هنگامی که گام هواپیما افزایش میابه (رو به بالا) دارای زاویه حمله مثبته و زمانی که به سمت پایین کاهش میابه دارای زاویه حمله منفیه.
افزایش زاویه حمله باعث افزایش ضریب لیفت در نتیجه و بالعکس میشه. اگر همه عوامل دیگر ثابت بمونن در نتیجه نیروی بالابر افزایش میابه چیزی که من نمی فهمم این است که وقتی زمین افزایش میابه آیا جهت بالابر رو به عقب نخواهد بود که هواپیما را به عقب میرونه
هنگامی که گام کاهش میابه جهت نسبی بالابر رو به جلو خواهد بود. آیا این نه تنها هواپیما را به جلو میرونه بلکه باعث افزایش نیروی بالابر هواپیما نیز نمیشه .
برای هواپیماهایی با نسبت رانش به وزن بسیار پایین، آیا این اثر بزرگنمایی نمیشه آیا جزیی از نیروی وجود داره که من فراموش کرده ام در نظر بگیرم؟ من خوندم و میدونم بالابر به صورت عمود بر سرعت تعریف میشه . کشیدن همیشه موازی با سرعته .اگر هواپیما به صورت «افقی» حرکت میکنه پس همیشه به سمت بالا حرکت میکنه و همیشه به سمت عقب حرکت میکنه من سیستم محور Lift/Drag را محورهای باد مینامم زیرا آنها با سرعت جریان آزاد (باد) همسو هستند.خوب تو کتاب درسی هم همینه ما همچنین اغلب از «تشههای بدنه» استفاده میکنیم زیرا آنها به فریم رفرنس (بدنه) هواپیما متصل هستند. معمولاً اینها را محوری (از دماغه تا دم) و عادی (از بالای هواپیما) می نامیم.زاویه حمله (طبق تعریف) هم زاویه بین محور بدنه در جهت محوری و سرعته یعنی زاویه حمله تبدیل از محورهای بدنه به باد را فراهم میکنه وقتی زاویه حمله صفره آنها یکسان هستند. بنابراین، "Axial" و "Drag" تراز و "Lift" و "Normal" تراز شده اند.
بگم در مورد لیفت/کشیدن احتمالاً از اینجا شروع میشه - اما به طور صحیح تری به مؤلفه های نیروی عادی/ محوری حمله میشه
وقتی زاویه حمله افزایش مییابه نیروی نرمال افزایش مییابه- و در حالی که هنوز بیشتر در جهت لیفته به عقب میچرخه و خوب در جهت درگ نیز اشاره میکنه با این حال Lift همیشه عمود بر سرعته.
چگونه افزایش زاویه حمله باعث افزایش لیفت می شود؟
- rohamavation
نام: roham hesami radرهام حسامی راد
محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2
عضویت : سهشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴
پست: 3289-
سپاس: 5494
- جنسیت:
تماس: