار میگیرد و برای آنکه شیرینى از آن خارج شود باید سر عرسک را به پایین فشار داد.


شبى در سال ۱۹۹۵ امیدیار مهندس جوان برنامه نویس ایرانى الاصل، با دوست دختر خود که عاشق جمع آوری Pez بود , مشغول خوردن شام بود که دوست دخترش ازآنکه شریکى براى ایجاد یک کلکسیون Pez در سانفراسیسکو را ندارد گله کرد.


امیدیار به او پیشنهاد کرد که از اینترنت براى پیدا کردن شریک تجارى استفاده کند.


بنابراین امیدیار در وب سایت کوچک خود براى دوست دخترش بخشى را براى این موضوع آماده کرد و نام آن را Auction Webگذاشت. برنامه ایکه او برروى وب سایت شخصى خود ایجاد کرد, به کاربران امکان لیست کردن وسایل مختلف خود از جمله کلکسیون Pez ، دوست دختر او را نیز میداد.


در مدتى کوتاه افراد بسیارى فروشنده و خریدار براى اقلام لیست شده بروى سایت پیدا شدند. به تدریج تعداد کاربران این سایت زیاد شدند و معاملات بسیارى از طریق آن صورت گرفت . سپس مهندس جوان با مشاهده این موضوع تصمیم گرفت که سایتى مجزا براى این کار ایجاد کند که با نام eBayشروع به کار کرد.


امیدیار با دریافت مبلغى بین ۲۵ سنت تا دو دلار به فروشندگان اجازه داد که اجناس خود را براى شرکت در حراج در سایت eBay معرفى کنند. همچنین درصدى از خریدوفروشها به او میرسید و به این ترتیب eBay موجب شد که فروشندگان و خریداران با هم به راحتى به خرید و فروش بپردازند.



بعد از ۹ ماه که اولین حراجى که در سایت eBay انجام شده بود , وى شغل خود در General Magic را رها کرد و تمام وقت خود را صرف سایت خود, براى eBay کرد.


در سال ۱۹۹۸ او تصمیم گرفت براى رونق دادن به eBay از Meg Whitman که فارغ التحصیل رشته بازرگانى بود یارى بگیرد.


بعد از مدتى eBay شعبه هاى در آلمان, ژاپن , کانادا و استرالیا ایجاد کرد و روز به روز رونق یافت.در پایان سال ۱۹۹۸ کاربران این سایت به ۲/۱ میلیون نفر رسیدند و درآمدى بیش از ۷۵۰ میلیون دلار را برای eBay به ارمغان آوردند.


ایده و طرح و برنامه ریزى این جوان ایرانى زاده خلاق، و پشتکارش، وى را در لیست موفق ترین و ثروتمند ترین افراد آمریکا قرار داد.



امیدیار در سال ۲۰۰۰ علاوه بر eBay , در هیئت مدیره ePeople نیز مشغول به کار شد.


در سال ۱۹۹۹ پییر امیدیار با همان دوست دختر خود که عاشق کلکسیون Pez بود ازدواج کرد. حالا همسر امیدیار بیشتر از ۴۰۰ عدد Pez در کلکسیون خود دارد.



“من همیشه به کمک کردن به مردم براى آنکه از آنچه که هستند بهتر باشند, معتقد هستم.” امیدیار



[گفته هائى درباره پییر امیدیار:


“من سعى کردم تا یک پیراهن ورزشى امضاشده توسط Michael Jordan را در مغازه خود بفروشم ولی نتوانستم. سرانجام آن را در سایت eBay عرضه کردم و توانستم آن را بسرعت بفروشم.آن وقت تصمیم گرفتم که مغاز خود را ببندم و کاسبى خود را در eBay ادامه دهم.” James Finnegan



“پییر امیدیارشخصى است با استعداد و با پشتکار، و میتواند چندین پروژه را باهم پیش ببرد. او فردیست آرام ولى بسیار متکى به نفس. تلاش امیدیار همیشه براى عرضه ساده و مفید تکنولوژى جدید براى مردم عادى است.“ Steve Schramm
آخرین ویرایش توسط goddess جمعه ۱۳۸۷/۹/۲۹ - ۲۲:۳۲, ویرایش شده کلا 1 بار

نمایه کاربر
goddess

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۲۱:۱۷


پست: 692

سپاس: 37

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط goddess »

و اینهم معروفترین ایرانی ها که اسمشون تو جهان مثل ستاره شب می درخشه smile021


×حسین اسلامبلچی رئیس شرکت مخابرات آمریکا AT&T

×خانم کر یستینا امان پور رئیس بخش سی ان ان در آمریکا

×پروفسور مجید سمیعی رئیس جراحان مغز جهان در آلمان

×پروفسور بیژن داوری معاون ارشد شرکتIBM بزرگترین شرکت سخت افزار کامپیوتر در جهان

×قاسم اسرار عضو هیئت مدیره ایستگاه فضایی ناسا

×پروفسور محمد جمشیدی مدیر برنامه های داخلی ایستگاه فضایی ناسا

×خانم آزاده تبازاده دانشمند ایستگاه فضایی ناسا

این ها فقط یه ذره از ستاره های کهکشان آسمان ایران هستند

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط منطق »

چندتا ستاره هم من معرفی می کنم:
پيير اميديار موسس و رئيس شركت ebay بنيانگذار تجارت الکترونيک در جهان


پروفسور لطفي زاده استاد دانشگاه آمريكا و پدر منطق فوزي . کامپيوتر هوشمند و بنيانگذار نسل سوم کامپيوتر در جهان


اميد كردستاني معاون ارشد سايت google

خانم انوشه انصاري رئيس موسسه تکنولوژي تل کام و اولين فضا نورد زن تاريخ

پروفسور علي جوان در سال 1958 زماني که کارمند آزمايشگاه بل بود، ايده قانون کلي ليزر گازرا مطرح نمود و در 1960 طرح خود را به مرحله باروري رساند. او در سال 1964 براي کارهايي که در زمينه ليزر گازها انجام داده بود مدال استوارت بالنتاين Stewart Ballentine را از انستيتو فرانکلين دريافت نمود و در سال 1966 مدال بنياد فني و جان هرتز Fanny and John Hertz Foundation و در سال 1975 مدالفردريک آيوز Fredrick Ives از انجمن اپتيکال و در سال 1993 مدال علمي جهاني آلبرت اينشتين Albert Einstein World Medal of Scienceرا از انجمن World Cultural دريافت کرد


خانم فرح کريمي تنها زن ايراني پارلمان هلند




فرزاد ناظم مدير فني سايت yahoo


خانم ماريا خرسند رئيس شرکت اريکسون


فريار شيرزاد معاون وزارت بازرگاني آمريکا و دستيار رياست جمهوري


عکس این ستاره ها هم هست اگر دوست دارید به این سایت مراجعه کنید
منبع:http://www.goftarnama.com/forum/showthread.php?t=290

نمایه کاربر
زاگرس فيزيك

محل اقامت: Bern

عضویت : شنبه ۱۳۸۷/۸/۴ - ۱۴:۴۲


پست: 490

سپاس: 3


تماس:

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط زاگرس فيزيك »

منطق نوشته شده:خوب نمیشه این ستاره ها را معرفی کنی تا بیشتر باهاشون اشنا بشیم
smile027
بله درسته همشون رو معرفي كنيد ممنون..
تصویر
زنده یاد پروفسورمظفرپرتوماه فیزیکدان ودانشمند ناسا

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط منطق »

مثل اینکه خودم باید دست به کار بشم

ابتدا از بیوگرافی استاد سمیعی شروع می کنم:


پروفسور مجید سمیعی در یک خانواده معروف گیلانی به سال 1316هـ.ش در تهران متولد شد تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر به پایان رسانید و سپس عازم آلمان گردید. رشته های بیولوژیکی و پزشکی را در دانشگاه ماینتس به پایان رسانید و سپس دوره ی تخصص جراحی مغز و اعصاب را زیر نظر پروفسور کورت شورمن شروع کرد و در سال 1349 به اخذ درجه ی تخصص در این رشته نایل آمد. وی کار علمی را با سمت استادیاری و معاونت بیمارستان جراحی مغز و اعصاب آغاز کرد. پس از چندی سرپرستی بخش جراحی مغز و اعصاب اطفال را به عهده گرفت. در سال 1351 به اخذ درجه ی پروفسوری جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه ماینتس نایل گردید. ضمن کارهای پزشکی و تدریس، لحظه ای از تحقیق و تتبع غافل نبود و در زمینه ی تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی اعصاب محیطی مطالعات ارزنده ای انجام داد. در سال 1350 اولین دوره از دوران آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال 1356 نخستین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را با کمک بنیاد فولکس واگن تأسیس نمود. تجربیات پیوند اعصاب محیطی و بازسازی اعصاب مغز توجه پروفسور سمیعی را به مشکلات جراحی در قاعده ی جمجمه جلب کرد و در این زمینه اولین گامهای پیشرفت را برداشت که مورد توجه جهان پزشکی قرار گرفت. در سال 1356، ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب را در شهر هانور به عهده گرفت در همین سال، کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه لیدن هلند به وی اعطا شد و در سال 1366 دانشگاه ماینتس تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب را به وی پیشنهاد کرد. در سال 1367 با قبول تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه هانور به کار پرداخت. از سال 1367 تا 1371 ریاست انجمن بین المللی قاعده ی جمجمه را به عهده داشت و در سال 1371 به ریاست فدراسیون جهانی انجمنهای قاعده ی جمجمه انتخاب شد. بخشی از تجربیات علمی او در 13 کتاب و بیش از 200 مقاله ی علمی منعکس شده است. برای تجلیل از مقام علمی و تجربیات ارزنده وی و همچنین گامهای بلندی که در پیشرفت جراحی مغز و اعصاب برداشته است، رییس جمهوری آلمان غربی در سال1367 نشان خدمت درجه 1 دولت آلمان را به او اهدا کرد. در همین سال جایزه ی علمی استان نیدرزاکس آلمان، به پاس فعالیتهای پر ارزش وی در راه پیشرفت جراحی مغز و اعصاب به نامبرده اهدا شد. پروفسور سمیعی، طی 25 سال اخیر، در بیش از 200 کنگره ی علمی شرکت و تجربیات پزشکی خود را ضمن سخنرانیهای متعدد ارایه نموده است. وی از سوی مجامع علمی پزشکی جهان تقدیرنامه ها و جوایز گوناگونی دریافت کرده و در حال حاضر در جهان پزشکی به عنوان جراح پیشتاز در رشته مغز و اعصاب شناخته شده است.

صادق احسانبخش در کتاب دانشوران و دولتمردان گیل و دیلم می نویسد: «پروفسور سمیعی پس از ترور (من) در سال 1361 در بیمارستان قلب به عیادتم آمد و پیشنهاد نمود به آلمان بروم تا شاید بتواند عصب هایم را که قطع شده بود پیوند میکروسکوپی نماید. با اینکه 70 درصد نقص عضو داشتم پس از بیرون آمدن از بیمارستان دو سال بعد به آلمان رفتم و مورد عنایت خاص شان قرار گرفتم. خون ایرانی در کالبد پروفسور، او را واداشته بود که بسیاری از بیماران نقص عضو مغزی و غیر مغزی که به آن دیار عزیمت می کردند ایشان چون پدر و برادری مهربان از آنها عیادت می کرد و در صورت لزوم عمل جراحی می نمود. هنگام عمل جراحی صدها خبرنگار و فیلمبردار از در و دیوار بیمارستان عکس برداری می کردند. پروفسور سمیعی سالن مداربسته ای را کنترل می کند که ده ها جراح مغز از گوشه و کنار جهان حرکت دست پروفسور سمیعی را در نوع عمل می بینند. پروفسور سمیعی نسبت به گیلان علاقه ی شدیدی دارد وگاه گاه به گیلان سفر می نماید.وی در نوروز 1387 به همراه برادرزاده خود محمد که برای درمان در تهران به سر میبرد وتمام تعطیلات خود را صرف او نمود واز همسر و فرزندان خود دور بود که این کار پرفسور قابل تقدیر است لازم به ذکر است که از تمام کشورها از ایشان برای عمل جراحی دعوت می شود».

فهرست آثار پروفسور سمیعی

مقالات: بیش از 200 مقاله ی علمی در خصوص دستگاه عصبی مرکزی و محیطی. کتابها: برش نگاری پنوموآنسفال ـ جنبه های نوین اعصاب محیطی ـ اعصاب جمجمه ای ـ ضربه های وارد بر قاعده ی جمجمه ـ جراحی در ساقه ی مغز و بطن سوم و اطراف آن دو ـ جراحی قاعده ی مغز ـ ضایعات اعصاب محیطی ـ جراحی منطقه ی زین ترکی و سینوسهای پیرامون بینی جراحی مننژیم قاعده ی مغز ـ جراحی کلیوس ـ روشهای نوین بازسازی استخوان ـ دوخت عروق و اعصاب و نیز پیوند در جراحی پلاستیک و جراحی ترمیمی ـ جراحی قاعده ی مغز ـ اطلس جراحی قاعده ی جمجمه.


پروفسور مجید سمیعی، دانشمند و جراح برجسته ایرانی، در حال حاضر ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب [1] و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر آلمان را بر عهده دارد.

منابع

* ‎
* WFNS.org Federation
* International Neuroscience Institute, Hanover, Prof. Madjid Samii
http://neurologists.persianblog.ir/tag/ ... B%8C%D8%B1

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط منطق »

آقای پروفسور بیژن داوری:معاونت ارشد شركت IBM بزركترین شركت سخت افزار كامپیوتر در جهان

بیوگرافی:پروفسور بیژن داوری معاون ارشد کمپانی IBM ،بزرگترین غول سخت افزاری دنیا!و طبعا استاد دانشگاه آمریکا.

دریافت کننده ی جایزه ی افتخاری سال 2005 به عنوان سر پرست تیم تحقیقاتی IBM برای ساخت نسل جدید تکنولوژی

در کامپیوتر و ...

بیش از 70 مقاله علمی در IEEE ...
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط منطق »

آقای بیژن پاكزاد:بزرگترین تولید كننده و طراح لباس در جهان

بیوگرافی:او در يك خانواده ي بسيار مرفه در تهران متولد شد.براي ادامه ي تحصيلات به سوئيس رفت و در آنجا با

شاهزاده هاي بزرگي مانند شاهزاده ريتر همكلاسي شد. در حقيقت بيژن بيشتر مشتريان خود را در همان مدرسه

سوئيسي شكار و شناسايي كرد.درآمد ساليانه او از فروش عطر و ادكلن هايش بيش از سيصد ميليون دلار است. او

كه يك طراح لباس فوقالعاده نيز هست صاحب يكي از باشكوه ترين و گران قيمت ترين فروشگاههاي نيويورك است كه

درب ان فقط بر روي مشتريان خاص و به سفارش آن ها باز ميشود. بيژن داراي يك هواپيماي جت خصوصي است.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
آخرین ویرایش توسط منطق شنبه ۱۳۸۷/۹/۳۰ - ۱۱:۳۵, ویرایش شده کلا 1 بار

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط منطق »

آقای حسین اسلامبولچی:ریئس شركت مخابرات آمریكا AT&T


بیوگرافی:حسین اسلامبولچی ، تا پایان مقطع دبیرستان رادر ایران گذراند ودیپلم خود را از ایران گرفت ،سپس به

امریکا رفت . با بالاترین رتبه از دانشگاه کالیفرنیا مدراج لیسانس ،فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته مهندسی

برق -مخابرات کسب نمود .

وی راهبری تغییرات اساسی مربوط به شبکه وسیستم ها در شرکت AT&T -از معتبرترین شرکت های مخابراتی

امریکایی -را بر عهده داشت .

در سال 2005 و در زمان خروج وی پس از 20 سال همکاری با این شرکت و همزمان با ادغام شرکت ،

با کمپانی SBC ،مجله معتبر Business week وی را از عوامل مهم در اعتبار شرکت در سال های اخیر برشمرد.و او را

به عنوان الهام بخش ترین رهبر سازمانی قرن 21 شناسایی کرد .

دکتر اسلامبولچی ،به عنوان "مدیر ارشد تکنولوژی "در شرکت AT&T خدمت کرد ودر ایجاد واجرای استراتژی فن آوری

های شرکت نقش اساسی داشت .

علاوه بر هدایت مدیریت فناوری شرکت AT&T ،وی به عنوان "رییس آزمایشگاه های این شرکت " رهبری تیمی از

بهترین مهندسان ودانشمندان جهان را بر عهده داشت .

دکتر اسلامبولچی ،بیش از 1000 حق اختراع را به خود اختصاص داه وهمین موضوع باعث شد که او به عنوان ابداع

گر سال 2001 معرفی گردد . عنوانی که پیش از این به افرادی چونتوماس ادیسون و آلبرت انیشتین داده شده است.

او در یک گفت و گوی مفصل با «دنیای اقتصاد» از استعدادهاي فوق‌العاده و چشمگير ايراني می گوید.

وی از اولین کسانی بود که که به نقش بنیادین "فن آوری اینترنت " در شکل دهی به تمامی سرویس های ارتباطی

پی برد و نوشته ها وفعالیت های وی به تحقق این ایده در سطح دنیا کمک کرد .

کتاب جدبد او با عنوان "vision 2020 " جهت گیری پایه ای صنعت ارتباطات در 20 سال آینده را پیش بینی می کند .

وی سابقا عضو هیات مدیره شرکت های NAB و Wytec بوده است و در حال حاضر علاوه بر اینکه مدیر عامل شرکت

** Divvio ** می باشد .در هیات مدیره شرکت Litescape ،عضویت دارد .


همچنین در سال 2002 وی عنوان برجسته ترین جایزه فنی تاریج شرکت AT&T را از آن خود کرد .
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط منطق »

آقای فرزاد ناظم:مدیر فنی سایت YAHOO


بیوگرافی:فرزاد ناظم از ایرانیان مقیم آمریکا، در اوایل سال 1996 به عنوان معاون ارشد بخش فنی به یاهو (Yahoo)

ملحق شده و در سال 1997 مدیر فنی آن شد . وی که دارای مدرک کارشناسی علوم رایانه از دانشگاه صنعتی

کالیفرنیاست، مسئول نظارت بر تمامی حوزه‌های مهندسی، شامل نحوه عملکرد سایت و توسعه محصول است.

تجربه کاری وی در مناصب فنی و اجرایی به بیش از 18 سال میرسد .

ناظم قبل از اینکه به یاهو ملحق شود، معاون ارشد بخش وب سرور و رسانه شرکت اوراکل (Oracle) بوده است .وی

همچنین مسئولیتهای مختلفی را در شرکتهای SYDIS و Rolm Corporation به عهده داشته است

مهندس ناظم از سال 1985 فعاليت حرفه‌اي خود را در «SYDIS» آغاز نمود. در اين مدت بر اثر شايستگي‌هاي فراواني

كه از خود به نمايش گذاشت توانست به سرعت پله‌هاي ترقي را طي نمايد و به مدارج مديريتي دست يابد. در همين

سال به كمپاني عظيم «Oracle» پيوست و در مدت ده سالي كه در اين شركت فعاليت مي‌كرد توانست سمت

معاونت رسانه‌اي اين امپراطوري را از آن خود نمايد و علاوه بر آن در دو نقش مسوول تقسيمات سرور شبكه‌اي و

همچنين به عنوان يكي از اعضاي مديريت كميته فروش محصولات ظاهر گردد.

او پس از انکه به ياهو پيوست و به عنوان يكي از اعضاي اصلي مهندسي شبكه اين سايت مشغول به كار شد در

كمتر از يك‌سال بنا به تشخيص مديران ياهو، ناظم به بخش فني سايت منتقل شد و در كمتر از يك‌ماه اين بار نيز

توانست با تخصص خود مديريت آن بخش را برعهده گيرد. در اين سمت او مسووليت رسيدگي به كليه امور مربوط به

فعاليت‌هاي سايت، ارايه خدمات و مسايل فني آن را برعهده داشت.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط منطق »

آقای امید كردستانی:مدیر ارشد سایت گوگل


بیوگرافی:نایب‌رئیس ارشد بخش فروش و عملکرد جهانی در شرکت اینترنتی گوگل است. او در پیرانشهر به دنیا آمده

و در سن چهارده سالگی،پس از مرگ پدرش به کالیفرنیا رفته است.

او مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را از دانشگاه ایالتی سن‌خوزه گرفته است.وی همچنین در سال ۱۹۹۱

مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشتهٔ «مدیریت بازرگانی» (MBA) از دانشگاه استنفورد گرفت.

او دارای سابقه‌ای بیش از ۱۲ سال در زمینه فناوری سطح بالا در شرکت‌های پیشروی اینترنتی مانند نت‌اسکیپ

است. او همچنین نائب‌رئیس بخش توسعهٔ کسب و کار و فروش در این شرکت بود و توانست بازده مالی وب‌گاه

نت‌اسکیپ را در عرض ۱۸ ماه از ۸۸ میلیون دلار در سال به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال برساند

او کارش را در نت‌اسکیپ در بخش فروش اُای‌ام (OEM) آغاز کرد و در طی دورهٔ چهار ساله که در آن شرکت حضور

داشت مسئولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت‌هایی چون ای‌بِی، سیتی‌بانک، آمریکن‌آن‌لاین، آمازون،

تراولاسیتی، اینتل و اکسایت را برعهده داشت.

کردستانی پیش از آغاز کار در نت‌اسکیپ در بخش‌هایی چون بازاریابی، مدیریت محصول و توسعهٔ کسب و کار در

شرکت‌هایی چون ۳DO، Go و هیولت-پکارد فعالیت می‌کرده است.

کردستانی در ۸ مه ۲۰۰۶ در مجله تایمز به عنوان یکی از صد نفری که دنیا ی ما را شکل داده اند نام گرفته است.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

نمایه کاربر
منطق

عضویت : جمعه ۱۳۸۷/۷/۱۹ - ۱۱:۳۵


پست: 951

سپاس: 1

Re: موفق ترین افراد جهان

پست توسط منطق »

خانوم كریستینا امانپور: ریئس بخش CNN در آمریكا


بیوگرافی: «كریستین امان‌پور» در 12 ژانویه 1958 از پدری ایرانی و مادری انگلیسی در لندن متولد شد. پدر كریستین

«محمد امان‌پور»، یكی از مدیران شركت هواپیمایی «هما» بود و مدت كوتاهی پس از تولد كریستین، همراه با

خانواده‌اش راهی تهران شد. خانواده امان‌پور در تهران زندگی مرفهی داشتند و تصمیم گرفتند كریستین را برای

تحصیل به مدارس شبانه‌روزی انگلستان بفرستند. به این ترتیب بود كه كریستین 11 ساله بار دیگر در سال 1969 برای

تحصیل، راهی مدرسه شبانه‌روزی «صلیب مقدس» در باكینگهام شایر انگلستان و سپس مدرسه «نیوهال» شد كه

آموزشگاه مشهوری ویژه دختران كاتولیك بود. به این ترتیب كریستین تحت تأثیر مادر انگلیسی و تربیت مذهبی حین

تحصیل در این دو مدرسه شبانه‌روزی، مسیحیت را به عنوان مذهب خود انتخاب كرد.

کریستین امانپور (متولد ۱۲ ژانویه ۱۹۵۸ در لندن) گزارشگر ارشد بخش اخبار بین‌المللی شبکه خبری سی‌ان‌ان و یکی

از خبرنگاران نامدار ایالات متحده امریکا است.

او از خبرنگاران جنگی متبحر جهان به شمار میرود. گزارش‌های امان‌پور از بالکان باعث شد که در سال ۱۹۹۴ جایزه

امی دو جایزه جورج فاستر پیبادی، دو جایزه جورج پولک و جایزه شجاعت در گزارشگری دریافت کند. در دسامبر ۱۹۹۲،

به هنگام آغاز عملیات نیروهای آمریکا در سومالی، امان‌پور برای مدت کوتاهی به سومالی رفت تا از موگادیشو به‌طور

زنده گزارش کند.

او همچنین مصاحبه‌های بسیاری انجام داده‌است که از آن جمله می‌توان به مصاحبه با ژاک شیراک ۲۰۰۳ (قبل از

جنگ عراق)، محمود عباس ۲۰۰۳، ملک عبدالله ۱۹۹۹، پرویز مشرف ۲۰۰۱، یاسر عرفات ۲۰۰۰ و محمد خاتمی ۱۹۹۷

اشاره کرد.

معروف است که او بیشترین دستمزد را در بین خبرنگاران جهان دریافت می‌کند. او به سه زبان فارسی، انگلیسی و

فرانسوی مسلط است.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

ارسال پست